Piekarnik elektryczny

1. Data: 2003-07-13 10:48:45

Temat: Piekarnik elektryczny
Od: "AniaM" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc wszystkim
Moj problem polega na tym, ze od niedawna mam nowa kuchnie gazowa Amiki z
elektrycznym piekarnikiem. Piekarnik jest dobrze wyposazony, tzn. grzalka
dolna i gorna, termoobieg,grill . Niestety nie umiem w nim upiec ciasta.
Pieklam juz trzy i wszystkie byly z zakalcem. Moze ktos mial taki sam
problem ? Moze ktos moze mi doradzic, jak piec? Bede wdzieczna za wszelkie
informacje.
Pozdrawiam. AnnaM

1. Data: 2003-07-13 11:06:09

Temat: Re: Piekarnik elektryczny
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AniaM" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Pieklam juz trzy i wszystkie byly z zakalcem. Moze ktos mial taki sam
> problem ? Moze ktos moze mi doradzic, jak piec? Bede wdzieczna za wszelkie

Jakie ciasta? Podaj przepisy. Jak ustawiałaś grzanie i na jaką temperaturę?
--
Joanna, posiadaczka piekarnika Amica, która nie umie zrobić zakalca nawet z
przepisów z grupy takich, z których zawsze wychodzi zakalec.

1. Data: 2003-07-13 11:26:40

Od: "AniaM" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
> Joanna, posiadaczka piekarnika Amica, która nie umie zrobić zakalca nawet
> przepisów z grupy takich, z których zawsze wychodzi zakalec.

-pieklam Brazylijke, to ciasto ucierane, nastawilam termoobieg i grzalke
dolna, temp.150; urosla ladnie, przyrumienilam z gory, po wyjeciu z pieca,
klapla.
-drugie bylo ciasto owocowe Magdy Bassett, pieklam uzywajac obu grzalek
jednoczesnie, temp.200; owoce spadly na dol, ciasto wysokie na 3 cm.
-trzecie to ciasto czekoladowe rowniez Madgy Bassett; termoobieg + grzalka
dolna, temp.200; zakalec totalny
AnnaM

1. Data: 2003-07-13 11:54:47

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> -pieklam Brazylijke, to ciasto ucierane, nastawilam termoobieg i grzalke
> dolna, temp.150; urosla ladnie, przyrumienilam z gory, po wyjeciu z pieca,
> klapla.

Sprawdzałaś patyczkiem, czy już suche?

> [...]
> jednoczesnie, temp.200; owoce spadly na dol, ciasto wysokie na 3 cm.
> -trzecie to ciasto czekoladowe rowniez Madgy Bassett; termoobieg + grzalka

A tu chyba bym zaczekała na odpowiedź Magdy.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2003-07-13 12:09:47

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"AniaM" <a...@p...onet.pl> writes:

> dolna i gorna, termoobieg,grill . Niestety nie umiem w nim upiec ciasta.
> Pieklam juz trzy i wszystkie byly z zakalcem. Moze ktos mial taki sam
> problem ? Moze ktos moze mi doradzic, jak piec?

Dłużej.

My wszystko musimy piec tak o 1/3-połowę dłużej niż w przepisie... Sam
chciałbym wiedzieć, czemu...

MJ

1. Data: 2003-07-13 15:48:01

Od: "Manatka" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AniaM" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> -trzecie to ciasto czekoladowe rowniez Madgy Bassett; termoobieg + grzalka
> dolna, temp.200; zakalec totalny

Tez mi wyszedl piekny zakalec w czekoladowym MB, a tak sie meczylam, zeby
tortownice wylozyc folia aluminiowa...
Wiedzialam, ze ma byc wilgotne, ale zeby az tak? ;)
Pieklam z samym termoobiegiem w 180 st. tyle ze po upieczeniu zostawilam
jeszcze chwile w piekarniku. Moze tu byl blad? Ale to co bylo z wierzchu
przypieczone, bylo pyszne :)

--
--Man@tka--
==========

1. Data: 2003-07-13 20:24:38

Od: "Lady Huncwot" <l...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dłużej.
>
> My wszystko musimy piec tak o 1/3-połowę dłużej niż w przepisie... Sam
> chciałbym wiedzieć, czemu...
>
> MJ

Zgadza się.
U mnie też wszystko piecze się dłużej niż przepis przewiduje (też piekarnik
z termoobiegiem, którego używam rzadko, bo za bardzo wysusza).

Pzdr,

Lady Huncwot

1. Data: 2003-07-14 08:39:16

Od: "Wlodzimierz Macewicz" <W...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> U mnie też wszystko piecze się dłużej niż przepis przewiduje (też
piekarnik
> z termoobiegiem, którego używam rzadko, bo za bardzo wysusza).

ja natomiast pieke w piekarniku elektrycznym ciasto drozdzowe
ok 10 min krocej niz podaja w przepisie (sprawdzam patyczkiem)
i w temp ok 10-15 stopni NIZSZEJ niz w przepisie
(pieke tylko z termoobiegiem)

pozdrawiam WM

1. Data: 2003-07-15 08:45:25

Od: "maciejka" <m...@B...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich

Przyczyn niepowodzen w pieczeniu ciast nie znam. Mam jednak pytanie zwiazane
z tematem.
Rowniez od niedawna mam kuchnie elektryczna AMIC'i z bajerami tzn.
termoobieg, termosonda. Dopiero od niedawna zaczynam eksperymenty kulinarne
i mam takie pytanie jakie te funkcje maja przeznaczenie. Kiedy ich uzywac,
jakie maja wlasciwosci i w jaki sposob polepszaja pieczenie.

pozdr

Maciek

kuchnia - moderowana?
Baranina i co dalej
ja mysle tak
Czaplicka, cherokee, walkie-spamerki prk!
Czaplicka, cherokee, walkie-spamerki prk!