Re: Perkun - projekt z AI

From: "Stokrotka" <o...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Perkun - projekt z AI
Date: Wed, 19 Jul 2017 13:24:10 +0200

>Jestem Polakiem, mieszkam w Finlandii.

Nie wiem czy wielu zdecyduje się na prowadzenie jakieś działalności na taką
odległość.

>Ups. Możesz mieć rację. Ale nie bardzo jestem w stanie zatrudnić
>specjalistę od medycyny. Można by poszukać jakichś grantów,
>ale trzeba by mieć kontakty w świecie akademickim. Powiem od razu, że z
>akademikami mam złe doświadczenia.

Mimo, że mam złe doświadczenie z medykami, nie wyobrażam sobie takiego
pszedsięwzięcia bez udziału medyka i to nie jednego.

>Nie, nie samą diagnostykę. Mój algorytm z natury miesza jedno z drugim.

Wydaje mi się , że źle odpowiedziałeś . Wydaje się ,
że tak wielki program należy rozszeżać powoli, czyli zacząć od diagnozy.
Inaczej wcześniej się zmęczysz, i zrezygnujesz, nim osiągniesz hoćby drobny
sukces.

> Chodziłoby mi raczej o dane czysto liczbowe, względnie kategorie.

To pszegrasz. Badania krwi to "dowody" często świadczące pszeciwko NFZtowi,
medykom itp,
ale bardzo niewystarczające dane diagnostyczne, zwłaszcza, gdy pszyhodzi
pacjent i jeszcze nie ma żadnego wyniku badania, gdy te badania tszeba
zlecić i wybrać te najbardziej prawdopodobne czy ważne w danej sytuacji.
Np niezwykle wiele widać po tym jaka jest skura człowieka.

Masz jakiś algorytm (poza zdjęciem) zamiany tej danej na zera i jedynki?

>Objawy to dla mnie zmienne wejściowe. Dwa z moich narzędzi są typu command
>line (ale można też wykorzystywać je jako >dołączaną bibliotekę).

Myślisz, że medyk to zrozumie? Mi było trudno.
Myślisz, że medyk podejmie się używania nażędzia command line ?
Jak znajdziesz 3 w Polsce to pogratuluję.

>To o czym piszesz - umieszczanie ich na jednym ekranie może będzie
>niekonieczne,
> albo ograniczymy się >do kilku- >kikudziesięciu objawów.

Dużo za mało.
Masz skurę, a tu będzie minimum kilkadziesiąt lub kilkaset.
Krew, i tu kilkaset.
Mocz , ...
Płyn muzgowo rdzeniowy...
Sposub poruszania się...
Rodzaje szumuw usznych...
Oczy...
Włosy...
Rysy...
Wzrost, ...
waga...
Wiek..
Płeć...
Odczucia (zgaga, rodzeje bulu)
Temperatura (gorączka , niedogżanie) )...
Zachowania dotyczące psychologi (nadpobudliwość i pszeciwnie itp)
Wyniki testuw, np objawów dotyczących odruchów neurologicznych i np
pojawiania się bulu pod wpływem bodźca lekarskiego, konkretnego ustawienia
np kończyn itp..
Ślina....
Stolce...
Kaszel....
Katr i jego rodzaj....
Tętno...
Ciśnienie...

To tylko grupy. Wystarczy, czy dalej ciągnąć?

Do każdego musisz dodać np częstotliwość i czy to jest systematycznie co 3
dni itp, czy tak sobi , czasem....
Zestawienie objawu z dietą....

>...dla realistycznych przypadków będę miał kilkaset zmiennych wejściowych
>(a obawiam się, że możesz mieć rację), to moim

>problemem nie będzie umieszczenie tego na ekranie. Moim problemem będzie
>raczej wielkość modelu.

Będzie problemem umieszzenie na ekranie. Program jest dla ludzi, a medyk też
człowiek.

Dla bazy nawet kilka tysięcy to nic, ale dla obrabiania tego na raz, to
staje się problem.