Pieczenie szynki - pytanie.

1. Data: 2004-11-09 13:46:32

Temat: Pieczenie szynki - pytanie.
Od: "Jarek" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć

Pytanie może dla niektórych banalne ( oby ), ale chciałbym prosić o
podpowiedź. Jadłem kilka razy na jakichś większych imprezach pieczoną
szynkę. Była piękna, miała chrupiącą skórkę, ale najważniejsze - mięsko było
mięciutkie i różowiutkie. Próbowałem taką zrobić - wyszedł mi po porostu
kawałek pieczeni z szynki. I tu moje pytanie - czy ta szynka jest najpierw
gotowana, czy może peklowana ( jeżeli tak to jak ), a może poddana jakimś
innym wstępnym obróbkom. Jeżeli możecie, to proszę pomóżcie.

Pozdrawiam
jarek

1. Data: 2004-11-09 14:10:46

Temat: Re: Pieczenie szynki - pytanie.
Od: "plitkin" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Najpierw obsmazyc aby powstala delikatna skorupka.

1. Data: 2004-11-09 19:24:33

Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mi się wydaje, ze jeśli ona jest w środku różowa to wymaga jakiegoś
peklowania
Pozdr. - Agnieszka

1. Data: 2004-11-10 22:13:02

Od: "Wojti" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trzeba zapeklować szynkę, naszprycować przyprawami, obsmażyć na patelni i do
piekarnika.
Tak w wielkim skrócie. Może www.poklosol.com.pl ?

Pozdrawiam
Kucharz Amator
Wojti

1. Data: 2004-11-11 10:05:39

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek" <a...@p...pl>
> [...]
> podpowiedź. Jadłem kilka razy na jakichś większych imprezach pieczoną
> szynkę. Była piękna, miała chrupiącą skórkę, ale najważniejsze -

A jak smakowało?

> Próbowałem taką zrobić - wyszedł mi po porostu
> kawałek pieczeni z szynki.

I chyba taka jest lepsza.

> I tu moje pytanie - czy ta szynka jest najpierw
> gotowana, czy może peklowana ( jeżeli tak to jak ), a może poddana
jakimś
> innym wstępnym obróbkom. Jeżeli możecie, to proszę pomóżcie.

To są gotowe produkty robione najczęściej na potrzeby stylizowanej
przydrożnej gastronomii podobnie zresztą jak i różowiutkie golonki z
rusztu.
Mnie to nie smakuje bo przeperfumowane i słodko-mdłe.
:-(
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

1. Data: 2004-11-11 13:02:58

Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN wrote:

> To są gotowe produkty robione najczęściej na potrzeby stylizowanej
> przydrożnej gastronomii podobnie zresztą jak i różowiutkie golonki z
> rusztu.
===
Przypomniałeś mi jaja o intensywnie pomarańczowym, niemal świecącym żółtku.

waldek
===

1. Data: 2004-11-12 20:09:05

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldek" <A...@o...pl>

W wielkich centrach też takie wyroby się pojawiły. Widziałem dzisiaj.

Jakie jaja?
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

1. Data: 2004-11-14 20:18:13

Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN wrote:
> Użytkownik "waldek" <A...@o...pl>

> W wielkich centrach też takie wyroby się pojawiły. Widziałem dzisiaj.

> Jakie jaja?
===
Były "modne" kilka lat temu. Kurom dodawano barwniki do żarcia, aby żółtko
nie było blade lecz wzorcowo oślepiało. Był okres, że innych nie można było
kupić. Nie żartuj, że nie pamiętasz, chyba, że nastolatkiem jesteś, albo
jakaś regionalizacja tu była.

waldek
===

1. Data: 2004-11-14 20:26:02

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldek" <A...@o...pl>
> [...]
było
> kupić. Nie żartuj, że nie pamiętasz, chyba, że nastolatkiem jesteś,

W tym sensie to są i do dzisiaj do kupienia.
Czasami nawet świecą.
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy