Re: Perkun - projekt z AI

Newsgroups: pl.sci.medycyna
Date: Wed, 19 Jul 2017 14:38:42 -0700 (PDT)
Subject: Re: Perkun - projekt z AI
From: Pawel Biernacki <p...@g...com>

W dniu środa, 19 lipca 2017 10:50:32 UTC+3 użytkownik mariotti220 napisał:
> [...]
medycyny. Można by poszukać jakichś grantów, ale trzeba by mieć kontakty w świecie
akademickim. Powiem od razu, że z akademikami mam złe doświadczenia.

> Odpalenie na danych swojego lub nieswojego programu nie jest zbyt
> karkołomnym zadaniem :D Trudniej sensowne dane zdobyć :(

Prawda. Interesowałem się przykładowo danymi dotyczącymi raka mózgu wśród pacjentów w
szpitalu w Caracas i zauważyłem, że one nadają się wprawdzie do trenowania modelu ale
brak w nich czynnika czasu. Ja potrzebuję danych mówiących jak stan jakiegoś systemu
(powiedzmy organizmu pacjenta) zmienia się w czasie w zależności od zewnętrznych
bodźców. Plus jak się zmienia sam z siebie.

> A modele mógłby najpierw odkryć.

Musiałbym jeszcze nad tym popracować. Aktualnie wstukuje się cały model ręcznie.
Zrobiłem sobie małą grę w oparciu o jedną z moich bibliotek (libwlodkowic).

https://sourceforge.net/projects/thragos/

Nawet do tak małej gry trzeba było zrobić model wielkości ponad czterech megabajtów
(prawie 15 tysięcy linii). I ten model zrobiłem w ten sposób, że napisałem kod w
Perlu, który generuje kod w Prologu, który generuje model. Wstukanie czterech
megabajtów ręcznie było ponad moje siły. A tam jest siedem zmiennych wejściowych,
jedna wyjściowa i trzy ukryte. Gdybym miał kilkaset zmiennych to model miałby
astronomiczne rozmiary.

wejściowych (a obawiam się, że możesz mieć rację), to moim problemem nie będzie
umieszczenie tego na ekranie. Moim problemem będzie raczej wielkość modelu.

> Ja myślę, prawie jestem pewny, że nie to nie będzie problemem.

tym. Może mi się oczywiście nie udać, ale chyba warto spróbować.

> To da się ładnie zrównoleglić, a po drugie, można napisać tak, aby program
> dawał tym lepszą odpowiedź, im dłużej jest uruchomiony komputer - metody
> montecarlo.
>
> Pozdrawiam

Prawda, gdybym miał kilka komputerów mógłby liczyć szybciej liniowo - zależnie od ich
ilości. W moim algorytmie nie używałem akurat MC (jest całkowicie deterministyczny).
Ale można by to zrobić.

Pozdrawiam,
Paweł Biernacki