co może wyleczyć lekarz

1. Data: 2008-05-05 17:57:13

Temat: co może wyleczyć lekarz
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Znajomej już drugi tydzień dokuczało silne przeziębienie i nic, co przepisał jej
lekarz rodzinny nie przynosiło ani odrobiny ulgi.
Sfrustrowana zapytała go w końcu czy ten może cokolwiek zrobić, żeby ją w końcu
wyleczyć.
Lekarz zaproponował: "Niech pani idzie do domu i weźmie gorący prysznic, a potem nie
wycierając się, niech pani stanie naga w przeciągu". Zapytała zdziwiona czy to ją
wyleczy. Lekarz na to:
"Nie, ale wywoła zapalenie płuc. A to mogę wyleczyć".

2. Data: 2008-05-05 18:26:48

Temat: Re: co może wyleczyć lekarz
Od: Jarosław Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sky" <s...@o...pl> wrote in message news:fvnhqp$ajb$1@news.onet.pl...
> [...]
> zdziwiona czy to ją wyleczy. Lekarz na to:
> "Nie, ale wywoła zapalenie płuc. A to mogę wyleczyć".

Może i to brutalnie bardzo powiedziane, ale wiele chorób tak naprawdę nie
jest bardzo "konkretnych". Wypowe zakaźne są teraz bardzo dobrze
diagnozowane i leczone bardzo dobrze, ale objawy takie, jak miała znajoma
nie są precyzyjne i faktycznie wtedy leczenie bardziej polega na wybraniu
statystycznie (technicznie) najskuteczniejszej choroby...

Ogólnie jestem zwolennikiem iż nie powinno się chodzić do lekarza w
sprawach, które sami jesteśmy zdolni wyleczyć... Jak to ktoś powiedział,
jeśli możemy chorować, to chorujmy bo to tak naprawe wzmacnia organizm...

--
Jarosław Grzyb <g...@o...pl> http://octopian.na11.pl
Blog : http://user-maat-re.blogspot.com/

3. Data: 2008-05-05 19:04:01

Od: Pink <P...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2008-05-05, o godzinie 20:26:48, użytkownik *Jarosław Grzyb*
napisał(a) w wiadomości: <news:fvnjhr$h57$1@news.onet.pl>

> Jak to ktoś powiedział, jeśli możemy chorować, to chorujmy bo to tak
> naprawe wzmacnia organizm...

Taką bzdurę to tylko ktoś "optymalny" mógł wymyśleć.

Pink

4. Data: 2008-05-05 19:40:13

Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pink" <P...@W...op.pl> napisał w wiadomości

> Taką bzdurę to tylko ktoś "optymalny" mógł wymyśleć.

Do miesiaca czasu byl w newsweeku artykul w ktorym przedstawiano teze, ze
choroby autoimmunologiczne moga miec swoje podloze w fakcie ze jestesmy
szczepieni na wszystko co sie da, faszerowani antybiotykami i staramy sie
dbac o higiene i sterylnosc naszego otoczenia az do przesady. W efekcie
tego - nasz system immunologiczny jest bezrobotny i z nudow zaczyna sobie
wynajdywac wrogow do zwalczania - czy to beda orzeszki ziemne, czy nasze
wlasne komorki. Paradoksalnie zajecie czyms ukladu immunologicznego - czyli
zachorowanie np na katar czy zapalenie oskrzeli moze nas wiec uchronic przed
np alergia czy reumatyzmem:)

Link do artykulu http://www.newsweek.pl/wydania/artykul.asp?Artykul=2
2169

HaNkA

PS. nie jestem "optymalna" - nie wiem nawet co to oznacza:)

5. Data: 2008-05-05 20:30:21

Od: "Adam" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> PS. nie jestem "optymalna" - nie wiem nawet co to oznacza:)

Dzięki za artykuł.

Optymalni to sekta żywieniowa. Takich sekt jest sporo ;) - jedni jedzą tylko
tłuste rzeczy (to są 'optymalni'), inni uznają tylko wegetarianizm itd.
Najlepsze w nich jest to, że wszyscy z nich twierdzą, że ich dieta leczy
praktycznie wszystkie choroby.

6. Data: 2008-05-05 21:28:59

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> tłuste rzeczy (to są 'optymalni'), inni uznają tylko wegetarianizm itd.
> Najlepsze w nich jest to, że wszyscy z nich twierdzą, że ich dieta leczy

Nie wierzcie im! Bo to tylko moja dieta leczy wszystkie choroby!
Optymalnie ;)

7. Data: 2008-05-05 22:58:53

Od: Jarosław Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl> wrote in message

> [...]
2169

> HaNkA
>
> PS. nie jestem "optymalna" - nie wiem nawet co to oznacza:)

Nawet nie wiedziałem o artykule (dziękuję za przytoczenie bardzo), ale muszę
przyznać, że mam bardzo podobne przekonanie co do genezy tych chorób... To
jest jak z wirusami komputerowymi : co któryś uda się "zatrzymać" to rodzi
się następny, czasem groźniejszy a już na pewno bardziej przemyślany i
finezyjny w działaniu... Moim zdaniem tylko jeśli jesteśmy naprawdę chorzy
powinno się stosować antybiotyki...

I to też będzie trwarde, ale o ile kiedyś było tak, że przetrwają
najsilniejsi, to jednak teraz już widać, iż teraz walka toczy się także o
zdrowie... Uluczenia nie są wymysłem XXI wieku, ale przecież chyba każdy wie
co się teraz dzieje i jak nasila się te zjawisko...

Tak długo jak mamy środki nie stanowi to problemu, ale nic w świecie nie
jest statu qua (stałe)... Więc pozdrawiam i pozostawiam do głębszej
refleksji... Bo przecież każdy chce mieć i zdrowe dzieci i takie, które też
będa miały zdrowe dzieci...

8. Data: 2008-05-05 23:10:03

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

HaNkA ReDhUnTeR wrote:

> [...]
> czyli zachorowanie np na katar czy zapalenie oskrzeli moze nas wiec
> uchronic przed np alergia czy reumatyzmem:)

Heh, kilkadziesiąt lat już chyba temu odkryto, że zakażenie tęgoryjkiem
dwunastnicy chroni przed astmą, zaś jedzenie mięsa ma się tak do chorób
autoimmunologicznych, jak palenie papierosów do raka płuc.

Są kliniki, które leczą raka za jakieś śmieszne grosze i dają na to
gwarancję - jeśli nie uda im się uzdrowić pacjenta, zwracają kasę.

Ale kogo to obchodzi? Ogłosić to? I te wszystkie koncerny farmaceutyczne
miałyby stracić 70% zysków? Na jednym człowieku z nowotworem koncerny
zarabiają rękami lekarzy setki tysięcy, a czasem nawet miliony. Oddać te
zyski? W życiu, już lepiej rozpętać nagonkę medialną na medycynę
alternatywną.

9. Data: 2008-05-06 05:14:13

Od: Jarosław Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"tomek wilicki" <t...@w...pl> wrote in message
> HaNkA ReDhUnTeR wrote:

> Są kliniki, które leczą raka za jakieś śmieszne grosze i dają na to
> gwarancję - jeśli nie uda im się uzdrowić pacjenta, zwracają kasę.

Pewnie przyjmują same "pewniaki" - tak naprawdę chyba nie rozumiesz ideii
leczenia raka... Bo to jest hazard i polska dla tego ma niską wyleczalość,
bo po prostu ma niską wykrywalność... Techniki te same co w UE dostępne dla
pacjenta.... Państwo musi leczyć każdego pacienta (dzięki czemu np. mój
wujek żyje, mimo iż ma wykrytego raka w kilku miejscach przewodu oddechowego
i pokarmowego) nawet gdyby ten pacient był ekonomicznie nieopłacalny dla
szpitala (nikła szansa przedłużenia życia, wyleczenia)

> [...]
> zarabiają rękami lekarzy setki tysięcy, a czasem nawet miliony. Oddać te
> zyski? W życiu, już lepiej rozpętać nagonkę medialną na medycynę

Gdzie są te nagonki? W książkach do medycyny na pewno nie ma, bo tam jest
opisane to, co nauka zdążyła zbadać i wyjaśnić działanie takiej medycyny...
I mówiąc media hmm... Nie mam pod ręką gazety, ale na pewno spisku w niej
nie znajdę - a to że koncerny famraceutyczne mają większe fundusze na
reklame to hmm oczywiste i chyba to uważasz jako troszkę "nagonkę"?

10. Data: 2008-05-06 09:33:21

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarosław Grzyb wrote:

> Pewnie przyjmują same "pewniaki" - tak naprawdę chyba nie rozumiesz ideii
> leczenia raka...

ależ rozumiem. Wyciągnąć od pacjenta tyle kasy, ile tylko się da, a potem
niech już sobie umiera i da nam spokój.

> [...]
> spisku w niej nie znajdę - a to że koncerny famraceutyczne mają większe
> fundusze na reklame to hmm oczywiste i chyba to uważasz jako troszkę

zerknij na oficjalną amerykańską stronę rządu dotyczącą leczenia raka, jakie
zdanie mają o klinikach, które gwarantują choremu wyleczenie (z każdego
nowotworu), albo o klinikach mających 6krotnie większą skuteczność niż te
leczące "ortodoksyjnie" (skuteczność udowodnioną)

W TVP2 o boreliozie
Neurolog z (pod) Wa-wy
Rtec w zakladzie pracy
Bóle przy wciąganiu brzucha