Pękanie silikonowych fug przypodłogowych - jaka przyczyna?

1. Data: 2007-06-26 23:37:29

Temat: Pękanie silikonowych fug przypodłogowych - jaka przyczyna?
Od: magia <m...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Jakie mogą byc przyczyny pekania silikonowych fug łączacych pytki na
podlodze z cokolem.
Mieszkania sa w nowym (15 miesiecy) 3 pietrowym bloku i wlasciwie w
kazdym z nich od rogu do ok. 30-50 cm od niego jest szpara 2-3 mm w
silikonie.
Dzieje sie tak zarowno w rogach scian zewn. jak i wewn.
Mieszkania sa nowe, nigdy niezamieszkane, maja na calej powierzchni
ogrzewanie podlogowe.
Pekniecia sa zarowno na parterze, jak i pietrach.

Ma ktos jakis pomysl?
--
m.

2. Data: 2007-06-27 06:15:01

Od: "Dolby" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "magia" <m...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ogrzewanie podlogowe.
> Pekniecia sa zarowno na parterze, jak i pietrach.

Budynek jest nowy jeszcze "siada" i "pracuje" dochodzi do tego ogrzewanie
podłogowe (płyta wylewki nad rurami rozszerza się i kurczy)
Taki urok i raczej nic z tym nie zrobisz. Grajdajac to silikonem w
nieskończonosć stracisz pieniądze i nerwy a po 3 takich naprawach dojdziesz
do wniosku że szczelina i tak wygladała lepiej :)
A teraz inna teoria :) na parapetówie za dużo lasek pupy o ściany opierało
:)

3. Data: 2007-06-27 11:16:10

Od: "juras" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ogrzewanie podlogowe.
> Pekniecia sa zarowno na parterze, jak i pietrach.

myślę, że pęknięcia są wynikiem rozszerzania się i kurczenia wylewki
ogrzewanej podłogówką.
Może temperatura podłogówki za wysoka? A może żle zrobiona wylewka?
pzdr Juras

4. Data: 2007-06-27 15:06:58

Od: vogl <f...@u...com> szukaj wiadomości tego autora

Stawiałbym na pracę budynku. Znajomemu w bloku (20-to letnim) pękały
kafelki w kuchni. Jak porobiono dokładne pomiary (???) to okazało się że
blok jeszcze osiada na gruncie. U mnie, w bloku 30-to letnim w łazience
również pojawiło się pękniecie wzdłuż 3 płytek (płytki połozone 5 lat
temu), akurat w tym miejscu stykaja się dwie płyty nośne więc
prawdopodobnie jakieś ruchy płyt.
Tak więc okres 15 mieś. to dla mieszkania jeszcze czas formowania, tym
bardziej że słyszałem opinnie aby w nowo wybudowanych lokalach nie kłaść
szwedów ani płytek bo ściany i podłogi nie tylko jeszcze pracują ale i
odparowują wodę więc na razie szkoda inwestować w ich wykańczanie
Pzdr.

5. Data: 2007-06-27 15:57:57

Od: "piotr_boncza" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ogrzewanie podlogowe.
> Pekniecia sa zarowno na parterze, jak i pietrach.

Rozszerzalność cieplna podłogi.
Może za twardy silikon?
Ewentualnie zbyt małe i źle wykonane dylatacje, ale tu wydaje się to
mało prawdopodobne.

pozdrawiam Piotr

6. Data: 2007-06-27 20:37:43

Od: magia <m...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje za odpowiedzi.
Jeszcze kilka pytan.
Czy to "pracowanie podlogi" moze miec jakies skutki uboczne w postaci
zbierania sie wilgoci, zwiekszonej podatnosci na plesn, ewentualnie
jeszcze cos innego.
Mam przed soba perspektywe mieszkania kilka lat w takim mieszkaniu i
wolalabym nie musiec go zmieniac wczesniej.

m.

pilne pytanie - eksmisja sasiada
jak wyczyścić żaluzje pionowe ?
Regeneracja gąbek w słuchawkach nausznych.
pralka po raz n-ty. Która firma?
FILTRY DO WODY