Palma

1. Data: 2004-04-06 11:37:55

Temat: Palma
Od: "Variance" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dostałam od przyjaciółki piękną palmę kokosową, nie mogę nigdzie znaleźć
inforamcji jak taką roślinke pilęgnować. Może ktoś ma doświadczenie w
pielęgnacji takich roślinek i podzieli sie ze mną doświadczeniem?
Z góry dziekuję.

2. Data: 2004-04-06 19:53:39

Temat: Re: Palma
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Variance" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
| Dostałam od przyjaciółki piękną palmę kokosową, nie mogę nigdzie znaleźć
| inforamcji jak taką roślinke pilęgnować.

Chyba słabo szukałaś...większość książek o roślinach doniczkowych podaje
wskazówki.

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2004-04-07 11:40:20

Od: "Variance" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chyba słabo szukałaś...większość książek o roślinach doniczkowych podaje
> wskazówki.
>
> Pozdrawiam, Basia.

Niestety nie mam w domu żadnej ksiązki o kwiatach doniczkowych, informacji
szukałam w sieci. Pozatym nie rozumiem czemu odpisujesz na mój post skoro
nie masz mi nic do powiedzenia.
Pozdrawiam V.

4. Data: 2004-04-07 11:53:16

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Variance napisał:

> Niestety nie mam w domu żadnej ksiązki o kwiatach doniczkowych, informacji
> szukałam w sieci. Pozatym nie rozumiem czemu odpisujesz na mój post skoro
> nie masz mi nic do powiedzenia.

Zamiast marnować czas na bezsensowne riposty

wejdź w www.google.pl i szukaj dalej.

Faktycznie słabo szukałaś w sieci, bo mnie wyrzuciło całą masę stron o
tej palmie. Mimo iż nawet nie znam łacińskiej nazwy.
Ale nie chce mi się szukać i przeglądać tych stron, jako że palmy mnie
nie interesują.

Pozdrawiam
Marta

5. Data: 2004-04-07 13:24:34

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

| szukałam w sieci. Pozatym nie rozumiem czemu odpisujesz na mój post skoro

Ależ proszę Cię bardzo! (kto dysponuje literaturą - lub _potrafi_ korzystać
z googli - niech nie czyta)

"Palma kokosowa wymaga miejsca jasnego, jednak nie wystawionego nie
bezpośrednie działanie słońca. Lubi ciepło i preferuje temperatury powyżej
20 st.C. Zimą wystarcza temperatura 15-18 st.C. Spełniając te warunki można
cieszyć się palmą kokosową w ieszakniu przez kilka lat. Ważna jest także
wysoka wilgotność powietrza. Dlatego latem palmę należy codziennie zraszać
letnią wodą. Do pomyślnego wzostu konieczna jest duża ilość świeżego
powietrza. Nie wolno również zanuedbywać podlewania. W miesiącach letnich
palma kokosowa ma wysokie potrzeby wodne. Można także co 14 dni nawozić
wieloskładnikowym nawozem do kwiatów" (za Margot Schubert "Kwiaty w
mieszkaniu").

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2004-04-07 13:51:51

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Variance" <v...@p...onet.pl> wrote in message

> Niestety nie mam w domu żadnej ksiązki o kwiatach doniczkowych, informacji
> szukałam w sieci. Pozatym nie rozumiem czemu odpisujesz na mój post skoro
> nie masz mi nic do powiedzenia.

Rada zeby jeszcze raz poszukac to nie jest "nic do powiedzenia".

Poza tym na grupie panuje wolnosc slowa :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

7. Data: 2004-04-07 16:03:14

Temat: Odp: Palma
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:c50vpd$qh4$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
> powietrza. Nie wolno również zanuedbywać podlewania. W miesiącach letnich
> palma kokosowa ma wysokie potrzeby wodne.

Czyli najlepszym sposobem jest wyjazd z tą palmą na którąś z wysp
polinezyjskich. :-)
Pozdrawiam ;-)
Janusz

8. Data: 2004-04-07 17:12:55

Temat: Re: Palma - OT
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

| Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
| dyskusyjnych napisał:c50vpd$qh4$...@a...news.tpi.pl...
|
| Czyli najlepszym sposobem jest wyjazd z tą palmą na którąś z wysp
| polinezyjskich. :-)

Podobnie jak z winoroślami do krajów śródziemnomorskich:-)

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2004-04-07 19:42:42

Temat: Odp: Palma - OT
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:c51i9q$c0p$...@a...news.tpi.pl...

> Podobnie jak z winoroślami do krajów śródziemnomorskich:-)

A po co skoro u nas są niezawodne??? :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

10. Data: 2004-04-07 20:00:34

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in message

> Podobnie jak z winoroślami do krajów śródziemnomorskich:-)

Ja tam wole z amurska nad Amur :)

Pozdrawiam,
Bpjea

wino