Re: Paweł i Gaweł

From: "ksRobak" <e...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Paweł i Gaweł
Date: Thu, 19 Jun 2003 15:55:51 +0200

Użytkownik "Jerzy Turynski" <j...@p...com> napisał w wiadomości
news:bcs6fj$4p5$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [umotywowywiwewuwanie]
> ---------------------
> Pytanie do Jaryły: Czy widzisz w powyższym (tak jak ja i Piotr L.)
> cos w rodzaju modelu zjawiska psychicznego - ktore stanowi
> glowna przyczyne (w swojej krancowej formie) "kwestii nawiedzonych,
> atakujacych myslacych inaczej".
>
> Jak napisalem wczesniej: widze w tym zjawisku mechanizm
> _niezalezny od konkretnych tresci_. Z reguly rozwiazania poszukujemy
> w 'faktach' konfliktu, a rownie wazny dla jego powstawania jest sam
> schemat, fakty bywaja w zasadzie dowolne (mozna klocic sie o wszystko)

> [...]

"homo homini lupus est" ~ "człowiek, człowiekowi wilkiem"
to zdaje się według takiej zasady tresuje się współczesnego homonida.
Kopy bez powodu, emocjonalne blokady, manipulacja nieświadomością.
pięknie, kurka, pięknie... mamy początek XXI wieku.

Wytresowane i wytrasowane pawły, gawły i cała reszta jeśli jest normalna
(czytaj dobrze wytresowana) to w stosunkach między sobą będzie
wykazywać: wrogość, podejrzliwość, nienawiść... rzucać się na słabszego
przed silniejszym zwiewać (pyzolować=izolować_się)

Takie historyczne cnoty jak: szacunek, przyjaźń, zaufanie, wierność -
gdzieś się tam jeszcze kołaczą jako atawizmy stosunków stadnych
(pozostają jednak głęboko skrywane w autonomicznych obszarach
pojedynczych rodzin), bo to wstyd być nienowoczesnym nieprzystającym
do rzeczywistości.
Ci, którzy jakoś nie potrafią się pogodzić z "wilczą maksymą" powiększają
liczbę cywilizowanych (niedocywilizowanych (czytaj: załamanych
(czytaj: potencjalnych samobójców)))

Ktoś ze współczesnych możnych tego świata, przywołując starożytne
"wilcze" powiedzonko i nadając mu rangę użyteczności - zapomniał dodać,
że jest to opis starożytnego historyka przedstawiającego ówczesne stosunki
między-ludzkie i bynajmniej nie powinien być przykładem do naśladowania
przez kulturalne OSOBY "tu i teraz".

błazen podpowiada:
"daję z siebie to co chcę i nic w zamian nie żądam" [ksRobak]

http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.s
ci.psychologia&aid=24937434

PS. inne znaczenie ma słowo "sens" gdy dotyczy przeszłości (morał)
inne znaczenie ma słowo "sens" gdy dotyczy przyszłości (cel)

[ksRobak]
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.s
ci.psychologia&aid=25070410

ksRobak