pytanie o sosnę

1. Data: 2004-04-06 07:20:47

Temat: pytanie o sosnę
Od: "Ela K." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć Wam,

Mam pytanie malutkie, ale istotne bardzo. :)
Przywieźlismy kiedyś z Włoch szyszki sosnowe (pinia znaczy się), z której
nasiona wsadziliśmy od ziemi i wykiełkowały z tego małe sosenki :).
Czy to się przyjmie w naszym klimacie? Chodzi mi o ogród jasna sprawa.

Pozdrawiam
Ela K.

2. Data: 2004-04-06 09:51:30

Temat: Odp: pytanie o sosn
Od: "Rene" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przywieźlismy kiedyś z Włoch szyszki sosnowe (pinia znaczy się), z której
> nasiona wsadziliśmy od ziemi i wykiełkowały z tego małe sosenki :).
Też kiedyś siałam - ale już takie małe siewki padły w doniczce przez
zgorzel:(:(:(
Pozdrav.Rene

3. Data: 2004-04-06 10:46:21

Temat: Re: pytanie o sosnę
Od: "Filip J" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ela K." <e...@o...pl> napisała w wiadomości
> Przywieźlismy kiedyś z Włoch szyszki sosnowe (pinia znaczy się), z której
> nasiona wsadziliśmy od ziemi i wykiełkowały z tego małe sosenki :).
> Czy to się przyjmie w naszym klimacie? Chodzi mi o ogród jasna sprawa.

Przyjmą się i nawet ładnie bedą rosły - do pierwszej zimniejszej zimy :(

Pozdrawiam
FJ

4. Data: 2004-04-06 11:27:36

Od: "Ela K." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Filip J" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Ela K." <e...@o...pl> napisała w wiadomości
>
> Przyjmą się i nawet ładnie bedą rosły - do pierwszej zimniejszej zimy :(
>
> Pozdrawiam
> FJ

a gdyby je w donice i na zime w ciepłe miejsce? byłoby?
chyba, że one się nie nadają do donic

Ela K.

5. Data: 2004-04-06 11:46:07

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ela K. <e...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:c4u47e$5n8$...@n...onet.pl...
> a gdyby je w donice i na zime w ciepłe miejsce? byłoby?
> chyba, że one się nie nadają do donic

Nadają się. Wszystko się nadaje. Tylko sporą donicę powinnaś sobie sprawić.
:-)
Pozdrawiam ;-)
Janusz

6. Data: 2004-04-06 12:30:03

Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ela K. napisała:
> a gdyby je w donice i na zime w ciepłe miejsce? byłoby?
> chyba, że one się nie nadają do donic

Mam 2 pinie - kilka lat temu kolega przywiózł szyszki z Hiszpanii,
w doniczkach rosną - u mnie - bardzo powoli,
spokojnie przez parę (paręnaście? parędziesiąt?)
lat powinnaś móc traktować je jako roślinki balkonowe.
Moje mają teraz po około 50-60 cm.

Pozdrawiam calvi

7. Data: 2004-04-06 12:44:30

Temat: Re: pytanie o sosn
Od: "Filip J" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w

> Nadają się. Wszystko się nadaje. Tylko sporą donicę powinnaś sobie
sprawić.

I oranżerię wokół zbudować :)

Pozdrawiam
FJ

8. Data: 2004-04-06 13:20:58

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Filip J <f...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:c4u8me$k0a$...@n...onet.pl...

> I oranżerię wokół zbudować :)

Dość wysoka powinna być :-)
Pozdrawiam ;-)
Janusz

9. Data: 2004-04-06 13:37:01

Od: "Filip J" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czyli podsumowując:
W naszej strefie klimatycznej szkoda zachodu.
Jak ktoś chce orzeszki z sosny to lepiej niech się na koreańską lub limbę
przerzuci :)

Pozdrawiam
FJ

10. Data: 2004-04-07 00:41:50

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Ela K." <e...@o...pl> wrote in message news:c4u47e$5n8$1@news.onet.pl...

> a gdyby je w donice i na zime w ciepłe miejsce? byłoby?

Tak, ale nie w cieple a zimne miejsce (zimne, ale bez mrozu, np. temp. ok.
5'C).
Miejsce takie powinno byc widne.

Pozdrawiam,
Bpjea