Re: Paweł i Gaweł

From: "Jerzy Turynski" <j...@p...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Paweł i Gaweł
Date: Thu, 19 Jun 2003 17:24:09 +0200

ksRobak <e...@g...pl>
w news:bcsfl3$oj7$1@inews.gazeta.pl...

> "homo homini lupus est" ~ "człowiek, człowiekowi wilkiem"
> to zdaje się według takiej zasady tresuje się współczesnego homonida.
> Kopy bez powodu, emocjonalne blokady, manipulacja nieświadomością.
> pięknie, kurka, pięknie... mamy początek XXI wieku.
To są SKUTKI, nie przyczyny !

Nie 'tresuje się'!!!! Z żadnej 'tresury' by nic nie wyszło, gdy-
by "wilk"... 'sam tego NIEŚWIADOMIE _NIE_ chciał'... To diametral-
na różnica, czy zauważasz jako 'przyczynę' Adolfa, czy NIEŚWIADOMĄ
skłonność do ulegania Hitlerowi u JEGO 'baranów'. Gdyby drugiej nie
było, to hitlerki mogłby robić _sobie_ co najwyżej za pajaców na
pchlim targu...
[...]

> ksRobak

Skomentuj taki tekst (a'propos Lang'a i Lee):
<< Mimo iz pytanie nie jest skierowane bezposrednion do mnie pozwole sobie
podsumowac powyzszy fragment. Kiedys rowniez zwrocilem na niego uwage we
wskazanej ksiazce przegladajac ja pobieznie.
Czy zauwazyles, ze wystepuje tam scisle sprzezenie zwrotne miedzy
niestabilna osobowoscia a pojawiajacym sie brakiem zaufania i lawinowym
narastaniem problemu ZAUFANIA. Prowadzi to zawsze, w takiej lub innej
formie, do eksplozji: nienawisci, dyskryminacji, manipulacji, walki
podjazdowej, etc., ogolnie zas mowiac do ESKALACJI AGRESJI. Poczatek
temu lawinowemu zjawisku daje jednak zawsze NIESTABILNA ODOBOWOSC lub
tez osobowosc pozostajaca w stanie ROWNOWAGI CHWIEJNEJ utrzymujaca
rownowage dzieki manipulacji sama soba, pozostajaca w tej rownowadze
dzieki ogromnemu wysilkowi intelektualnemu (czasem fizycznemu). Stan
rownowagi chwiejnej jest stanem wymuszonym wymagajacym ogromnej sily
woli, koncentracji i... SAMOTNOSCI. Dlatego wlasnie buddysci i inni
medytujacy musza zyc w samotnosci, w oderwaniu od partnera przeciwnej
plci, ktory jest w stanie takiego czlowieka (pozostajacego w stanie
rownowagi chwiejnej) latwo wytracic z rownowagi poslugujac sie seksem.
Osobowosc stabilna BEZWGLEDNIE (Absolut) nie moze byc wytracona z
rownowagi przy wykorzystaniu manipulacji seksualnej, ktora jest
podstawowa bronia czlowieka nieufnego (glownie bronia kobiety, seksapil)
w dazeniu do podporzadkowania sobie innej jednostki.
Czlowiek wolny pozostaje w stanie rownowagi bezwzglednej natomiast
niewolnik w stanie rownowagi chwiejnej. >>
[MID: 3...@p...com ]

???

JeT.

P.S. Co się będzie działo, DOPÓKI 'motywy' przypisywane przez "Pio-
tra" Pawłowi (albo na odwrót) pozostaną "_automatycznie_" 'PEWNE'
('niezdejmowalne') ??? Co się dzieje z Mańką, Bachą & Pyzolstwem,
które widząc w TELEWIZORZE 'rozgrzany piec hutniczy' (he, he) nie
są w stanie przestać fobicznie _bać_się_, że podpali im i ICH cha-
łupę ???