Palenie gałęzi i liści

11. Data: 2010-11-20 16:15:06

Temat: Re: Palenie gałęzi i liści
Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

news:1nn4n46etd75w$.1lcod152yrfan$.dlg@40tude.net...
> [...]
i.googlegroups.com...
> [...]
miejska-kontrowersyjna-zmiana-w-regulaminie-zakaz,id
,t.html

> Pod zacytowanym przeze mnie linkiem jest też o tym.

> Nie tylko u Ciebie, prawie we wszystkich gminach podwarszawskich.

Tylko widzisz, u nas jest to bezpłatne.
Dzwoni się i w wyznaczonym terminie odbierają.....

MK

12. Data: 2010-11-20 19:32:48

Od: Krystyna <k...@k...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 20-11-2010 o 09:21:32 Johnny <j...@p...pl> napisał(a):

> Ja tam sie nie znam, bo ze wsi jezdem, i mnie palone gałęzie pachną
> normalnym ogniskiem, a tłuszczyk z grilowanych kiełbasek też ma swój
> urok, no i oczywiście wspaniale pachnie...

Rozumiem, że na grillowym spotkaniu u znajomych nie przeszkadzają ci
"rakotwórcze produkty spalania"?
Mięso, wędlinę i inne grillowane przysmaki należy przyrządzać NA TACKACH
LUB ZAWIJAĆ W FOLIĘ.
"Grillowanie jest jedną z najlepszych obróbek technologicznych mięsa" bo
część tłuszczu się wytopi i go nie zjemy. Natomiast " tłuszcz skapujący
bezpośrednio na żar jest bardzo szkodliwy. Zetknięcie z węglem drzewnym
powoduje, że tworzą się węglowodory aromatyczne, które unoszą się i
osadzają na mięsie. Temu procesowi zapobiegają tacki do grilowania" - dr
Małgorzata Kozłowska-Wojciechowska z Instytutu Żywności i Żywienia.
Pozdrawiam. K.

13. Data: 2010-11-20 21:25:54

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-11-18 14:15, Jacek pisze:
> Jak to jest w końcu z paleniem gałęzi i liści w ogrodzie?
> Nasi dzielni strasznicy miejscy, jak już im braknie blokad na koła co
> sobotę jeżdżą po okolicy szukając dymu i do czepiają się osób palących
> ogniska we własnych ogrodach. Jak się nie zgasi przy nich to straszą
> wnioskiem do sądu albo mandatem 100 zł. Sprawdziłem w Straży Pożarnej
> http://tinyurl.com/35fo2tf i oni nie widzą przeszkód o ile jest ponad 10
> metrów od zabudowań.
> Czy ci jegomoście mają jakąś podstawę prawną, czy tylko "szukają jelenia"?
> Jacek

Wejdź na stronę swojej gminy i sprawdź.

--
pozdr. Jerzy

14. Data: 2010-11-21 01:37:37

Od: "moon" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

?
Użytkownik "Krystyna" <k...@k...com> napisał w wiadomości

Rozumiem, że na grillowym spotkaniu u znajomych nie przeszkadzają ci
"rakotwórcze produkty spalania"?
Mięso, wędlinę i inne grillowane przysmaki należy przyrządzać NA TACKACH
LUB ZAWIJAĆ W FOLIĘ.

To już nie będzie grill.
Co to w ogóle za SENS, zawinąć grillowane mięso w folię??? To już ugotuj w
garnku.
Nie wierz w jakieś "osadzanie" substancji rakotwórczych, to w ogóle nie
potwierdzony bullshit.
Prędzej uwierz w zabójczą moc strogonoffa, kotlecika mielonego na tłuszczu
smażonego, czy placków "po węgiersku", lub innych smakołyków naszej bardzo
niedobrej kuchni,

moon

15. Data: 2010-11-21 13:44:13

Od: Krystyna <k...@k...com> szukaj wiadomości tego autora

Zacytowałam fachowca po przeczytaniu poprzednich postów o tym jakie to
grillowanie śmierdzące, uciążliwe i szkodliwe dla zdrowia. :o Może ta
odrobina wiedzy komuś się przyda.
Ja osobiście kocham zapach ogniska, pieczonej kiełbasy i innych pyszności
grillowanych. Od wiosny do jesieni oddaję się takim praktykom. Nie
przeszkadza mi też jak sąsiedzi grillują czy palą ognisko. Bardzo mi
natomiast przeszkadza kiedy w ognisku spalają śmieci, papę, plastikowe
butelki czy resztki paneli - też plastikowych.
Ps. A pstrąga z miętą grilluję w folii. Pozdrawiam. K.

16. Data: 2010-11-21 15:40:17

Od: "moon" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

?Krystyna wrote:
Bardzo mi natomiast przeszkadza kiedy w ognisku spalają
> śmieci, papę, plastikowe butelki czy resztki paneli - też
> plastikowych. Ps.

nie uwierzysz, ale robią to nawet w mieście, w kamienicach z piecami.
zapaszki jak w spalarni.

A pstrąga z miętą grilluję w folii. Pozdrawiam. K.
No, może chodzi o to, żeby aromatem przeszedł...
Ale w grillowaniu chodzi o to, żeby temeperatura była bardzo wysoka!
Folia działa jak ekran, więc ma duszonego pstrąga z miętą, a grill jest
tylko źródłem ciepła.

pozdrawiam rybio,

moon

17. Data: 2010-11-22 17:09:50

Od: "Jacek" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakby te łobuzy publikowały przynajmniej spis treści do swojej radosnej
twórczości, to bym może znalazł, ale przeglądanie wszystkich uchwał RM w
ciemno to szukanie igły w stogu siana. Chyba zwrócę się do urzędu na piśmie.
Jacek

18. Data: 2010-11-25 15:43:10

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 20 Nov 2010 20:32:48 +0100, Krystyna napisał(a):

> Rozumiem, że na grillowym spotkaniu u znajomych nie przeszkadzają ci
> "rakotwórcze produkty spalania"?

Te grillowe spotkania nie są nagminne, więc potrawy grillowane nie stanowią
o żywieniu w tym towarzystwie (w odróżnieniu od tego, co zauważam w każdy
weekend na większosci podwórek w okolicy oraz ogólnie na terenach
rekreacyjnych) - mamy też inne preteksty do spotkań, niż grillowanie, ot np
spotkania u mnie przy stole (zero grilla), kino, teatr albo taneczne
wieczorki w klubie :-)

> [...]
> powoduje, że tworzą się węglowodory aromatyczne, które unoszą się i
> osadzają na mięsie. Temu procesowi zapobiegają tacki do grilowania"

Dlatego nie grilluję - wolę stalową lub zeliwną albo emaliowaną patelnię w
domu, niż aluminium na grillu - czytałas coś o związkach powstających w
wyniku kontaktu przegrzanego aluminium z solą i kwasami oraz tym wszystkim
"bógwiczym", zawartym w grillowych produktach, zwłaszcza tych wygodnych,
wiec masowo kupowanych przed weekendem półfabrykatach z supermarketu?

A opowieść o zbawczej roli tacek jest zwykłym chwytem marketingowym -
węglowodory aromatyczne unosząc się są w powietrzu są natychmiast chłodzone
i świetnie się skraplają wprost nad tymi tackami i mięsem, także owe
dziurki je swietnie przepuszczają. Chyba, ze ktoś powiedział im, zeby
omijały te dziurki i leciały bokiem :-)

sad
przygotowanie ogrodu na wiosne
spam fajowe noclegi koło Zakopanego