Pieczywo i dieta

1. Data: 2008-06-06 07:46:06

Temat: Pieczywo i dieta
Od: "Marcin" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobrze jest ograniczyc pieczywo lub nawet calkiem zrezygnowac .Czy waza nie
zalicza sie do pieczywa i dlaczego?

2. Data: 2008-06-06 08:04:35

Temat: Re: Pieczywo i dieta
Od: januszek <j...@p...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin napisał(a):

> Dobrze jest ograniczyc pieczywo lub nawet calkiem zrezygnowac.

To zalezy. Generalnie 3/4 pieczywa dostepnego w handlu to
smieciojedzenie.

> Czy waza nie zalicza sie do pieczywa i dlaczego?

To naczynie do zup ;P

j.

3. Data: 2008-06-06 08:31:22

Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
e.net...
> Dobrze jest ograniczyc pieczywo lub nawet calkiem zrezygnowac .Czy waza
> nie zalicza sie do pieczywa i dlaczego?

Każde pieczywo ma dwie wady.
1. Ma dużo węglowodanów.
2. Zawiera gluten (uszkadza kosmki jelitowe).
jangr

4. Data: 2008-06-06 09:10:44

Od: radek <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Marcin" <m...@o...pl> napisał w
wiadomościnews:4848eb43$0$6616$9b4e6d93@newsspool2.a
rcor-online.net...

> 2. Zawiera gluten (uszkadza kosmki jelitowe).

mocne. proszę o podanie źródła tej informacji, bo brzmi
nieprawdopodobnie.

5. Data: 2008-06-06 10:54:37

Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "radek" <r...@g...com> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...
> [...]
rcor-online.net...

> 2. Zawiera gluten (uszkadza kosmki jelitowe).

mocne. proszę o podanie źródła tej informacji, bo brzmi

To jest oczywistość, jak ta, że Ziemia krąży wokół Słońca.

6. Data: 2008-06-11 06:25:26

Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jangr" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]

> nieprawdopodobnie.

> To jest oczywistość, jak ta, że Ziemia krąży wokół Słońca.

Dodam jeszcze, że niektórzy dość dobrze sobie z niszczącym działaniem
glutenu radzą, nie mają specjalnych problemów, inni tak sobie, co działa
na cały organizm negatywnie, a są i tacy, których to może doprowadzić
do śmierci (patrz: celiakia).
Lepiej jednak omijać gluten, będziemy zdrowsi.
Źródła? - Pogooglaj sobie. Jest tego pełno.
jangr

7. Data: 2008-06-17 13:52:39

Od: radek <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Cze, 08:25, "jangr" <j...@i...pl> wrote:
> Użytkownik "jangr" <j...@i...pl> napisał w
wiadomościnews:g2b57t$fue$1@atlantis.news.neostrada.
pl...

rozumiem, że jest to oczywista oczywistość :-P

> Źródła? - Pogooglaj sobie. Jest tego pełno.

ok, pogoglowałem - http://pl.wikipedia.org/wiki/Gluten lub
http://en.wikipedia.org/wiki/Gluten, tam jednak piszą o 1% populacji
dotkniętej nietolerancją glutenu, natomiast w Twoim oryginalnym poście
brzmi to tak, że uszkadza wszystkim i dlatego mnie to zainteresowało

8. Data: 2008-06-18 10:50:46

Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "radek" <r...@g...com> napisał w wiadomości
f.googlegroups.com...
> [...]
dotkniętej nietolerancją glutenu, natomiast w Twoim oryginalnym poście
brzmi to tak, że uszkadza wszystkim i dlatego mnie to zainteresowało

Problematyką diet zajmuję się od wielu lat. Przez te lata napotykałem
różne opracowania, artykuły, itd. w których o glutenie wypowiadano się
niepochlebnie. Zaczynając od celiakii, która może prowadzić do
zgonu (nietolerancja b. znaczna), poprzez podejrzenia autyzmu,
różnych chorób z objawami niedożywienia, a skończywszy na
teoriach, że rozwój chorób lawinowo nastąpił w okresie
powszechnego wprowadzenia zbóż do żywienia ludzi.
Sam staram się omijać gluten w moim żywieniu po podejrzeniu,
że jest przyczyną moich kłopotów z przewodem pokarmowym.
Pieczywa nie używam, poza jakimiś "wybrykami" raz na jakiś czas.
Podstawą żywienia są jajka, warzywa surowe i gotowane i mięso.
Poza tym tłuszcz wieprzowy i masło.
Pozdr.
jangr

Co dobrze wypelnia brzuch, pozawala zaspokoic podjadanie?
konserwanty w serach zóltych?
grupa dla optymalnych?
Re: Dlaczego w kosciolach niemal nie widac ludzi otylych (JP)
Re: Dlaczego w kosciolach niemal nie widac ludzi otylych (JP)