Re: Pieprzycie jak potłuczeni

Subject: Re: Pieprzycie jak potłuczeni
Newsgroups: pl.sci.psychologia
From: Ilona <i...@u...net>
Date: Mon, 3 Aug 2020 06:04:07 +0200

On 2020-08-02 21:37, Jakub A. Krzewicki wrote:
> [...]
zed-kosciolem-pw-nawrocenia-sw-pawla-w-lublinie/ar/c
4-15098089

> Krzysztof?
>
> A nie mówiłem, że to pl.sci.psy.hodowla ?
>
> https://agnieszkaodikon.pl/wp-content/uploads/2020/0
2/agnieszka-zagula-ikony-krzysztof-psioglowy_002.jpg

//to i rowera upilnuje...

"Św. Krzysztof jest w chrześcijaństwie patronem podróżników i
marynarzy[4]. W angielskiej, bułgarskiej, greckiej i irlandzkiej
tradycji ludowej[5] był czasem przedstawiany jako olbrzym z psią głową,
który przenosił podróżnych przez rzekę. Tak przedstawiany jest w
staroangielskiej Pasji św. Krzysztofa, gdzie nazywany jest
przedstawicielem rasy o długiej szczęce, ostrych zębach i błyszczących
oczach oraz mieszkańcem kraju kanibali i ludojadów[4].

Według legend irlandzkich Krzysztof urodził się jako psiogłowy olbrzym,
poganin o imieniu Reprobus. Wyrażać miał jednak skruchę z powodu swego
pochodzenia, a po ochrzczeniu wielką radość z przemiany w człowieka. Z
czasem wersja o psiej głowie uległa zatarciu. Już w X wieku Walter ze
Spiry pisał o Krzysztofie, że pochodził z ludu Cynocephali, różnego w
mowie i wyglądzie od innych ludzi. Z czasem Krzysztof był przedstawiany
jedynie jako olbrzym[4]. Odmiennie na terenie Rosji i Finlandii podania
mówiły o wyjątkowej urodzie św. Krzysztofa. Chcąc uwolnić się od zalotów
dziewcząt, Krzysztof poprosił Boga o oszpecenie, a ten w odpowiedzi
obdarzył go twarzą psa."

https://pl.wikipedia.org/wiki/Cynocefal