Palmiry

1. Data: 2001-01-17 00:32:42

Temat: Palmiry
Od: marzka <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mieszkajac (daaawno temu) w Warszawie czesto jadalam (szczerze mowic
uwielbialam je) takie ciasta z kruchego ciasta ktore nazywaly sie
Palmiry (spotkalam sie tez z nazwa "swinskie uszka") mialy
niepowtarzalny smak - czasem mi sie za nimi teskni ...

Czy moze ktos zna przepis i sposob na zrobienie ich w domu ... ?????

marzka i martysia 16 m-cy
---------------------------
http://www.martysia.prv.pl

1. Data: 2001-01-19 08:33:31

Temat: Re: Palmiry
Od: marzka <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

marzka wrote:

> [...]
> Palmiry (spotkalam sie tez z nazwa "swinskie uszka") mialy
> niepowtarzalny smak - czasem mi sie za nimi teskni ...

Ale wpadka ... te ciastka sa z ciasta francuskiego ...
I kupowalam je w piekarniach z francuskim pieczywem (m.in.)
marzka
---------------------------
http://www.martysia.prv.pl

1. Data: 2001-01-19 12:30:33

Od: "batory" <A...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

I nazywają sie palmiery.

1. Data: 2001-01-19 12:36:35

Od: "Maria U." <m...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

marzka napisał(a):

> Ale co oni robia ze to tak smakuje ????

Mi sie wydaje, ze dodaja kokos?

Maria

1. Data: 2001-01-19 12:50:24

Od: marzka <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

batory wrote:

> I nazywają sie palmiery.

No dobra - dwie wpadki ;-(

1. Data: 2001-01-19 22:07:16

Od: "Mała" <m...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

O ile wiem robi się placek z ciasta francuskiego, obsypuje z obu stron
cukrem, zwija ciasno w takie "uszy", kroi na plastry i piecze.

1. Data: 2001-01-22 07:02:10

Od: marzka <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mała" wrote:

> O ile wiem robi się placek z ciasta francuskiego, obsypuje z obu stron
> cukrem, zwija ciasno w takie "uszy", kroi na plastry i piecze.

Mala jestes niesamowita ;-))))
Kroi w plastry - to jest mysl ;-)
A cukrem moze obsypuje po, a nie przed zawijaniem ?

Jeszcze tylko pytanie czy uda mi sie ten wyczyn z gotowym (kupnym) ciastem
francuskim ???

Bo jak czytalam przepis na ciasto francuskie to temat kikunastokrotniego
chlodzenia i zagniatania powalil mnie na obie lopatki - nie jestem zdolna
do takich poswiecen ;-(

marzka
---------------------------
http://www.martysia.prv.pl

1. Data: 2001-01-22 18:32:56

Od: "Mała" <m...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja obsypałam cukrem przed zawinięciem, żeby był też w środeczku:)
Próbowałam tego z mrożonym ciastem Bliklego, wyszło dobre, tylko trzeba
naprawdę ciasno zwijać.
Życzę Ci powodzenia.

The Most High God has passed a judgement on the United States of America!! - 0266
temat
Re: Wyjasnienie
Zimowe jedzenie a'la Ostry :)
kaczka z marchewką