Pachnące drzewo

11. Data: 2008-01-26 16:42:35

Temat: Re: Pachn?ce drzewo
Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

mirzan wrote:

> Pod sosnowym dębem stała młoda staruszka i nic nie mówiąc rzekła,
> ach, jaki dziś upalny mróz.
> Pozdrawiam.Mirzan

moglbys sztuki pisac albo co najmniej umowy miedzynarodowe :)
MB

12. Data: 2008-01-26 18:45:55

Temat: Re: Pachnące drzewo
Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem czy istnieje jakiekolwiek drzewko spełniające powyższe
> kryteria :) Moim marzeniem jest mieć 3-5m drzewko w ogrodzie a kiedyś
> mieszkając na osiedlu bloków, podczas jednego z wiosennych spacerów
> roznosiła się cudowna woń, niewątpliwie z kwitnących drzewek - niestety,
> nie wiem jakich :(

Prawdopodobnie byl to oliwnik wąskolistny - zapach daje nieziemski ale
kwiaty niepozorne

13. Data: 2008-01-26 19:32:24

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomekp pisze:

> Prawdopodobnie byl to oliwnik wąskolistny - zapach daje nieziemski ale
> kwiaty niepozorne

google: pachnące drzewa
pozdr. Jerzy

14. Data: 2008-01-26 21:22:02

Od: Katarzyna Tkaczyk <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak pisze:

> google: pachnące drzewa

Z tego zapytania nic mądrego nie wyskakuje.

Pozdrawiam
Kaśka

15. Data: 2008-01-26 21:56:01

Od: "Moon" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Sebcio wrote:
> Witam !
>
> Jestem kompletnym laikiem w temacie, jednakże stoję przed
> koniecznością zagospodarowania niedużego ogrodu. Chciałbym, by w moim
> ogrodzie stało drzewo:
>
> * które np. w okresie kwitnienia wydaje z siebie piękny zapach,
> * któremu odpowiada gliniasta gleba
> * które nie rozrasta się zbytnio lub którego wzrost można ograniczać
> * które nie przyciąga zbyt wiele owadów.

jabłonkę se posadź...

moon

16. Data: 2008-01-26 22:02:57

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Tkaczyk pisze:

> Z tego zapytania nic mądrego nie wyskakuje.

A Tabaza?
Tam, te z nic nie ma?
pozdr. Jerzy

17. Data: 2008-01-26 23:32:02

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

Choinkę - zawieszkę, taką do samochodu.

18. Data: 2008-01-27 00:44:02

Od: "?" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> O właśnie, wprawdzie nie drzewo ale spełnia wszystkie istotne
> warunki... a tuż obok może rosnąć drzewo zwolnione z obowiązku
> zapachowego :) Dziękuję !

Nie dziękuj, nie warto, roślinę tę uwielbiają
czarne mszyce.

19. Data: 2008-01-27 00:46:03

Od: "Zbigniew Mazur" <f...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett napisała:

> mirzan (...)
> moglbys sztuki pisac albo co najmniej umowy miedzynarodowe :)

Pisanie zachęcających ofert ogrodniczych to też sztuka niemała...
@mirzan przyzwyczaił nas, że jego posty to nie tylko solidna wiedza poparta
praktyką, ale również siła argumentów.

Dzięki @mirzanowi mam krzew - woskownicę amerykańską (Myrica pensylvanica vel
Myrica carolinensis). Na słonecznym, dość ubogim i kwaśnym (z natury)
stanowisku rośnie IDEALNIE. :-)
Zaskoczeniem dla mnie jest to, że praktycznie jest zimozielona. Od 2005 roku
nic a nic nie podmarza, a ZAPACH LIśCI jest dla mnie jak kocimiętka dla kota.
Przechodząc obok, nigdy nie mogę oprzeć się pokusie, aby urwać listek i
rozetrzeć w ręku. Na szczęście liści ma już sporo... W powietrzu wokół krzewu
zapachu specjalnie nie wyczuwam.

Widziałem już krzewy jaśminowców na 5 metrów wysokie.
Nie przejmowałbym się zbytnio mszycami - to też stworzenia boże ;-
ale bardziej tym , aby była pachnąca (i wysoka, zgodnie z zapotrzebowaniem)
odmiana.

Pięknie pachnie lipa w czasie kwitnienia, ale ... miewa mszyce = spadź,
Dorośnie dość szybko do tych 6 metrów, ale potem będzie za duża.
Jeżeli będzie przycinana, to na młodych pędach nie będzie kwitła.

Jeżeli stanowisko jest słoneczne, to namawiam, jak @tomekp, na bardzo podobny
do oliwki oliwnik wąskolistny (Eleagnus angustifolia).
Ewentualnie mniejszy oliwnik srebrzysty (Eleagnus commutata).
(Uwaga: ten drugi tworzy odrosty korzeniowe!)

Mam z oliwnikiem bardzo miłe, osobiste wspomnienie:
Wracałem radosny ze zdanego egzaminu i na ulicy poczułem z daleka upojny,
słodki zapach. Trafiłem za nim do dawnego botanika przy miasteczku studenckim,
gdzie rósł na skarpie. Nie wiedziałem wtedy jeszcze, co to jest, ale
wiedziałem, że muszę mieć...
Rośnie teraz koło mojego domu, zarówno oliwnik wąskolistny - bardzo podobny do
oliwki - jak i oliwnik srebrzysty. Dosadziłem do rodzinki jeszcze Eleagnus
umbellata - miał mnóstwo owoców w tym roku.

Oliwniki pszczoły przyciągają, jak najbardziej.
Jaka to frajda obserwować te pracowite stworzenia przy pracy! :-)
Pracą zajęte nie interesują się postronnymi obserwatorami.

Pozdrawiam wazeliniarsko, ;-)

Zbyszek

20. Data: 2008-01-27 00:56:33

Temat: Re: przebisniegi.
Od: "?" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nigdy o tej porze nie kwitły , dzisiaj moim zdumionym oczom ukazały się w
> pełnej krasie.

To Ty chyba jesteś jak Sebcio, nowy i laik.

Paulownia puszysta
Ziemia popieczarkowa
Dzień Babci
skąd stare jabłonie, wiśnie, grusze...