Stronnictwo patriarchalne

1. Data: 2010-11-19 14:23:36

Temat: Stronnictwo patriarchalne
Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam wrażenie po kilku ostatnich watkach, że stronnictwo patriarchalne na psp
trzyma się mocno i stanowczo. Swojego punktu widzenia, oczywiście.

A ja "gupia" miałam wrażenie, że takie postawy odchodzą w cień razem z
naszymi dziadkami..... i traktowałam je jako zupełny anachronizm. A tu nie.
Patriarchat wiecznie żywy (przynajmniej w formie quasiwerbalnej).

MK

***
Mieszkał w samym sobie
jak gawron w wieży bez dachu.

2. Data: 2010-11-19 14:33:22

Temat: Re: Stronnictwo patriarchalne
Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 19 Lis, 15:23, "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> wrote:
> Mam wrażenie po kilku ostatnich watkach, że stronnictwo patriarchalne na psp
> trzyma się mocno i stanowczo. Swojego punktu widzenia, oczywiście.

???

Stalker

3. Data: 2010-11-19 14:34:02

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
f.googlegroups.com...
> [...]
> psp
> trzyma się mocno i stanowczo. Swojego punktu widzenia, oczywiście.

___

No co?

MK

4. Data: 2010-11-19 14:36:56

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 19 Lis, 15:34, "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> wrote:
> Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał w
> [...]

Co no co? :-)

Stalker

5. Data: 2010-11-19 14:38:43

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
h.googlegroups.com...
On 19 Lis, 15:34, "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> wrote:
> [...]

Co no co? :-)

Stalker

__

Mam ci odpowiedzieć na pytanie o sens życia, czy cuś?

MK

6. Data: 2010-11-19 14:40:35

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 19 Lis, 15:38, "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> wrote:
> U ytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisa w wiadomo
cinews:feda5615-9796-4249-8c64-24ee3bd5da00@v12g2000
vbh.googlegroups.com...

> Co no co? :-)
>
> Stalker
>
> __
>
> Mam ci odpowiedzie na pytanie o sens ycia, czy cu ?

Nie spodziewam się :-)

Ale wyjaśnić co to jest stronnictwo patriarchalne, czy sie
charakteryzuje i dlaczego uważasz że trzyma się mocno i co w tym
złego, to chyba byś mogła :-)

Stalker

7. Data: 2010-11-19 14:44:14

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...
> [...]

Ale wyjaśnić co to jest stronnictwo patriarchalne, czy sie
charakteryzuje i dlaczego uważasz że trzyma się mocno i co w tym

____

A to nie jest oczywiste?
No weźźźź..... :-))

(lecę teraz, może wieczorem)

MK

8. Data: 2010-11-19 15:30:57

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale wyjaśnić co to jest stronnictwo patriarchalne, czy sie
> charakteryzuje i dlaczego uważasz że trzyma się mocno i co w tym
> [...]

Nie.

9. Data: 2010-11-20 16:10:41

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Ale wyjaśnić co to jest stronnictwo patriarchalne, czy sie
charakteryzuje i dlaczego uważasz że trzyma się mocno i co w tym

Za Wiki:
Patriarchat: "to ostatni okres ustroju wspólnoty pierwotnej, w którym
dominujące stanowisko zajmuje mężczyzna stojący na czele rodu
Współcześnie patriarchat istnieje już jedynie w ograniczonej formie w
relacjach społecznych - jako patriarchalizm"

I idąc za współczesną definicją:
Patriarchalizm:
Najważniejszymi założeniami patriarchalizmu społecznego są:

a.. rozróżnienie pozycji kobiet, dzieci i nieżonatych mężczyzn, od pozycji
ojca rodziny, pod którego są oni opieką,
b.. uprzywilejowanie społeczne dorosłego mężczyzny, który jest głową
rodziny (nie musi to oznaczać niższego statusu kobiety, oznacza jednak, że
to mężczyzna reprezentuje dom oraz może reprezentować lokalną społeczność -
tu mój własny dopisek: "Taaa, jasne"),
c.. obowiązek zapewnienia środków materialnych i bezpieczeństwa
najbliższym krewnym, spoczywający na głowie rodziny (a tu to nawet się
obśmiałam).
Ot i właśnie.
Przypatrzmy się teraz naszym Panom Starszym (Chironowi, vB), ich
światopoglądowi, sprowadzeniu kobiety do roli przedmiotu o określonych i
wymaganych cechach.
Przypatrzmy się radosnemu popiskiwaniu młodszych samców, którzy wyglądają
jak gdyby z radością chcieli wejść w kapcie tych starszych....

Nie wstyd wam Panowie???

MK

PS. I teraz istotna uwaga: bardziej się podkładam, niż z furią tworzę wątek
:-).
Ale ciekawa jestem efektów. Oj tak.

10. Data: 2010-11-20 16:17:09

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomościnews:f4b2b7a6-927e-4ef5-b9c0-a02ba1d86a27@
> [...]
> Przypatrzmy się radosnemu popiskiwaniu młodszych samców, którzy wyglądają
> jak gdyby z radością chcieli wejść w kapcie tych starszych....

Nie wstyd :-)

Stalker

Z DALA OD POLITYKI...
SYLOIDY
ATAKI NA KOMPA...
Elektorat PO jest wytworem PRL i transformacji - tako rzecze Jaro
Gwarantujący obecny burmistrz gwarantuje po raz trzeci.