Data: 2010-02-21 18:45:00
Temat: Re: Pere?ka.
Od: " Iwon(K)a" <i...@g...pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
XL <i...@g...pl> napisał(a):
> Dnia Sun, 21 Feb 2010 15:36:49 +0000 (UTC), Iwon(K)a napisał(a):
>
> > Bycie gejem bylo trudne jak na owe
> > czasy,
>
> Ani na owe, ani na żadne.
"ani zadne":
obecne-
http://wyborcza.pl/1,75477,6538081,W_Iraku_trwa_kosz
marne_polowanie_na_gejow.
html
i "owe"
http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,4902
> Mam ochotę rzucić "głupią cipą", ale poprzestanę na ignorantce :-D
>
> http://www.homiki.org/modules.php?name=News&file=pri
nt&sid=62
>
> " Miłość heretycznoseksualna
> Data: 15-05-2004
> Temat: Mariusz Agnosiewicz
>
> Homoseksualizm to termin wprowadzony w 1869 r. przez
> wiedeńskiego pisarza Benkerta, na oznaczenie skłonności seksualnych do
> własnej płci. Homoseksualizm wśród kobiet zwany jest miłością lesbijską,
> safizmem, tribadią (np. u Platona). Męski homoseksualizm nazywany bywa
> uranizmem (od mitu o Uranosie), pederastią i in.
>
> Homoseksualizm to termin wprowadzony w 1869 r. przez
> wiedeńskiego pisarza Benkerta, na oznaczenie skłonności seksualnych do
> własnej płci. Homoseksualizm wśród kobiet zwany jest miłością lesbijską,
> safizmem, tribadią (np. u Platona). Męski homoseksualizm nazywany bywa
> uranizmem (od mitu o Uranosie), pederastią i in.
>
> "Homoseksualizm był w mniejszym lub większym stopniu
> akceptowany przez dwie trzecie populacji w różnych okresach i czasami
> obejmował duże grupy obywateli" - pisze znany oksfordzki historyk,
> Theodore Zeldin, w swej książce Intymna historia ludzkości
> (Warszawa 1998). - "Pierwotnie homoseksualizm był siłą konserwatywną,
> wzmacniającą istniejące instytucje, w takim samym stopniu zachowaniem
> rytualnym, co źródłem przyjemności. Stanowił integralną część religii
> pogańskiej, której bóstwa czerpały przyjemność ze wszystkich rodzajów
> kontaktów seksualnych. Dopiero wtedy, gdy seks przestał być boską
> rozrywką, zaczęto poważnie ścigać homoseksualizm". Pederastia
> była uważana za naturalne zjawisko w starożytnym Egipcie, co potwierdza
> jeden z papirusów sprzed 4500 lat. Podobnie tolerancyjną postawę
> wykazywała kultura mezopotamsko-babilońska. Gilgamesz - wielki epos
> babilońsko-asyryjski z pierwszej połowy II tysiąclecia p.n.e., opiewający
> przygody Gilgamesza, półlegendarnego władcy sumeryjskiego, i jego
> przyjaciela Enkidu, jest peanem o miłości homoseksualnej. Nastawienie to
> zmienił zoroastryzm, który, podobnie jak judaizm, uznał za grzech
> współżycie seksualne niesłużące prokreacji. Homoseksualizm stał się
> zbrodnią gorszą od zabójstwa. O ile we współczesnej Europie, po
> niemal dwu tysiącach lat panowania etyki judeochrześcijańskiej, adopcja
> dzieci przez pary homoseksualne wywołuje gwałtowne protesty pod zarzutem
> demoralizującego i patologicznego oddziaływania na rozwój dziecka, o tyle
> w wielu innych społeczeństwach i kulturach przyjmowano wzorce zgoła
> przeciwne i homoseksualizm stanowił niemal obowiązkowe przejściowe
> doświadczenie dorastania młodego człowieka (czasami obejmowało to również
> kobiety), przy czym nie były to społeczeństwa barbarzyńskie i
> nieokrzesane, jako może bylibyśmy skłonni sądzić, ale takie które uważamy
> za twórców najwartościowszych wzorców kulturowych, instytucji społecznych,
> dzieł sztuki i idei (np. starożytna Grecja, średniowieczna Japonia). W
> Grecji starszy partner był zarazem mentorem, przygotowywał młodzieńca do
> życia obywatelskiego, małżeństwa i innych ról społecznych. Wielki
> prawodawca ateński Solon (ok. 635-560 p.n.e.) zalecał miłość do młodych
> mężczyzn jako najbezpieczniejszą formę zaspokojenia seksualnego, która
> oddziaływała ychowawczo poprzez przebywanie chłopców z ich przyjaciółmi.
> Pary pederastów pielgrzymowały do grobu Jalnosa, kochanka Herkulesa, aby
> przysięgać sobie wierność. Grecka pederastia miała silne podłoże
> estetyczne i wiązała się z upodobaniem, nawet kultem pięknego ciała,
> zwłaszcza męskiego. Jakieś odbicie tego znajdujemy pewnie u Mussoliniego,
> który kazał wybudował stadion otoczony rzeźbami nagich muskularnych
> mężczyzn (w dawnych igrzyskach zawodnicy brali udział nago).
> Zachowania homoseksualne nierzadkie były na wielu dworach świata.
> Starotestamentowy król Dawid wychwala czułostkowo Jonatę:
> "śliczny bardzo, a przyjemniejszy nad miłość niewieścią" (2 Krl
> 1,26). Młodego Hasdrupala kochał Hamilkar Barkas (ok. 280-229 p.n.e.),
> ojciec Hannibala i wódz kartagiński; zaś sam Hannibal w młodzieńczym wieku
> był kochankiem Hasdrupala. Skłonności homoseksualne przejawiali Aleksander
> Wielki i Juliusz Cezar ("mąż każdej żony i żona każdego męża"),
> rzymski cesarz Nerwa, król Bitynii Nikomedes III Filopator, uległy był tak
> wobec Rzymu, jak i jego władcy Cezara. Młodymi chłopcami otaczali się
> niektórzy cesarze chińscy. Florencja w okresie renesansu ze względu na
> powszechność praktyk homoseksualnych, zwana była "nową Sodomą".
> Wilhelm II Rudy (ok. 1060-1100), normański król Anglii (od 1087),
> syn Wilhelma I Zdobywcy, miał w swoim towarzystwie młodych chłopców
> noszących długie włosy i kobiece ubrania. Pomimo, iż był w konflikcie z
> Kościołem i przegnał nawet z Anglii arcybiskupa Anzelma z Canterbury
> (1097), jednak nie szło tutaj o homoseksualizm, lecz o inwestyturę i
> przywileje Kościoła. Sam arcybiskup z Canterbury potępiał homoseksualizm,
> ale bez przesady, za "zakazaną miłość" domagał się tylko
> umiarkowanej kary, gdyż "grzech ten jest tak jawny, że ludzie niemal
> się go nie wstydzą, a przez to wielu pogrąża się w nim, nie zdając sobie
> sprawy z jego ciężaru" - pisał w roku 1102. Średniowieczny ideał
> króla-rycerza: Ryszard I Lwie Serce (1157-99), który wsławił się jako
> krzyżowiec, również był "czynnym" homoseksualistą. W czasach renesansu
> elżbietańskiego w Anglii (okres panowania Elżbiety I, XVI w.) mężczyźni z
> wyższych sfer dowodzili swej męskości paradując po ulicach pod rękę z
> kochanką i kochankiem jednocześnie. "
>
>
>
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
|