Pekniętę żebro - pytanie

1. Data: 2008-05-05 19:38:42

Temat: Pekniętę żebro - pytanie
Od: "Jacek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Czy ktoś wie, jak długo zrasta się pęknięte żebro? Jeden lekarz
powiedział, że 4 tygodnie, inny, że 6. Już minęły 4 a mnie nadal pobolewa -
na pewno się jeszcze nie zrosło. Czy po 6 tygodniach jest szansa, że ból
ustąpi a żebro będzie w pełni zrosnięte?
Pozdr.
Jacek

2. Data: 2008-05-05 20:19:41

Temat: Re: Pekniętę żebro - pytanie
Od: "Justyna" <c...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek" <p...@i...pl> wrote in message
> [...]
> pobolewa - na pewno się jeszcze nie zrosło. Czy po 6 tygodniach jest
> szansa, że ból ustąpi a żebro będzie w pełni zrosnięte?
Żebro się zrasta od 4 do 6 (albo i ciut dłużej) tygodni. Zależy to od wieku,
stanu zdrowia, diety, ilości ruchu i tego, które to żebro-jak z każdą
kością. Istnieje szansa.

3. Data: 2008-05-05 20:28:52

Od: "Jacek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Justyna" <c...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Żebro się zrasta od 4 do 6 (albo i ciut dłużej) tygodni. Zależy to od
> wieku, stanu zdrowia, diety, ilości ruchu i tego, które to żebro-jak z

Mam nadzieję, że te 6 tygodni jest realne bo jeżdże rowerem po górach i już
wytrzymać nie mogę. Czypozrośnięciu nie ma obawy, że pod wpływem wstrząsów
może coś się stać?
Pozdr.
Jacek

4. Data: 2008-05-05 23:01:52

Od: Jarosław Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek" <p...@i...pl> wrote in message
> [...]
> pobolewa - na pewno się jeszcze nie zrosło. Czy po 6 tygodniach jest
> szansa, że ból ustąpi a żebro będzie w pełni zrosnięte?

Co młodsi to i po 2 tygodniach chodzili (tak naprawde zrastanie to nie jest
proces, który "nagle" po 4 a nie akurat 1 tygodniu się zrasta). Ale to
pewnie większość osób doskonale wie... Polecam przez powiedzmy dwa tygodnie
pozostawać w bezwzględnym odpoczynku fizycznyn, następnie na spacery
chodzić, żeby nie było powikłań zadnych przy "większym" oddychaniu... Myślę,
że ból może trwać troszkę dłuzej, ale na pewno nie będzie pernamentny

Jarosław Grzyb <g...@o...pl> http://octopian.na11.pl
Blog : http://user-maat-re.blogspot.com/

5. Data: 2008-05-06 18:24:07

Od: "Jacek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarosław Grzyb" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> spacery chodzić, żeby nie było powikłań zadnych przy "większym"
> oddychaniu... Myślę, że ból może trwać troszkę dłuzej, ale na pewno nie

Czyli rozumiem z tego, że po zrosnięciu ból może jeszcze występować jakiś
czas? Czy też powiedzmy po 6 tygodniach występujący lekki ból przy
niektórych ruchach może świadczyć, że żebro jeszcze nie jest zrośnięte?

Jacek

6. Data: 2008-05-06 19:57:11

Od: Jarosław Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek" <p...@i...pl> wrote in message

> [...]
> czas? Czy też powiedzmy po 6 tygodniach występujący lekki ból przy
> niektórych ruchach może świadczyć, że żebro jeszcze nie jest zrośnięte?

Tzn gdy kość się złamie, to znaczy że uszkodzenie było znaczne. Tak naprawdę
to bolą mięśnie i być może któreś z nich będzie potrzebować troszkę czasu na
powrócenie do normy... Gorzej jeśli jest coś naderwane etc, ale to będziesz
się martwić dopiero jeśli faktycznie po 6-10 tygodniach nie ustąpi ból...
Możliwe iż będzie potrzebna rechabilitacja (a ja polecam po prostu jak
mówiłem aktywność fizyczną) żeby pobudzić mięsień do regeneracji...

7. Data: 2008-05-06 20:11:34

Od: "Jacek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ustąpi ból... Możliwe iż będzie potrzebna rechabilitacja (a ja polecam po
> prostu jak mówiłem aktywność fizyczną) żeby pobudzić mięsień do

Dzieki za informacje - mam nadzieję, że po tych 6 tygodniach już będę mógł w
góry rowerem pojechać :-) Właśnie takiej aktywności fizycznej
(rehabilitacji) mi potrzeba :-)))
Pozdrawiam

Jacek

8. Data: 2008-05-07 09:27:32

Od: Jarosław Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek" <p...@i...pl> wrote in message

> Dzieki za informacje - mam nadzieję, że po tych 6 tygodniach już będę mógł
> w góry rowerem pojechać :-) Właśnie takiej aktywności fizycznej
> [...]

Tylko dodam, żeby nie przeciążyć się bo można sobie w ten sposób przedłużyć
te katusze... Pamietaj, że sam fakt iż powidzmy 2 tyg się leżało,
odpoczywało już osłabił te partie mięśni : polecam częste przerwy i troszkę
dłuższe, żeby odczekać na reakcje mięśnia na zmęczenie.

No i do diety polecam teraz wapń i może troszkę żelaza i magnezu.

9. Data: 2008-05-07 18:04:13

Od: "Jacek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za informację
Pozdrawiam :-)
Jacek

10. Data: 2008-05-09 17:25:20

Od: "jerry" <n...@s...xxx> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> Dzieki za informacje - mam nadzieję, że po tych 6 tygodniach już będę
> mógł w góry rowerem pojechać :-) Właśnie takiej aktywności fizycznej
> (rehabilitacji) mi potrzeba :-)))

Ja tam uważam że im szybciej zakończysz leczenie tym lepiej. Tylko pod 1
warunkiem - zgłoś się do lekarza i zrób sobie prześwietlenie żeby
upewnić się czy wszystko OK, zanim zaczniesz uprawiać jakiś forsowny
sport.

Ja tam słyszałem że po 4 tygodniach od złamania można ubiegać się o
papierek 'oficjalne zakończenie leczenia' - ale wszystko zależy od
człowieka i złamania.

Poza tym można gdzieś kupić takie specjalne, szerokie (np. 30 cm),
elastyczne bandaże - mogą być pomocne w okresie zdrowienia.

mogę to wyleczyć
co może wyleczyć lekarz
W TVP2 o boreliozie
Neurolog z (pod) Wa-wy