Pastis a pernod

1. Data: 2000-01-19 16:22:47

Temat: Pastis a pernod
Od: g...@m...knm.org.pl (Guest) szukaj wiadomości tego autora

Witam,

mam pytanko jak w temacie. Czym sie roznia oba alkohole. Zarowno
jeden jak i drugi, to anyzowki, pastis jest barwiony karmelem.
Cos jeszcze ?

Marcin

1. Data: 2000-01-20 08:42:05

Temat: Re: Pastis a pernod
Od: "Krzysztof G. Baranowski" <k...@m...knm.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 20 Jan 2000, Dariusz K. Ladziak wrote:
> Nazwanie pernodu anyzowka... Coz, anyz rowniez zawiera. Ale chyba
> najcharakterystyczniejszym skladnikiem jest piolun - zreszta z tego
> powodu produkcji pernodu zakazano we Francji (dlugotrwale spozywanie
> substancji zawartych w piolunie prowadzi do zmian psychicznych...)
Z absyntem Ci sie pomylilo. :)

Kris
--
Krzysztof G. Baranowski - Prezes Klubu Nieszkodliwych Manjaków
"Smith & Wesson - The original point and click interface..."

1. Data: 2000-01-20 10:24:54

Od: l...@i...waw.pl (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On 19 Jan 00 16:22:47 GMT, g...@m...knm.org.pl (Guest) wrote:

> [...]

powodu produkcji pernodu zakazano we Francji (dlugotrwale spozywanie
substancji zawartych w piolunie prowadzi do zmian psychicznych...)

Darek

1. Data: 2000-01-21 19:31:56

Od: jhh <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof G. Baranowski wrote:

> Z absyntem Ci sie pomylilo. :)

imho i tak i nie -produkcji pernodu _nie_ zakazano (dalej mozna go dostac
nawet w supermarketach) ale nie jest to ten sam stary pernod z powodu
obnizenia zawartosci piolunu do minimum. O zawartosci piolunu dobrze
swiadczy kolor produktu -im wiecej, tym bardziej zielony. Nasza polska
piolunowka (chyba juz nieprodukowana...) byla zolto-zielonkawa. Absynt byl
ostro zielony (o ile wierzyc przekazom literackim...). Pernod jest po
prostu zoltawy. Tym niemniej smak piolunu (niepowtarzalny) daje sie
wyczuc. Zdaje sie zreszta ze sa rozne gatunki piolunu o roznej zawartosci
toksyn. Moze ktos cos wie na ten temat?

jhh

1. Data: 2000-01-22 07:17:52

Od: "af" <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof G. Baranowski <k...@m...knm.org.pl> wrote in message
knm.org.pl...
> [...]
> Krzysztof G. Baranowski - Prezes Klubu Nieszkodliwych Manjaków
> "Smith & Wesson - The original point and click interface..."

Hm..pilem w Paryzu pernod w knajpie..W celach badawczych, bo chcialem
sprobowac tego trunku cyganerii paryskiej..Drogie (zaplacilem w przeliczeniu
7 dolcow za malutki kieliszeczek a bylo to 15 lat temu) i strasznie anyzowe
swinstwo..Nie czulem tam zadnego piolunu... Absynt to istotnie trunek
piolunowy i z powodu szkodliwych skladnikow byla zabroniona w wielu krajach
jego produkcja....
F.

1. Data: 2000-01-22 16:37:46

Od: Ewa Pawelec <e...@g...uci.agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

jhh <j...@g...pl> wrote:

> piolunowka (chyba juz nieprodukowana...) byla zolto-zielonkawa. Absynt byl
> ostro zielony (o ile wierzyc przekazom literackim...). Pernod jest po
Hm, absynt jest szmaragdowozielony. Widziałam, piłam. Nie wiem gdzie był
kupiony, ale absynt na nim pisało...

EwaP

--
Ewa Pawelec, Zakład Fizyki Plazmy UO
Power corrupts, but we all need electricity

1. Data: 2000-01-25 16:51:24

Od: "Markus" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

pastis po prostu jest lepszy. Ajesli pastis to tylko Ricard.

Markus

Mrożone krewetki - pomocy.
Pycha obiadek (wege)
Spieprzyłem śledzie :(((