Re: Perkun - projekt z AI

Newsgroups: pl.sci.medycyna
Date: Wed, 19 Jul 2017 15:21:36 -0700 (PDT)
Subject: Re: Perkun - projekt z AI
From: Pawel Biernacki <p...@g...com>

W dniu środa, 19 lipca 2017 14:24:19 UTC+3 użytkownik Stokrotka napisał:

> Nie wiem czy wielu zdecyduje się na prowadzenie jakieś działalności na taką
> odległość.

Istotnie, to może być problem.

> Mimo, że mam złe doświadczenie z medykami, nie wyobrażam sobie takiego
> pszedsięwzięcia bez udziału medyka i to nie jednego.

Pewnie masz rację.

> Wydaje mi się , że źle odpowiedziałeś . Wydaje się ,
> że tak wielki program należy rozszeżać powoli, czyli zacząć od diagnozy.
> Inaczej wcześniej się zmęczysz, i zrezygnujesz, nim osiągniesz hoćby drobny
> sukces.

Mój algorytm zachowuje się tak, że czasami sam zadaje pytania czy też żąda wyników
eksperymentów. Ale tylko wtedy, gdy uważa, że przyniesie mu to korzyść (w sensie
wartości oczekiwanej funkcji odpłaty). Jest w stanie ponieść "koszty" takiego badania
jeżeli uważa, że korzyści je przeważą.

> To pszegrasz. Badania krwi to "dowody" często świadczące pszeciwko NFZtowi,
> medykom itp,
> ale bardzo niewystarczające dane diagnostyczne, zwłaszcza, gdy pszyhodzi
> pacjent i jeszcze nie ma żadnego wyniku badania, gdy te badania tszeba
> zlecić i wybrać te najbardziej prawdopodobne czy ważne w danej sytuacji.

Ich optymalny wybór jest zadaniem mojego algorytmu.

> Np niezwykle wiele widać po tym jaka jest skura człowieka.
>
> Masz jakiś algorytm (poza zdjęciem) zamiany tej danej na zera i jedynki?

Nie. Musiałbym polegać na jakiejś klasyfikacji stanu skóry robionej przez człowieka.

> Myślisz, że medyk to zrozumie? Mi było trudno.
> Myślisz, że medyk podejmie się używania nażędzia command line ?
> Jak znajdziesz 3 w Polsce to pogratuluję.

Można wykorzystać te narzędzia z command line a można zrobić dowolny interfejs i
dolinkować je jako biblioteki. Ja mam na przykład dwie (kiepskie) gry oparte na tej
technologii:

https://sourceforge.net/projects/perkunwars/
https://sourceforge.net/projects/thragos/

Nie próbuj w nie grać, są bardzo eksperymentalne ;) Pierwsza gra jest oparta na
bibliotece libperkun, druga na libwlodkowic. Obie gry stanowią nakładki na moje
interpretery. Tak, że command line to tylko taka opcja.

Mam też generatory Javy, oparte na tym samym algorytmie, które mogą tworzyć ładne
interfejsy oparte o Swinga (albo JavaFX).

> [...]
> Temperatura (gorączka , niedogżanie) )...
> Zachowania dotyczące psychologi (nadpobudliwość i pszeciwnie itp)
> Wyniki testuw, np objawów dotyczących odruchów neurologicznych i np
> pojawiania się bulu pod wpływem bodźca lekarskiego, konkretnego ustawienia
> np kończyn itp..
> Ślina....
> Stolce...
> Kaszel....
> Katr i jego rodzaj....
> Tętno...
> Ciśnienie...
>
> To tylko grupy. Wystarczy, czy dalej ciągnąć?

Oczywiście - ja się poruszam w świecie kilku- kilkunastu zmiennych i używam modeli
wielkości kilku megabajtów. Chyba ostudziłaś mój zapał ;)))

> Do każdego musisz dodać np częstotliwość i czy to jest systematycznie co 3
> dni itp, czy tak sobi , czasem....
> Zestawienie objawu z dietą....

> Będzie problemem umieszzenie na ekranie. Program jest dla ludzi, a medyk też
> człowiek.
>
> Dla bazy nawet kilka tysięcy to nic, ale dla obrabiania tego na raz, to
> staje się problem.

[...]

Do reprezentowania kilku tysięcy zmiennych na ekranie nie muszę nic wymyślać - gdybym
to pisał w Javie są już gotowe widgety takie jak np. JTree. Ale boję się tej wielkiej
ilości zmiennych ze względu na wielkość modelu.

Paweł Biernacki