Papierosy kontra e-papierosy

201. Data: 2010-11-28 13:37:02

Temat: Re: Papierosy kontra e-papierosy
Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chiron wrote:
> Użytkownik "vonBraun" <i...@g...pl> napisał w wiadomości

> Ale jakie porównaie! Psychicznie- człowiek uniezależnia się po 10- 15
> latach od papierosów. Fizycznie- 3 miesiące do roku.

Powszechnie sądzi się, że "psychiczne" uzależnienie od nałogu to rzeczy
takie jak: zajęcie rąk, palenie w towarzystwie, tworzenie "atmosfery"
dosłownie[;-)] i w przenośni.

Tymczasem istota jest tu kombinacja oddziaływania czynników
psychologicznych i fizjologicznych:

Dzięki papierosom można:
1)Wyzwolić w sposób DOWOLNY wzmożona koncentrację uwagi nawet w
sytuacjach w których czynniki czysto psychologiczne to utrudniają.
2)Zmniejszyć pobudzenie emocjonalne jeśli utrudnia myślenie
3)Pogłębic efekt relaksu po jedzeniu, seksie, wysiłku

Rozróżnianie uzależnienia fizjologicznego i psychicznego jest trochę
sztuczne IMHO.

To chyba ten sam nałóg.
pozdrawiam
vonBraun

202. Data: 2010-11-28 13:48:54

Od: Paweł <z...@...ll> szukaj wiadomości tego autora

> Naprawdę? A czy przypadkiem chęć wyrządzenia czegoś złego nie jest tutaj
> kluczowa? Ja tam daleka jestem od myśli, że świat pełen jest świrów,
> którzy tylko czyhają, żeby kogoś skrzywdzić. Oczywiście pewien poziom
> ostrożności trzeba zachowywać na wszelki wypadek, ale podstawą (dla jako
> takiego zdrowia psychicznego) jest ograniczone, ale jednak zaufanie.
> Oczywiście rozumiem, że jeśli ktoś bezinteresownie potrafi sprawiać komuś
> przykrość, to równie łatwo projektuje swoje złe intencje na cały świat.

"Wszystko, co zechcą [złego]".

Pewnie nie pełen, ale jest ich wystarczająco wielu, żeby zachowywać
ostrożność i nie mieć zaufania do nieznanych osób.

Zaufanie wobec zupełnie nieznanych czytelników wg mnie nie jest oznaką
zdrowia.

Co innego (załóżmy, że bezinteresowne czy bez powodu) sprawianie komuś
przykrości PUBLICZNIE z otwartą przyłbicą, a co innego ewentualne złe
działania z ukrycia.

EOT

P.

203. Data: 2010-11-28 13:51:04

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-11-28 12:20, Qrczak pisze:
> Dnia 2010-11-28 11:15, niebożę medea wylazło do ludzi i marudzi:

> A jakże interesujące było pierwsze kłamstwo.

Eee, rzekłabym, że bardzo przyziemne. Interesujące to były kłamstwa na
samym końcu.

Ewa

204. Data: 2010-11-28 13:53:47

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 3)Pogłębic efekt relaksu po jedzeniu, seksie, wysiłku
>
> Rozróżnianie uzależnienia fizjologicznego i psychicznego jest trochę
Piszesz_o_skutkach_a_nie_przyczynach. Skutkiem dla palacza jest to, co
opisujesz: coś sobie może przemysleć, łatwiej mu się odnaleźć wśród innych
ludzi, etc. Jednak to są skutki tego, że pali. Powinien te skutki osiągnąć w
sposób naturalny- a on to robi w sposób chory- sięgając po papierosa.
Przyczyna tkwi w jego psyche- nie potrafi sobie poradzić ze swoimi emocjami,
uczuciami- więc je tłumi w taki sposób. Jak npo stłumi lęk przed spotkaniem
z szefem- to papieros mu w tym pomoże: poczęstuje szefa papierosem, sam
weźmie, poda ogień, etc- sporo czynności- prostych i doskonale mu znanych.
Każdy nałóg- ta psychiczna jego część- to tłumienie psyche- uczuć, emocji.
Są narkotyki (amfetamina, metaamfetamina, kokaina, etc), które w ogóle nie
powodują uzaleźnień fizycznych- wyłącznie psychiczne.

--
Prawda, Prostota, Miłość

Chiron

205. Data: 2010-11-28 13:57:46

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-11-28 14:48, Paweł pisze:

> Co innego (załóżmy, że bezinteresowne czy bez powodu) sprawianie komuś
> przykrości PUBLICZNIE z otwartą przyłbicą

Mam inne wyobrażenie na temat działania z otwartą przyłbicą.

> EOT

Proszę bardzo

Ewa

206. Data: 2010-11-28 14:10:14

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Eee, rzekłabym, że bardzo przyziemne. Interesujące to były kłamstwa na
> samym końcu.

A możecie coś więcej napisać? Może sobie go wypożyczę? Warto obejrzeć-
polecacie?
--
Chiron

Prawda, Prostota, Miłość

207. Data: 2010-11-28 14:19:15

Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chiron wrote:

> [...]
> tłumienie psyche- uczuć, emocji. Są narkotyki (amfetamina,
> metaamfetamina, kokaina, etc), które w ogóle nie powodują uzaleźnień

Dla mnie jest to stymulant dzięki któremu podkręcam sobie możliwości
poznawcze, wtedy gdy sytuacja tego nie uzasadnia. Mogę skupic uwagę
tylko gdy mam silną wewnętrzną motywację wyznaczoną treścią "przedmiotu
skupienia uwagi". Niestety, już na studiach trzeba było zdawać np.
"Podstawy Nauk Politycznych" - obrzydliwie nudna komunistyczna sieczka.
Nauczenie się pięciu stron materiału okazało się dla mnie niemożliwe -
nic nie mogłem zapamietać przez godzinę. Ktoś zaproponował papierosa - i
okazało się, że łyknąłem całośc w minute. Odtąd używałem głównie w
takich sytuacjach - potem "odkryłem" efekty zmniejszenia napięcia
emocjonalnego w sytuacjach egzaminacyjnych. Obecnie jednak są to rzadsze
sytuacje, niemal nie palę "dla uspokojenia", dla "towarzystwa". Palę
głównie po jedzeniu, seksie, kapieli (odruchowy wzrot głodu
nikotynowego) i dla poprawienia mozliwości poznawczych. Nawet w okresie
gdy nie byłem uzależniony, nikotyna dawała szanse na takie skupienie
uwagi, którego w "fizjologiczny" sposób nie mogłem osiągnąc. Obecnie na
trwałe potrzebuję jej do podtrzymania funkcjonowania poznawczego na
zadowalającym mnie poziomie.

pozdrawiam
vonBraun

208. Data: 2010-11-28 15:06:05

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-11-28 15:10, Chiron pisze:

> A możecie coś więcej napisać? Może sobie go wypożyczę? Warto obejrzeć-
> polecacie?

Tytuł znasz - "Pierwsze kłamstwo". Film w zasadzie miał być chyba
komedią romantyczną. Pomysł ciekawy, realizacja IMO dość nudna. Mój mąż
w trakcie zasnął, ja wytrwałam. Godny polecenia o tyle, że nietypowy.
Nie wiem, czy spodobają Ci się niektóre pomysły etiologiczne zjawisk
społecznych. ;)
Do wypożyczenia w wypożyczalniach.

Ewa

209. Data: 2010-11-28 15:30:15

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-11-28 14:53, niebożę Chiron wylazło do ludzi i marudzi:
> [...]
> innych ludzi, etc. Jednak to są skutki tego, że pali. Powinien te skutki
> osiągnąć w sposób naturalny- a on to robi w sposób chory- sięgając po

A podasz jakieś przykłady tego sposobu naturalnego?

Qra

210. Data: 2010-11-28 15:34:12

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-11-28 16:06, niebożę medea wylazło do ludzi i marudzi:

> [...]
> w trakcie zasnął, ja wytrwałam. Godny polecenia o tyle, że nietypowy.
> Nie wiem, czy spodobają Ci się niektóre pomysły etiologiczne zjawisk

Tak... pochodzenie pewnych hm... zjawisk zostało tu w bardzo
interesujący sposób wyjaśnione.

Qra

Stronnictwo patriarchalne
Z DALA OD POLITYKI...
SYLOIDY
ATAKI NA KOMPA...
Elektorat PO jest wytworem PRL i transformacji - tako rzecze Jaro