Państwowa Służba Zdrowia-PŁATNA?

11. Data: 2001-11-23 13:14:32

Temat: Re: Państwowa Służba Zdrowia - Leczenie
Od: "{Wilma}" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Busk" <m...@h...com> napisał w
wiadomości news:9tldgp$786$1@news.onet.pl...
:
: > Obawiam sie, ze moga byc problemy z odzyskaniem pieniedzy w
Szwecji...
: > choc to taki kraj, ze kto wie...
:
: Dzieki za odpowiedz! Nie, nie bede sie ubiegac o zaden zwrot. I tak
: jestem szczesliwa, ze polscy lekarze nie mieli watpliowsci z
: postawieniem wlasciwej diagnozy, czego nie moge sie doczekac
tutaj...

Jak zobaczyli, ze zza morza to postawili trafna diagnoze. Generalnie
rzadko im sie to zdarza.
pozdr. Wilma

12. Data: 2001-11-23 14:35:06

Temat: Re: Państwowa Służba Zdrowia-PŁATNA?
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wydaje miśie że tej sytuacji potrzebne jest zaświadczenie z urzędu
> pracy o fakcie zarejestrowania się jako bezrobotna i zdaje sie
> zaświadczenie o odprowadzaniu skladek.
> Lub - ze strony męża - zaświadczenie o odprowadzaniu składejk
> zryczałtowanych na ubezpieczenie zdrowotne.

Nikt nie wie, co jest potrzebne, poniewaz kasy chore nie spelnily
do dzis ustawowego obowiazku wydania kazdemu ubezpieczonemu dokumentu
potwierdzajacego fakt bycia ubezpieczonym, w praktyce wiec te
instytucje sluzby zdrowia, ktore opieraja sie na logice
i zyczliwosci wobec pacjenta a nie policyjnych regulach zalatwiaja
to tak, ze pacjent sklada oswiadczenie, ze jest ubezpieczony
w kasie takiej a takiej i podpisuje sie pod tym - jesli oszuka,
kasa to wylapie jest podstawa do sciagniecia naleznosci w formie
regresu. Tak to sie robi u nas, najpierw udzielamy pomocy a potem
pytamy sie kto zaplaci bo byloby troche glupio pacjenta z zagrozeniem
zycia najpierw pogonic do kasy chorej po dokumenty.

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

13. Data: 2001-11-23 17:30:37

Od: "Magdalena Busk" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Massai" <t...@b...ids.pl> skrev i meddelandet

> ;-))) czasami szybka diagnoza to błędna diagnoza ;-))

Moze bym wolala, zeby byla bledna, ale chyba nie...

> A tak BTW to w Szwecji jest sporo polskich lekarzy ;-)

Tak, wiem, nawet jeden z nich od stycznia/lutego bedzie pracowal w mojej
przychodni :-) Jakos niestety nie ma chetnych stomatologow z Polski,
choc jest kilka wonych etatow, od paru lat....

Pozdrawiam, magda

14. Data: 2001-11-24 01:34:10

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Busk napisał(a):

> Dzieki za odpowiedz! Nie, nie bede sie ubiegac o zaden zwrot. I tak
> jestem szczesliwa, ze polscy lekarze nie mieli watpliowsci z
> postawieniem wlasciwej diagnozy, czego nie moge sie doczekac tutaj...

A na innej grupie bardzo źle się wypowiadałaś o leczeniu przez polskich
lekarzy i wychwalałaś swój kraj- Szwecję- pod niebiosa...
Strasznie zmienna jesteś :-(

Pozdrawiam, Kaja
--
*Szaleństwo trwa krótko, żal długo*

15. Data: 2001-11-24 13:43:30

Od: Kamil Uminski <d...@k...umcs.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

"{Wilma}" <w...@s...pl> rzecze:
> [...]

>tutaj...

>Jak zobaczyli, ze zza morza to postawili trafna diagnoze. Generalnie

Dzieki, droga Wilmo !

Tego typu odpowiedzi poprawiaja mi humor, droga rozbawienia, na circa 43
godziny i 27 minut... Tak trzymaj !!!

;^)))))))

Pozdrawiam baaardzo serdecznie,

Kamil Uminski
--
!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^
!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!

16. Data: 2001-11-24 14:38:18

Od: "Magdalena Busk" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Kaja" <f...@f...pl> skrev i meddelandet

> A na innej grupie bardzo źle się wypowiadałaś o leczeniu przez
polskich
> lekarzy

Tak, to prawda, tepie podawanie dzieciom antybiotykow z byle powodu.

> i wychwalałaś swój kraj- Szwecję- pod niebiosa...

No wlasnie, od czasu jak lekarka z 3 letnim stazem wykonala samodzielnie
powazna operacje, ratujac mnie i moje dziecko, bede zawsze ich wychwalac
za dobra robote. Nie wolno?

> Strasznie zmienna jesteś :-(

No tak, to powod do smutku, ze udalo mi sie spotkac pare fantastycznych
osob? Poplacz sobie Kaju, poplacz.

magda

17. Data: 2001-11-24 22:16:22

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Kaja" <f...@f...pl> skrev i meddelandet

> tutaj...

> polskich
>
> Tak, to prawda, tepie podawanie dzieciom antybiotykow z byle powodu.

ja tez...

> No wlasnie, od czasu jak lekarka z 3 letnim stazem wykonala samodzielnie
> powazna operacje, ratujac mnie i moje dziecko, bede zawsze ich wychwalac
> za dobra robote. Nie wolno?

wiesz, a ja mysle ze to nie zalezy od kraju - po prostu na danym terenie zdaza
sie powiedzmy 50% lekarzy ktorzy nie stosuja antybiotykow z byle powodu, i z
nich 10% potrafi przeprowqadzic skomplikowana operacje majac za sobą 3-letni
staz... - - to jest po prostu rachunek prawdopodobienstwa... :-))

adam

ps: dalej nie mozecie znalezc stomatologa??? napisz na priva, pogadamy ;-))

adam

18. Data: 2001-11-25 00:55:41

Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Massai" <t...@b...ids.pl> wrote in message
> [...]
> zaświadczenie o odprowadzaniu skladek.
> Lub - ze strony męża - zaświadczenie o odprowadzaniu składejk
> zryczałtowanych na ubezpieczenie zdrowotne.

To ze ktos pracuje, albo ze zarejestrowal sie jako bezrobotny swiadczy o
tym, ze sam jest ubezpieczony. Dziecko natomiast musi zostac zgloszone do
ubezpieczenia przez jednego z ubezpieczonych rodzicow, albo jezeli rodzice
nie sa ubezpieczeni, to przez szkole lub przez osrodek pomocy spolecznej
(dzieci mlodsze). O to oczywiscie musza postarac sie rodzice. Zglaszajac
dziecko do ubezpieczenia wypelnia sie odpowiedni formularz, ktory mozna
skserowac i zachowac jako dowod. W dokumencie tym jest rowniez rubryka
dotyczaca wyboru kasy chorych.
Uwaga dotyczaca niedostarczenia ubezpieczoczonym kart ubezpieczenia jest w
pelni aktualna, niestety.
Pozdrawiam,
Marta Wieszczycka

19. Data: 2001-11-25 07:34:21

Od: "Mrowka" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta Wieszczycka napisał(a) w wiadomości: <9tpfhn$jng$1@news.tpi.pl>...

> [...]

>dotyczaca wyboru kasy chorych.
>Uwaga dotyczaca niedostarczenia ubezpieczoczonym kart ubezpieczenia jest w

Jest cosik takiego jak Rodzinna Ksiazeczka Zdrowia i tam wlasnie sa wpisane
dzieci ktore podlegaja ubezpieczeniu przez rodzicow.(nie wiem czy jasno to
okreslilam).
Wkurza mnie tylko steplowanie jej co miesiac,bo czesto trzeba bedzie ja
zmieniac co jest deczko upierdliwe.

Pozdrawiam.Magda.

20. Data: 2001-11-25 18:11:30

Od: "Xena d. Bazyl" <t...@t...iinf.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:9tpfhn$jng$1@news.tpi.pl...

> Uwaga dotyczaca niedostarczenia ubezpieczoczonym kart ubezpieczenia
jest w
> pelni aktualna, niestety.

Niektóre z kas dostarczyły (śląsja, podkarpacka i małopolska) i teraz
dyrektorzy tychże mają być odwołani. I dogodź tu ogólówi.

--
Pozdrówka
Tatiana

mloteczkiem w kolano?