Pellets czy groszek weglowy.

21. Data: 2007-03-29 18:19:22

Temat: Re: Pellets czy groszek weglowy.
Od: "mx" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ostatnia sprawa to sami producenci, szczegolnie Ci nowi ktorzy mysla ze
> cena zdobeda nowych dostawcow trocin, oni padaja a cene trudno zbic.

witam

jakiego rzedu pieniadze trzeba byloby zainwestowac zeby produkowac dobrej
jakosci pellety?

pzdr
mx

22. Data: 2007-03-29 21:41:48

Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Koala" <...@...c> napisał w wiadomości

> [...]
> wytłumaczyć...Węgiel/ropa należą do nieodnawialnych źródeł energii, których
> spalanie powoduje emisję CO2 do atmosfery, który jest w nich nagromadzony i
> gdyby nie spalanie to by pozostał pod ziemią. CO2 jest gazem cieplarnianym i
> jego nadmiar w atmosferze przyczynia się do powstawania efektu cieplarnianego.
> Natomiast palenie drewnem jest jak najbardziej ekologiczne, gdyż biomasa jest
> paliwem odnawialnym, oczywiście spalając ją również powstaje CO2, ponieważ
> rośliny rosnąc wbudowują go w swoją masę, jednak jak by nie patrzyć bilans CO2

a węgiel to niby z czego powstał? jego bilans też jest na zero

23. Data: 2007-03-30 05:49:43

Od: "gg" <d...@d...d.> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz Wisniewski" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> Przykro mi ale sie mylisz to nie rynek niemiecki bo to sa dzieci a nie
> klienci w temacie pellets (u nich jest teraz eksplozja gazu i w nosie
> maja paliwa odnawialne), tylko wlosi, szwajcarzy, dunczycy, szwedzi,
> finowie sa glownymi odbiorcami pellets.

Pewnie wiesz lepiej. Opieram sie na informacjach od jakiegoś sprzedawcy.

> A co do pazernosci, budujesz dom za 300.000-500.000 PLN a w mysl zasady
> oszczedzania za wszelka cene w mrozy codziennie a w slabsza zime co 2-3
> dni zasuwasz usmarowany po lokcie i wywalasz popiol. Problem jaki neka
> uzytkownikow piecow z pelletem to zapominanie o zasypaniu pieca.

W takim razie można jeszcze spokojnie podnieść cenę peletów do
1000zł/tonę. Przecież jak ktoś buduje dom to ma kasę i nie będzie zwracał
uwagi na taki drobny szczegół jak cena ogrzewania. ;)

Jeżeli już nie zwracamy uwagi na koszty eksploatacji tylko na wygodę to
zdecydowanie lepszy do ogrzewania jest pod tym względem prąd.

Nie neguję że pelety są fajne ale nie jest to paliwo idealne. Koszt budowy
magazynu na nie i cena zmniejsza ich atrakcyjność.

P.

24. Data: 2007-03-30 06:32:11

Od: "qlphon" <q...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Problem jaki neka uzytkownikow piecow z pelletem to zapominanie o
> zasypaniu pieca. Producenci musza wprowadzic diode rezerwy :)

paliłem jednym i drugim...
jest dokładnie odwrotnie
pelet trzeba dokladac czesciej niz wegiel,
znacznie czesciej....

bo ma mniejszą kalorycznośc...
bo 1 kg węgla zajmuje mniej w zbiorniku...

dla mnie pelet ma TYLKO jedną zaletę, o ktorej piszesz: jest czystszy
poza tym same wady:
kłopoty ze skladowaniem - musi byc idealnie sucho
czyli pakowany w worki (dodatkowe znaczne koszty) albo sucha piwnica
(a węgiel może leżeć po chmurką w błocie i bardzo mu to nie zaszkodzi, nawet
jak brudny załadujesz do pieca)
tona peletu zajmuje ponad metr sześcienny piwnicy...
a to dodatkowo komplikuje (=podraża) transport...
poza tym pelet źle spala sie w piecach niedociążonych (piroliza)...
i NAJWIEKSZA wada: cena jednego MJ jest ponad dwukrotnie (czasami nawet 3 i
wiecej) wyższa niż z węgla...

nie mam złudzeń - ta ostatnia wada decyduje o zakupie węgla
gdyby był tańszy (max 300 zł/t) to palilbym TYLKO peletem caly rok
i wtedy byłbym bardzo ekologiczny... a narazie mnie na to nie stać.
jak się policzy koszty ogrzewania, to za zaoszczedzone 150 zl jestem skłonny
się ubrudzić przy czyszczeniu pieca...

generalnie polecam kazdemu wypróbowanie wszystkich mozliwych rodzajów paliw,
jakie piec może strawić
i podjęcie samemu decyzji, co jest ważne, na co mnie stać, co ile
kosztuje....

wszelkie demagogie typu "wegiel be - pellet cacy" zostawmy demagogom :-)

25. Data: 2007-03-30 09:52:03

Od: Koala <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

gasper wrote:
> Użytkownik "Koala" <...@...c> napisał w wiadomości

> a węgiel to niby z czego powstał? jego bilans też jest na zero
>
> Pozdrawiam
Jakim cudem? Ktoś wtłacza pod ziemię CO2 powstały podczas jego spalenia?
Nie, CO2 jest zmagazynowane w postaci węgla/ropy i spalenie tego daje
bilans in plus. Kiedyś skład atmosfery był inny niż obecnie, ale tu
radzę trochę poczytać na ten temat...
pozdrawiam,
Koala

26. Data: 2007-03-30 16:08:05

Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> in plus. Kiedyś skład atmosfery był inny niż obecnie, ale tu radzę trochę

a jak sie pali drewnem to niby jak jest
dla mnie EOT - a jak chcesz ekologicznie uzyskiwać energie to pozostaje Ci
wiatr, słońce, woda i ciepło ziemi
spalanie czegokolwiek mija sie z ekologią

27. Data: 2007-03-30 19:25:37

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

gasper napisał(a):

> a węgiel to niby z czego powstał? jego bilans też jest na zero

A czy zdajesz sobie sprawę, jak odmienny był skład atmosfery w tamtych
czasach? Jak nieodpowiedni dla współczesnych zwierząt, z człowiekiem
włacznie?

28. Data: 2007-03-30 19:29:18

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

qlphon napisał(a):

> kłopoty ze skladowaniem - musi byc idealnie sucho
> czyli pakowany w worki (dodatkowe znaczne koszty) albo sucha piwnica

Znaczne??? Foliowy worek ile kosztuje? ;)

29. Data: 2007-03-30 21:35:24

Od: Lysy <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

gasper napisał(a):
> Użytkownik "Koala" <...@...c> napisał w wiadomości

> a węgiel to niby z czego powstał? jego bilans też jest na zero
>
> Pozdrawiam

Spójrz na to z innej perspektywy, czy jak zapłacisz arabowi czy ruskiemu
za ropę, to on zakopie jakąś sekwoje aby za 1000lat tam było złoże
jakiegos paliwa? Czy może jak zapłacisz plantatorowi roślin
energetycznych czy nawet leśniczemu, to co on zrobi z ta kasą?
Kupując paliwa odnawialne, placisz na ich odnowienie teraz, za kilka lat
moze kilka dziesiątek, odnowią, sie za twojego życia lub twoich dzieci.
A co najważniejsze kasę dostanie ten co się będzie zajmował odnowieniem,
bo z tego żyje.

--
MG

30. Data: 2007-03-30 22:45:11

Od: "HanS" <H...@...nic.nie.pytaj.kom> szukaj wiadomości tego autora

> No wiesz, nawet las może odrosnąć -

[ciach}

A to bardzo ciekawe...
Czy producent pellets (hi hi.. nie ma jeszcze polskiej nazwy?) zasadził choc
jedno drzewo, zeby odroslo ???
Niedlugo to drzewa bedziemy ogladac na obrazkach albo na zdjeciach
archiwalnych :(((
Smutna ta rzeczywistosc...
HanS

Calgonit 5w1
Ubezpieczenie dodatkowe mieszkania
kupno działki - jak sfinalizować ?
kupno/darowizna działki - jaka forma transakcji
budownictwo TBS