Parzenie Herbaty

1. Data: 2003-02-14 13:27:46

Temat: Parzenie Herbaty
Od: "Remek" <c...@t...cos> szukaj wiadomości tego autora

Parze ja w specjalnym dzbanuszku z wkladem na herbate po zalaniu wrzaca woda
jeszcze troche przytrzymuje na ogniu. Taka esencja mapikny kolor jednak po
paru dniach metneje. Od czego to zalezy ???
Czasami sie zdarza ze esencja jest dlugo klarowna.

--
Remek www.remig.cad.pl
Nie martw sie o jutro, martw sie jak go doczekasz.

1. Data: 2003-02-14 14:02:56

Temat: Re: Parzenie Herbaty
Od: "Przyklejka" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Remek" <c...@t...cos> napisał w wiadomości
>Taka esencja mapikny kolor jednak po
> paru dniach metneje. Od czego to zalezy ???

Nie wiem czemu mętnieje, ale czemu trzymasz ją kilka dni ?
Dlaczego nie wypijasz od razu?
Może to jest powód mętnienia
--
Kasia

1. Data: 2003-02-14 14:14:49

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 14 Feb 2003 15:02:56 +0100, "Przyklejka"

kazdy by zmetnial...

Pierz
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-02-14 14:16:07

Od: "Kruszynka" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Remek" <c...@t...cos> wrote in message
> [...]
> paru dniach metneje. Od czego to zalezy ???
> Czasami sie zdarza ze esencja jest dlugo klarowna.

moze od jakosci herbaty to zalezy? Ja mam to samo.

Kruszyna
--
"Primum non stresere..."

1. Data: 2003-02-14 14:34:22

Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przyklejka wystukał w wiadomości <b2isui$g70$1@nemesis.news.tpi.pl>:

> Nie wiem czemu mętnieje, ale czemu trzymasz ją kilka dni ?
> Dlaczego nie wypijasz od razu?
> Może to jest powód mętnienia

To raz, dwa to woda. Esencja zaparzona na krakowskiej kranówie
zamienia się w coś w rodzaju bawarki czasem już po kilku godzinach...

Jo'Asia

--
__.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__
--<()> http://bujold.fantastyka.net/ http://esensja.pl/ <()>--

1. Data: 2003-02-14 14:39:34

Od: "m&m's" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Remek" <c...@t...cos> napisał w wiadomości
> Taka esencja mapikny kolor jednak po
> paru dniach metneje. Od czego to zalezy ???

W moim domu tez parzy się herbatę w specjalnym imbryczku, ale nigdy nie
trzyma się jej pare dni, co najwyżej dwa. Może mętnieje, dlatego że się
psuje.

Kasia

1. Data: 2003-02-14 15:02:35

Od: Unec <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 14 Feb 2003 14:27:46 +0100, "Remek" <c...@t...cos>
napisał(a):

> [...]
>paru dniach metneje. Od czego to zalezy ???
>Czasami sie zdarza ze esencja jest dlugo klarowna.

Skad ten system?
Wszelkie publikacje nt herbaty podaja ze nie nalezy jej parzyc dluzej
niz 5 minut. Potem to juz tylko zabarwiona woda.
Parz tyle herbaty ile chcesz wypic, a nie bedziesz mial problemu z jej
metnieniem.
Pozdrawiam
SEBek

1. Data: 2003-02-14 17:48:06

Od: "Remek" <c...@t...cos> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Unec" <s...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
> niz 5 minut. Potem to juz tylko zabarwiona woda.
> Parz tyle herbaty ile chcesz wypic, a nie bedziesz mial problemu z jej

Parze ja wlasnie tak.Zalewam wrzatkiem i stawiam dzbanuszek na kilka minut
na malym ogniu.
W zasadzie nie stoi dluzej niz trzy dni ale potrawi sie szybciej zmetnic
niekoniecznie po trzech.
Po takim procesie herbata ma wiecej aromatu i jest 100 razy lepsza.
Mozliwe ze wine ponosi woda lecz jak wczesniej wspomnialem nie zawsze
zachodzi takie zjawisko metnienia. Zastanawiam sie czy to moze jedna
lyzeczka herbaty za duzo???

1. Data: 2003-02-14 18:44:38

Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

. Taka esencja mapikny kolor jednak po
> paru dniach metneje. Od czego to zalezy ???

a w jakimś sklepie pani od filtrów do wody Britta tłumaczyła i pokazywała
(miała takie dwa dzbanuszki z herbatą, jednen z mętna, drugi z klarowną), że
herbata na wodzie przefiltrowanej nie mętnieje.
Ja tam wolę kawę ;-)

Dorota

1. Data: 2003-02-15 09:35:32

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Remek <c...@t...cos> wrote:

> Parze ja w specjalnym dzbanuszku z wkladem na herbate po zalaniu wrzaca woda

Herbaty nie powinno sie zalewac wrzaca woda, ale o kilka stopni
chlodniejsza od wrzatku. Niektorzy twierdza, ze woda powinn byc zdjeta
z ognia tuz przed zagotowaniem.

> jeszcze troche przytrzymuje na ogniu.

Gotujesz?????

> Taka esencja mapikny kolor jednak po
> paru dniach metneje.

Esencje nalezy uzyc natychmiast, najwyzej, w sytuacji przymusowej, po
kilku godzinach. Potem to juz nadaje sie tylko do wylania.

> Od czego to zalezy ???

Rozwija sie w niej zapewnw jakas mikroflora.

Wladyslaw

To kto ma tego boota?
miodownik z kremem
Re: miodownik z kremem