Pasztet z kurczaka

1. Data: 2002-04-27 17:04:07

Temat: Pasztet z kurczaka
Od: "Jacek" <j...@p...telan.pl> szukaj wiadomości tego autora

Składniki na ok. 2,5 kg:

Kurczak ok 1,5 kg
wątróbka drobiowa ok 25 dkg
seler i pietruszka (korzeń) po 2 średnie
natka pietruszki
3 jaja
30 dkg pieczarek
2 większe cebule
2 małe bułki
kostka masła
przyprawy wg. swojego gustu

Mięso z kurczaka oddzielić od kości, razem z pietruszką i selerem dusić
około 1 h na masełku (pół kostki). Pieczarki z cebulką w oddzielnym garnku z
resztą masła dusić ok. 30 min. Gdy mięso z kurczaka będzie już "dochodziło",
wrzucić wątróbkę na jakieś 20 min.
Wszystkie składniki (łącznie z sosikiem) i namoczoną, odciśniętą bułką
przepuścic przez maszynkę do mięsa, doprawić do smaku (ja dodaje dodatkowo
czosnek), dodać pokrojoną natkę pietruszki i surowe jajka, dokładnie
wymieszać. Gotową masę wkładamy do brytfanki (najlepiej podłużnej i
wysokiej), pieczemy około 1 h w temp. 180 stopni przykryte folią aluminiową
(aby się nie przypalił wierzch). Jakieś 20 min przed końcem pieczenia,
ściągamy folię aby sie pasztecik przyrumienił.
Trochę praco-czasochłonne, ale pycha i można postawić na stół w sumie na
każdą okazję.

Pozdrawiam

Jacek

1. Data: 2002-04-29 09:28:49

Temat: Re: Pasztet z kurczaka
Od: "GosiaH" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <j...@p...telan.pl> napisał
> [...]
> ściągamy folię aby sie pasztecik przyrumienił.
> Trochę praco-czasochłonne, ale pycha i można postawić na stół w

Ja tu czuję jakiś chytry chwyt, ale moje pasztety to zawsze suche
wychodzą.
Zdradź tajemnicę jak zrobić inaczej?
--
Pozdrawiam GosiaH

1. Data: 2002-04-29 18:25:06

Od: "Jacek.M" <j...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zapytaj konkretnie o co chodzi a spróbuje konkretnie odpowiedzieć :) Nie
jestem kucharzem ale uwielbiam gotowac i wymyslac rożne dobre rzeczy a
przepisy ktore przekazuję, są podsłyszane gdzieś na ulicy lub w sklepie i na
razie jakos wszystko wychodzi i smakuje.. mniam mniam

1. Data: 2002-04-30 09:08:19

Od: "GosiaH" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek.M" <j...@s...com.pl> napisał
> [...]
sklepie i na
> razie jakos wszystko wychodzi i smakuje.. mniam mniam

No i nic. Jakie konkrety?
Robię z przepisu (z Twojego wypróbuję jak wrócę, czyli za dwa
tygodnie) i zawsze są suche. JA tam lubię, ale rodzina narzeka.

Tak kombinuję czytając jeszcze raz Twojego posta. Może ja miałam
zawsze za wysoką temp. pieczenia? Mam teraz nowy piekarnik jeszcze nie
testowany względem pasztetów. Zobaczymy.
W razie czego nie omieszkam zapytać.

--
Pozdrawiam GosiaH

brokuly z czosnkiem