Re: Piekarnik z mikrofalą vs mikrofala

1. Data: 2009-11-05 20:47:59

Temat: Re: Piekarnik z mikrofalą vs mikrofala
Od: "strach" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Adramelech" <a...@t...nie.ma> wrote in message
news:Xns9CBAD8ACD95B7adresutuniema@127.0.0.1...
> Witam
> Szykuje się do zakupu piekarnika. Zainteresowały mnie modele combo,
> pierkanik i mikrofala. Dotychczas używałem osobnej kuchenki
> mikrofalowej. A takie mają obrotowy talerz. Piekarniki z mikrofalą nie
> mają tego talerza. Jak się sprawują takie mikrofalew w porówaniu do
> samodzielnych kuchenek mikrofalowych?

Mój Whirlpool JT359 ma obrotowy talerz i działa dobrze w obu rolach.

2. Data: 2009-11-05 21:14:24

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Konkretnie zastanawiem się nad
> http://www.bosch-home.pl/produkty/piekarniki-i-kuche
nki-mikrofalowe/piekarniki/piekarniki-kompaktowe/HBC
84K563.html?source=browse
> Ten model nie ma obrotowego talerza.

Ja mam kuchenkę mikrofalową Boscha bez obrotowego talerza i nie widzę
różnicy w stosunku do tych z obrotowym talerzem. Ale nie jestem z niej
zadowolony z co najmniej dwóch powodów: mała objętość wnętrza (kuchenka do
zabudowy) i brak talerza typu crisp. Zrobienie frytek na takim talerzu
zwykle trwało krócej niż rozgrzewając cały piekarnik. Jak kupisz kombo to
nie bedziesz mieć tego problemu.

3. Data: 2009-11-06 06:47:45

Od: Moorek <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

nanews:hcvdqo$86g$1@atlantis.news.neostrada.pl:

> Konkretnie zastanawiem się nadhttp://www.bosch-home.pl/produkty/piekarniki-i-ku
chenki-mikrofalowe/p...
> Ten model nie ma obrotowego talerza.

Ja szykuję się żeby położyć łapki na tym urządzeniu, ale do
zapadnięcia decyzji brakuje widoku wnętrza - w Szczecinie nigdzie nie
mają tego lub podobnego piekarnika. :-(
Jeżeli już byś go kupił to czy mogę prosić o zdjęcie wnętrza?

4. Data: 2009-11-06 09:09:14

Od: Arte <k...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!

Adramelech pisze:
> [...]

Sprawuje się wyśmienicie! Mam porządny piekarnik z wszystkimi zaletami
piekarnika a dodatkowo mikrofalówkę, którą często na niskiej mocy używam
dodatkowo - szybciej pieką się mięsa i ciasta.

Talerza obrotowego nie ma, ale za to magnetron, czyli element generujący
mikrofale, obraca się. Czyli zamiast obrotu potrawy, obraca się samo
źródło mikrofal.

> Konkretnie zastanawiem się nad
> http://www.bosch-home.pl/produkty/piekarniki-i-kuche
nki-mikrofalowe/piekarniki/piekarniki-kompaktowe/HBC
84K563.html?source=browse
> Ten model nie ma obrotowego talerza.

Ja mam taki model Siemensa:
http://www.siemens-home.pl/produkty/piekarniki-i-kuc
henki-mikrofalowe/piekarniki-kompaktowe-i-parowe/HB8
6P572.html?source=browse

Jest to funkcjonalnie i konstrukcyjnie odpowiedni Boschowskiego modelu:
http://www.bosch-home.pl/produkty/piekarniki-i-kuche
nki-mikrofalowe/piekarniki/piekarniki-kompaktowe/HBC
86P763.html?source=browse

Czyli modelu wyższego od tego, który sobie upatrzyłeś.

Siemens jest częścią koncernu Bosch i właściwie odpowiednie sobie modele
są prawie takie same, jedyna różnica to design zewnętrzny i inny panel
sterujący - chociaż funkcjonalnie jest to to samo.

Ponieważ różnice między modelem niższym a wyższym, skupiają się na
przede wszystkim automatyce (70 programów, programowanie trójstopniowe,
samoczyszczenie pyrolityczne), zatem konstrukcja samego piekarnika jest
taka sama. Dlatego gorąco polecam taki piekarnik, ja jestem całkowicie
zadowolony! I mimo, iż piekę często, to nigdy nie zdarzyło mi się
narzekać na pomniejszoną wielkość wnętrza w stosunku do standardowego
piekarnika, za to mam dodatkową dużą szufladę pod nim na garnki.

Pozdrawiam,
Krzysiek W.
Arte

5. Data: 2009-11-06 09:14:05

Od: Arte <k...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Moorek pisze:
> [...]
> mają tego lub podobnego piekarnika. :-(
> Jeżeli już byś go kupił to czy mogę prosić o zdjęcie wnętrza?

Ja mogę wrzucić zdjęcie wnętrza modelu wyższego, ale dopiero wieczorem.
Konkretnie tego modelu Siemensa:
http://www.siemens-home.pl/produkty/piekarniki-i-kuc
henki-mikrofalowe/piekarniki-kompaktowe-i-parowe/HB8
6P572.html?source=browse
Który jest odpowiednikiem tego Boscha:

6. Data: 2009-11-06 21:51:00

Od: Arte <k...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Arte pisze:

> [...]
> Konkretnie tego modelu Siemensa:
> http://www.siemens-home.pl/produkty/piekarniki-i-kuc
henki-mikrofalowe/piekarniki-kompaktowe-i-parowe/HB8

Tak jak obiecałem, udostępniam kilka zdjęć mojego piekarnika. Zdjęcia
robione komórką, więc proszę wybaczyć jakość.

1. Tu ogólny widok zamontowanego urządzenia:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/36ef30a87ed50054
.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f384b7ac9fcd1646
.html

2. Jak pisałem w innym poście, dzięki kompaktowym wymiarom piekarnika,
pod nim zmieściła mi się głęboka szuflada na garnki, co sobie bardzo
chwalę. Prezentuje to poniższe zdjęcie:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cf2d72993f613359
.html

3. No, ale mieliśmy oglądać wnętrze, zatem, oto i one:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bb83756ab4b0f275
.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3a136e433dc50673
.html

4. Na tym zdjęciu widać grzałki grilla, oraz magnetron, który jak
wspomniałem jest obrotowy:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9849d9cd0a0e179d
.html

5. Na poprzednich zdjęciach nie było pokazane wyposażenie, zatem teraz
wnętrze wraz z blachą do pieczenia:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6cfcc28ca820bd0c
.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/afe2c536de58937e
.html

6. Teraz z kratką grilla i z tacką szklaną:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4b55c5afdad59033
.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f79b4932b765d1b2
.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2a40803e661f235b
.html

Wyposażenie jak widać wkłada się w ukształtowane wyżłobienia po bokach
wnętrza. Mimo iż nie są to drabinki, ani prowadnice teleskopowe, to
jednak śmiało każdy element można wyciągać w 3/4 długości i się to
wyposażenie pewnie trzyma.

Wspominałem też, że użytkuję ten piekarnik dosyć intensywnie, zarówno do
pieczenia jak i do gotowania (np. na parze) oraz do typowego
mikrofalowego odgrzewania. Jednak jak łatwo zauważyć, wygląda jak
nieużywany, a to zasługa czyszczenia pyrolitycznego, które wczoraj było
załączone.

7. Na koniec zdjęcie pokazujące w działaniu menu.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/6ae5bc8751
d463ba.html
Jak widać klawisze i pokrętło są bajerancko podświetlone na niebiesko,
zaś obsługa jest tekstowa z komunikatami w naszym języku. Akurat dziś
nie miałem czasu kiedy zjeść obiadu, no i późno wróciłem do domu. W
lodówce zaś miałem przyszykowane ostanie kotlety. Byłem głodny
nieprzeciętnie. Wiadomo, smaży się szybko, ale obieranie ziemniaków i
ich gotowanie... Zatem postanowiłem zrobić sobie szybkie frytki, z
mrożonych, które szczęśliwie mroziły się w zamrażalniku. Jak widać
wystarczy w takim wypadku wybrać pod opcję menu ziemniaków, gdzie są
właśnie frytki mrożone, podać wagę - w moim przypadku to około 250g
(tyle sobie odsypałem), wsypać na blachę i włączyć. Cały proces jak
można zauważyć, trwał 9 minut i 45 sekund. Na około trzy minuty przed
końcem, piekarnik jeszcze zadzwonił z prośbą o obrócenie na drugą stronę
frytek.

Takich programów jak opisałem powyżej, jest w tym piekarniku 70 i
dodatkowo jeszcze kilkadziesiąt (coś pod setkę) podpowiedzi w
podręcznej, wbudowanej książce kucharskiej. Bardzo sobie tą automatykę
chwalę.

Opisywałem w tym poście piekarnik Siemensa, ale odpowiednik Bosch, to
dokładnie to samo, jedynie ten uboższy model nie ma takiej automatyki i
nie ma czyszczenia pyrolitycznego i w związku z tym na tylnej ścianie
powinna być emalia katalityczna, której mój piekarnik nie potrzebuje.
Design Bosch też jest inny, ale nie mniej ciekawy.

Pozdrawiam,
Krzysiek W.
Arte

7. Data: 2009-11-08 11:43:26

Od: Arte <k...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Adramelech pisze:

> Dziekuje za informacje!

Cieszę się, że pomogłem. :)
Jakbyś miał jeszcze jakieś pytania, to śmiało się pytaj. :)

Krzysiek W.
Arte

8. Data: 2009-11-09 10:35:28

Od: Moorek <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 6 Lis, 22:51, Arte <k...@o...eu> wrote:
> [...]

Bomba, :-) dzięki za zdjęcia.
Jestem pod wrażeniem , wszystko można myć jeżeli się chce - nie ma
plastików ani płytek od promiennika mikrofal które często się
przypalają.
Wygląda jak porządny i solidny piekarnik a nie przerośnięta mikrofala
powyginana z nierdzewki (której nie da się umyć z powodu wielu
dziur). :-))
No tak jest czyszczenie pyrolityczne - nie jestem do tego przekonany -
ale trzeba to mieć żeby się przekonać.

Mam jeszcze pytanie - odnośnie tego gotowania na parze - robisz to tak
że wlewasz pod spód wodę do szklanej brytfanki - czy jest jakaś
automatyka z tym związana???

I czy warto dołożyć jeszcze jeden tysiąc żeby mieć nie 30 a 70
programów???

moorek

9. Data: 2009-11-24 17:58:10

Od: "Koteczek" <n...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

> I czy warto dołożyć jeszcze jeden tysiąc żeby mieć nie 30 a 70
> programów???

moje zdanei jest takie ze informatycy ktorzy te programy sobie ustawiali to
niech sobie je sami testuja. Mowie na przykladzie pralki, pipa nie pozwoli Ci
skrocic prania bo tak ma zakodowane, a doskonale efekty daje pranie krotsze.

Wszystkie bajery ala gotowanie na parze to tez pic, wage prosi bo ustala czas
pracy mikrofal po prostu. Sam mozesz w dowolnej kuchence mikrofalowej gotowac
na parze, wystarczy odpowiednie naczynie. 1000zl za kilka lini kodu zaszytych w
pamieci urzadzenia to lekka przesada.

Brak teleskopow to porazka - nie kupilbym takiego modelu bez teleskopow (byc
moze beda sie klocic z mikrofalami dlatego nie ma u niego tego wyposazenia).
Czasami trzeba wysunac na maksa i obrocic kurczaka czy cos przy nim zrobic. Bez
teleskopow ryzykujesz bardzo przykra sprawa jak wywalenie goracego kurczaka na
dol. To samo z ciastami. Wszystkie pogramy i bajery zastapisz sam odpowiednia
wiedza :-)

piekarnik mały
farba jakiej marki?
Grzejnik olejowy
Re: świetlówki philips tornado czy osram dulux superstar
Czy zmiękczać wodę?