Re: Perkun - projekt z AI

Newsgroups: pl.sci.medycyna
Date: Tue, 18 Jul 2017 18:57:43 -0700 (PDT)
Subject: Re: Perkun - projekt z AI
From: Pawel Biernacki <p...@g...com>

W dniu wtorek, 18 lipca 2017 22:29:52 UTC+3 użytkownik Stokrotka napisał:
> (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)
>
> Imię i nazwisko masz niby polskie, ale piszesz po anielsku.
> Narzuca się więc pytanie: czy jesteś Polakiem?
> Mieszkasz w Polsce czy za granicą?

Jestem Polakiem, mieszkam w Finlandii.

Może być. Bo ja jestem też polskim poetą ;))) Zapraszam na www.pawelbiernacki.net

> Na końcu wydaje mi się, że na problem spoglądasz jak narwaniec.
> Porywasz się na coś , a nie wiem, czy nawet wiesz do czego dążysz, jaki
> program jest celem.

Mam mniej więcej jasną wizję tego co potrafią moje narzędzia.

> Niecałe 20 lat temu jakieś popularne czasopismo komputerowe opublikwało
> program pszypominający medyka - diagnostę.
> Co się nie wpisało wyłaziło, że się ma kaca. :)
>
> Uważam, że proponowane pszez ciebie pszedsięwzięcie pszekracza możliwości
> "hobby".

Ups. Możesz mieć rację. Ale nie bardzo jestem w stanie zatrudnić specjalistę od
medycyny. Można by poszukać jakichś grantów, ale trzeba by mieć kontakty w świecie
akademickim. Powiem od razu, że z akademikami mam złe doświadczenia.

> Zauważ, że już na wstępie musiałbyś zdefiniować bardzo wiele to jest : czego
> chcesz?
>
> Powstaje niezwykle wiele podtematów:
> Samą diagnostykę czy także leczenie?

Nie, nie samą diagnostykę. Mój algorytm z natury miesza jedno z drugim.

> Dalej objawy, wydaje się, że ta część była największa, ale zauważ też, że
> dane w tym dziale są niezwykle trudne do "okszesania".
> Były by tu i dane czysto liczbowe (np wyniki badań krwi) jak i rysy ludzi,
> jak i np sposub poruszania się, a to wymaga od programu możliwości załącznia
> filmu.

Chodziłoby mi raczej o dane czysto liczbowe, względnie kategorie.

> [...]
> zmieszczę.
> Medyk powinien szukać nieraz właśnie zestawienia z rysami czy filmikiem, i
> pszedstawiene mu tego już na samym ekranie , wydaje się niezwykle trudne do
> zaprojektowania, jeśli program ma być użyteczny,
> zwłaszcza jak do tego doda się nie najwyższy poziom tej zgrai.
> On musiał by mieć na dysku niezliczone ilości zdjęć.
> Diagnoza wymaga też umiejscowienia w czasie i pszestszeni (obszar, czas,
> pora roku itp).
>
> Diagnostyczny algorytm też nie najprostszy: czasem wynikanie jest

Mam do takich sytuacji dobrze zrobiony i zaimplementowany już algorytm. Z wynikaniem
bezwzględnym nie będzie kłopotu.

> NIe może być i koniec, bo ktoś tam
> zrozumiał jak działa D i nie jest to możliwe by kura zniosła jajo z
> krokodylem.
> A gdzie indziej tak bezwzględnie nie jest: w zasadzie jak nie ma WZC, to nie
> ma WZW G.
> Ale tu wynika to tylko i wyłącznie ze statystyki, logicznie nie ma takiego
> wynikania, pszynajmniej na razie.

Rozumiem, nawet jeśli jest wynikanie w sensie jakiejś korelacji to potrafię to
zamodelować.

> Jeśli ustawisz granicę, lub jak Ty to pewnie nazwiesz "wnioskowanie" zbyt
> ostro, na pewno nigdy nie obalisz nie jednego fałszywego opisu medycznego, a
> program ma być lepszy niż medyk.
>
> Czy masz nawet wyobrażenie co powino być na poczatkowym ekranie?

Objawy to dla mnie zmienne wejściowe. Dwa z moich narzędzi są typu command line (ale
można też wykorzystywać je jako dołączaną bibliotekę). To o czym piszesz -
umieszczanie ich na jednym ekranie może będzie niekonieczne, albo ograniczymy się do
kilku- kikudziesięciu objawów.

> Weź pod uwagę, że sama skura już daje niezwykle wiele,
> więc objawy muszą być podzielone na grupy,
> ale idąc dalej, jak tylko policzysz te grupy, to ci się nie zmieści na
> ekranie.....

Jeśli sądzisz, że dla realistycznych przypadków będę miał kilkaset zmiennych
wejściowych (a obawiam się, że możesz mieć rację), to moim problemem nie będzie
umieszczenie tego na ekranie. Moim problemem będzie raczej wielkość modelu. Modele są
niestety bardzo duże i nie mam na to jakiegoś antidotum. Myślałem o tym. Może mi się
oczywiście nie udać, ale chyba warto spróbować.

> --
> (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)
> Ortografia to NAWYK, często nielogiczny, ktury ludzie ociężali umysłowo,
> nażucają bezmyślnie następnym pokoleniom. ( ortografia . pev . pl )

Paweł Biernacki