Paprocie

1. Data: 2000-02-19 20:53:15

Temat: Paprocie
Od: "Ola" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Mialam kilka paproci w domu i dbalam o nie bardzo bo je uwielbiam, ale
niestety zostala mi tylko jedna a reszta padla. Czy moze mi ktos poradzic
jak sie nimi opiekowac. Wiem ze lubia wilgoc i brak bezposredniego slonca.
Spryskiwalam ja codziennie woda w temp. pokojowej i podlewalam. Wiem ze
robaka w ziemi nie bylo wiec nie wiem co moglo im zaszkodzic.

Pozdrowienia
Ola

2. Data: 2000-02-20 17:31:41

Temat: Odp: Paprocie
Od: Sławomir Siudziński <s...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ola <a...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:88mov4$8uo$...@h...uw.edu.pl...
> [...]
ze
> robaka w ziemi nie bylo wiec nie wiem co moglo im zaszkodzic.

Witam.
Paprocie są roślinami bardzo dekoracyjnymi chociaż dość
kłopotliwymi,gdyż wymagają wysokiej wilgotności powietrza i dość
wysokiej temperatury(klimat tropikalny,wilgotny i cienisty).Może właśnie
dlatego tak niewiele z nich dobrze rośnie i czuje się w warunkach
naszych mieszkań.
Nie napisałaś konkretnie jaką paproć posiadasz(jest ich wiele),ale
spróbuję napisać ogólnie o wymaganiach tych trochę"kapryśnych"roślin.
Wymagają ustawienia w domu w miejscu półcienistym z dala od
bezpośrednich promieni słonecznych.Okres spoczynku tych roślin trwa od
października do lutego.W zimie temperatura powinna wynosić dla gatunków
zielonolistnych 11-13st.C,a dla pstrolistnych musi być nieco
wyższa,tj.16-18st.C.Zimą paprocie znoszą przeciętną wilgotność powietrza
w mieszkaniu,ale w okresie wzrostu,tzn.od marca do lipca trzeba im
zapewnić możliwie jak najwyższą i nie dopuścić do przeschnięcia roślin.
W okresie wzrostu paprocie trzeba obficie podlewać letnią,miękką
wodą(b.ważne),przy tym należy uważać,aby woda nie dostała się na młode
liście,gdyż jest to dla nich szkodliwe.
Jesienią i zimą podlewanie ograniczamy ,ale nigdy nie można dopuścić do
przeschnięcia ziemi,gdyż w większości wypadków jest to przyczyną
zniszczenia rośliny.
Paprocie zawsze przesadzamy wiosną do świeżej ziemi przed rozpoczęciem
wzrostu.Ziemia ta powinna zawierać dużo próchnicy.Może to być ziemia
kompostowa z dodatkiem włóknistego torfu.
Paprocie źle reagują na wapń i zasolenie(dlatego należy je podlewać
letnią i miękką wodą).Dobrze zaś jest im dać azot i potas.Nie wszystkie
dostępne w handlu uniwersalne nawozy do roślin doniczkowych są dla
paproci odpowiednie.Dobrze nadaje się do tego celu rozcieńczona
gnojowica lub jeszcze lepiej naturalny produkt dżdżownic
kalifornijskich-biohumus(to nie jest auto reklama). :-)
Oczywiście dokarmiamy wiosna-lato.
s...@w...com.pl

3. Data: 2000-02-20 20:43:00

Temat: Odp: Paprocie2
Od: "Piotr Popielak" <p...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

pamietaj jeszcze o jednym drobiazgu z pogranicza archiwumX...
paprotki sa dosc czule na miejsce w ktorym rosna z punktu widzenia
energetyki...
pogadaj z pierwszym z brzegu radiesteta
czasem my nic nie wiemy i teoretycznie wszystko jest ok a paprotka i tak nie
rosnie i tak...
wtedy wystarczy ja gdzies przestawis i moze jej podpasuje :-)
w lasach w pozytywnych miejscach rosna paprocie a w negatywnych mamy
mrowiska

moze to rzeczywiscie pogranicze fantastyki ale zawsze mozna sprobowac :-)

4. Data: 2000-02-22 21:36:40

Temat: Re: Paprocie
Od: "Ola" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"Ola" <a...@p...com> wrote in message
> [...]
> Spryskiwalam ja codziennie woda w temp. pokojowej i podlewalam. Wiem ze
> robaka w ziemi nie bylo wiec nie wiem co moglo im zaszkodzic.

Dziekuje bardzo za pomoc.
Moja paprotka to nawet nie wiem jak sie nazywa, ale to jest zielonolistna i
wydaje mi sie ze jest z tych najzwylkejszych ( ladnie wytlumaczylam, nie ).
Nie wiedzialam ze trzeba podlewac letnia woda, a o polach ener. to zupelnie
zapomnialam. Nie wiem czy to ma cos wspolnego ale jak mialam akwarium z
rybkami to wyskakiwaly i oczywiscie zdychaly i to akwarium stalo w tym samym
miejscu co paproc wisiala.
Pzdr.
Ola

5. Data: 2000-02-25 13:39:43

Temat: Re: Paprocie (odpromienniki)
Od: s...@k...net.pl (Sunnie) szukaj wiadomości tego autora

Ola wrote:
> Nie wiedzialam ze trzeba podlewac letnia woda, a o polach ener. to zupelnie
> zapomnialam.

Jesli chcesz moge ci przeslac na priva zeskanowany "odpromiennik",
podklada sie pod mebel w miejscu gdzie jest niedobre pole energetyczne.
Jak chcesz daj znac :-)

Anka

--
Internetowe Forum Dyskusyjne - http://www.newsgate.pl

6. Data: 2000-03-23 16:30:41

Temat: Re: Paprocie2
Od: Andrzej Paplinski <p...@f...sos.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc
nadrabiam zaleglosci w czytaniu postow, wiec krotka uwaga z wlasnego
doswiadczenia. Mam w pokoju kat,blisko okna, w ktorym teoretycznie powinny
kwiaty dobrze sie czuc. Postawilem w nim kwietnik i po kilkunastu tygodniach o
malo wszystkie ustawione na nim kwiaty nie zdechly. Po przestawieniu w inne
miejsca, wiekszosc odzyla. Rowniez dwie paprocie, ktore w tym kacie wylacznie
zolkly, zaczely wypuszczac nowe pedy.

cos wiec w tym jest

pozdrawiam
Andrzej

7. Data: 2000-03-23 17:09:33

Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> pamietaj jeszcze o jednym drobiazgu z pogranicza archiwumX...
nieprawda

> paprotki sa dosc czule na miejsce w ktorym rosna z punktu widzenia
> energetyki...
prawda

> [...]
prawda

> w lasach w pozytywnych miejscach rosna paprocie a w negatywnych mamy
prawda

> moze to rzeczywiscie pogranicze fantastyki
nieprawda

ale zawsze mozna sprobowac :-)
prawda

Pozdrowienia, jerz.