Re: Perkun - projekt z AI

From: "Stokrotka" <o...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Perkun - projekt z AI
Date: Thu, 20 Jul 2017 16:11:15 +0200

>Mój algorytm zachowuje się tak, że czasami sam zadaje pytania czy też żąda
>wyników eksperymentów. Ale tylko wtedy, gdy >uważa, że przyniesie mu to
>korzyść (w sensie wartości oczekiwanej funkcji odpłaty). Jest w stanie
>ponieść "koszty" takiego >badania jeżeli uważa, że korzyści je przeważą.

Ja tu nie piszę o sukcesie programu w sensie wyniku algorytmu.
Ja tu piszę o sukcesie, wyniku programisty.
Jak ktoś coś robi za darmo, a motywacją jest hobby, zwłaszcza jak to robi w
prywatnym czasie,
ale także administrator, pilnujacy systemu i "na boku" myślący np o
programie medycznym,
to musi mieć sam dla siebie jakąś zahętę, mały sukces, by ciągnąć problem
dalej.
Musi więc pszedsięwzięcie podzielić na konkretne , oddzielone od siebie
etapy,
tak by po zakończeniu każdego etapu mugł się odrobinę podelektować.

To o czym ty piszesz to tylko fakt, że program daje jakiś wynik,
że się nie zapętla, to za mały sukces dla pszeciętnego programisty.

_______________

>Ich optymalny wybór jest zadaniem mojego algorytmu.

Na podstawie czego, skoro dane liczbowe jeszcze nie istnieją dla danego
pacjenta?
__________________

>Nie. Musiałbym polegać na jakiejś klasyfikacji stanu skóry robionej przez
>człowieka.

Ja bym , nie wiem czy słusznie, zrobiła bazę obrazkuw,
kazała zrobić zjęcie skury pacjenta,
i poszukała gotowej biblioteki umożliwiającej poruwnanie obrazkuw.
I na podstawie skury już była by część diagnozy.

_______________

Ponawiam pytanie, a tłumaczenie , że obecnie nie w takim celu nie należy
używać komend z klawiatury wydaje się zbędne.
_______________________

>Oczywiście - ja się poruszam w świecie kilku- kilkunastu zmiennych i używam
>modeli wielkości kilku megabajtów. Chyba >ostudziłaś mój zapał ;)))

>Wydaje mi się , że po prostu źle zacząłeś.

Napisałam wyżej 2 stwierdzenia:
by pracę podzielić na etapy,
i by zacząć od bazy obrazkuw skury.
I to jest raczej błąd, ponieważ zaczynanie od czegoś tak wielkiego, jak baza
zmian na skurce człeka
wydaje się nierealne, ponieważ programiści nie będą mieć danyh, zdjęć zmian
.
Niby skąd je brać, bo pszeciez nikt za frajer nie wykona tak ogromnej pracy,
i bez prawnika nie obejdzie się by te zmiany wzorcowe u pszypadkowego
pacjenta cyknąć.

Zacząć więc należy od czegoś małego idąc jednak w tym kierunku.
Np od robali. :)
Obrazki tego ścierwa są publikowane, więc łatwiej o bazę wzorcową.
Znalść jak wyżej gotowy algorytm (w praktyce bibliotekę) poruwnującą
obrazki,
i z dużym prawdopodobieństwem algorytm będzie mieć dużo większą trafność
niż człowiek,
bo pszecież te prubki najprawdopodobniej wcale nie są badane.
Jak pszyniesiesz gotowy człon tasiemca i upszedzisz odbierającego badanie,
to stwierdzi gatunek, ale sam z siebie raczej jaj jednak nie szuka, stąd
niezwykle mała trafność tego badania.

Potem zamiana tego modelu na skurę wyda się niczym.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)