Re: Paradoks kłamcy

From: "patix" <n...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Paradoks kłamcy
Date: Thu, 2 Nov 2006 21:39:43 +0100

Użytkownik "Niesławny el Guapo" <e...@v...pl> napisał w wiadomości
news:05f0.00000132.454a4a5d@newsgate.onet.pl...

wiadomości

> (...)
> Sądzę, że to całkiem spory kawał populacji - pokusiłbym się nawet o
hipotezę,
> iż to przytłaczająca jej większość.
> Tylko czy tacy ludzie dochodzą do pozycji, w których mogliby się stać
> użyteczni dla 'służb'?

głównie tacy dochodzą :)))

myślący/świadomi nie dadzą się zwykle "wkręcić"
w "złota klatkę" władzy/pozycji

> PS. Poza tym zdajesz sie popełniać klasyczny błąd domniemania jakiejś
chęci
> odwetu, czy ukarania takich ludzi.

do błędu (zwłaszcza klasycznego ) przyznaje sie od razu - bez bicia :))

trudno tu mówic o odwecie - ale ocenę moralną mam jednoznaczną

> IMHO szczere wyznanie współpracy i wyrażona
> skrucha za nią usatysfakcjonowałyby poczucie sprawiedliwości ogromnej
> większości społeczeństwa.Niestety zamiast tej drogi TW wybierają brnięcie
> zaparte pogrążając się w bagienku.

niestety mam wrażenie ,że brniesz w niezrozumienie :))

przyznanie sie jest możliwe i coś warte u człowieka świadomego
a ci - to jak się (chyba ? )zgodziliśmy - nieliczny odsetek

- do czego ma sie przyznawać ktoś nieświadomy ???
gdyby był na tyle świadomy bo to rozumieć ,że nie jest świadomy,
to by się nie musiał już przyznawać do swej nieświadomości :)))

> Gdy mój syn coś przeskrobie, to
oczywiście
> jestem wkurzony, ale doceniam szczere przyznanie się i skruchę, które
studzą
> moją wściekłość. Zupełnie inaczej sprawa się ma, gdy nie dość, że coś
> przeskrobał, to jeszcze w żywe oczy brnie w zaparte - wtedy moje oburzenie
> jest potęgowane zamiast stygnąć.

no tu jest nieco niebezpiecznie - ale domyślam się ,że panujesz nad sytuacją
?
bo jak któregoś dnia wyzna skruche dla świętego spokoju (ostudzenia
nawałnicy)
mysląc sobie co za los - muszę się dopasować - to będzie na prostej drodze
do ...

pozdrawiam
patix