Panska skorka; Boze ciałko

1. Data: 2002-01-13 20:29:42

Temat: Panska skorka; Boze ciałko
Od: "Winniczek" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich ;))
Jestem tu nowy, ale grupa wydaje mi sie nader smakowita i pewnikiem tu
zostane..... Na wstepie mam pytanko, na ktore odpowiedz moze spelnic moje
mlodziencze sny i marzenia ;)
Jak zrobic cos co sprzedawaly ongis po odpustach i cmentarzach rozne babcie
a co nazywalo sie "panska skorka" lub bozym cialkiem?

Pozdrawiam,
Winniczek

1. Data: 2002-01-13 22:43:27

Temat: Re: Panska skorka; Boze ciałko
Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Winniczek wrote:

> [...]
> Jak zrobic cos co sprzedawaly ongis po odpustach i cmentarzach rozne
> babcie a co nazywalo sie "panska skorka" lub bozym cialkiem?

po odpustach i cmentarzach się nie szwędałem, ale masz na myśli to, co się
w nowopolskim marshmellows nazywa?

Waldek

1. Data: 2002-01-13 23:44:27

Od: "Ania Derejski" <a...@v...ca> szukaj wiadomości tego autora

"waldemar z domu" <w...@t...de> wrote in message

> po odpustach i cmentarzach się nie szwędałem, ale masz na myśli to, co się
> w nowopolskim marshmellows nazywa?

Mowicie o takich cosiach powiazanych na papierowych sznurkach ?
U nas (w kieleckim) to sie obwarzanki nazywalo.
Przepisu nie znam niestety :((((
Pozdrawiam Ania

1. Data: 2002-01-14 00:10:15

Temat: Odp: Panska skorka; Boze ciałko
Od: "stsal" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik waldemar z domu <w...@t...de> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a1t2h1$fu1$06$...@n...t-online.com...

> po odpustach i cmentarzach się nie szwędałem, ale masz na myśli to, co się
> w nowopolskim marshmellows nazywa?
>
> Waldek

Nie!!! To jest twarde, kruche i bardzo słodkie. Sprzedawane jest w miejscach
gdzie są tłumy ludzi - cmentarze (1.XI), Łazienki i pod Pałacem Kultury -
dzisiaj. Myślę, że jest tam cukier, syrop skrobiowy, barwnik i aromat
waniliowy. Więcej nie wymyśliłam :(

Anka - która jadła dziś "pańską skórkę"

1. Data: 2002-01-14 00:38:04

Od: "Miranka" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

"waldemar z domu" <w...@t...de> wrote in message
> po odpustach i cmentarzach się nie szwędałem, ale masz na myśli to, co się
> w nowopolskim marshmellows nazywa?

Oj, to ty młody jesteś, bo dawniej na każdym bazarze baby to sprzedawały -
każda (skórka, a nie baba) była owinięta w pergamin. Z marshmellows nie ma
toto nic wspólnego. Właściwie z niczym innym mi się nie kojarzy - pańska
skórka to pańska skórka i już:))))
Niestety, nie mam pojęcia jak to się robi. A może lepiej nie wiedzieć?
Anka

1. Data: 2002-01-14 01:22:54

Od: chomique <c...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> skórka to pańska skórka i już:))))
> Niestety, nie mam pojęcia jak to się robi. A może lepiej nie wiedzieć?

Pytalam kiedys,ale pani sprzedajaca nie chciala zdradzic,z czego to
robi-imho z cukru polaczonego z cukrem z dodatkiem cukru..;)I chyba
mleko,ale tez nie wiem:)Dzis przy WOSP-ie sprzedawali,ale darowalam
sobie ;(

--
Tib

"mamo pomurz chomik uciekl"

"Welcome to Rivendell, mister Anderson."

ICQ 86181173
GG 1287619

1. Data: 2002-01-14 08:34:25

Od: "Margolka Sularczyk" <m...@p...bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Miranka napisał(a) w wiadomości: ...

>Oj, to ty młody jesteś, bo dawniej na każdym bazarze baby to sprzedawały -
>każda (skórka, a nie baba) była owinięta w pergamin.

Kazdym, pod warunkiem, ze w okolicach Warszawy. W Krakowie w tym czasie
sprzedawalo sie miodek turecki w celofanie.

Margola

1. Data: 2002-01-14 09:05:56

Od: "Miranka" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Margolka Sularczyk" <m...@p...bg.univ.gda.pl> wrote in message

> Kazdym, pod warunkiem, ze w okolicach Warszawy. W Krakowie w tym czasie
> sprzedawalo sie miodek turecki w celofanie.

Zwracam honor. Rzeczywiście nie pamiętam, żebym za młodych lat widywałała
toto gdziekolwiek poza Warszawą. Na swoje usprawiedliwienie mam tylko tyle,
że dla dziecka tu i teraz = cały świat:)))
A co to jest miodek turecki? Ja z kolei tego nigdy nie widziałam, albo nie
wiem, że widziałam.
Anka

1. Data: 2002-01-14 09:51:16

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> robi-imho z cukru polaczonego z cukrem z dodatkiem cukru..;)I chyba
> mleko,ale tez nie wiem:)Dzis przy WOSP-ie sprzedawali,ale darowalam
Przepis na "Panska skórke" z Elle:
Na ok. 1 kg: 6 dag zelatyny, 52,5 dag cukru pudru, 6 bialek, 1 lyzka
syropu rózanego, 1 lyzka konfitury z rózy, 10 dag przecieru z truskawek, 4
lyzki maki ziemniaczanej 150 ml wody zagotowac z 50 dag cukru i z syropem
rózanym, dodac konfiture, wymieszac. Zdjac garnek z ognia. Do goracego
plynu dodac zelatyne i dokladnie rozpuscic. W duzej misce ubic bialka na
sztywno i dodac reszte cukru. Bardzo powoli cienkim strumieniem, wlac
goracy syrop, ciagle ubijajac. Dodac przecier z truskawek i dobrze
wymieszac. Mieszanke wylac równo na blache wylozona pergaminem, posypac
maka ziemniaczana i odstawic do ostygniecia na 1-2 godziny. Za pomoca noza
zanurzonego w goracej wodzie, a potem osuszonego, pokroic mase na male
prostokaty. Trzymac w duzym sloiku albo w przezroczystej folii.

pozdr. Jerzy

1. Data: 2002-01-14 10:05:06

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> że dla dziecka tu i teraz = cały świat:)))
> A co to jest miodek turecki? Ja z kolei tego nigdy nie widziałam, albo
Przewodnik Subiektywny Roberta Makłowicza i Stanisława Mancewicza:
MIODEK TURECKI. Słodycz funeralna o ohydnym smaku, od stuleci sprzedawana
przed krakowskimi nekropoliami jedynie we Wszystkich Świętych i dni
sąsiednie. Jest to skarmelizowany, zastygły w twarde bryły cukier z
dodatkiem orzechów, sztucznych barwników i olejków aromatycznych,
prawdziwe utrapienie rodziców i dentystów. Nie mylić z warszawską pańską
skórką.

Gdzie kupować
Jak powiedziano wyżej: przed cmentarzami.
http://pascal.onet.pl/zjesc_krakow/owiktualach.asp

pozdr. Jerzy

kuchnia meksykańska
gourmet tour de Berlin
B A S S E T T (2xT)
noz - powinien byc ostry jak zyletka - doslownie
czy ktos z Was pamieta zulik ?