Pieprzyk i usuwanie ...

1. Data: 2001-07-05 18:13:52

Temat: Pieprzyk i usuwanie ...
Od: "korkodyl" <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam na twarzy pieprzyk o srednicy ok 1 mm i przez niego mam klopoty z
goleniem !
Juz raz go zachaczylem a wiem ze nie mozna takich rzeczy bagatelizowac
Czy warto go usunac ?
Jesli tak to jak to sie odbywa ??
Czy zostanie blizna ?

Pozdrawiam
Michal

--
------korkodyl-------
ICQ#112973902

2. Data: 2001-07-06 13:56:35

Temat: Re: Pieprzyk i usuwanie ...
Od: NakaiSuzuki <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam na twarzy pieprzyk o srednicy ok 1 mm i przez niego mam klopoty z
> goleniem !
> Juz raz go zachaczylem a wiem ze nie mozna takich rzeczy bagatelizowac
> Czy warto go usunac ?

Warto. Najprawdopodobniej Twój pieprzyk to znamię barwnikowe -> drażnione
może przekształcić się w czerniaka. Standart to usuwać gdy: 1) gdy jest w
miejscu gdzie się zaczepia 2) gdy się zmienia (gwałtownie rośnie, zmienia
barwę, wrzodzieje). Efekt kosmetyczny zależy od sprawności operatora i od
Twoich właściwości. W kążdym razie usuwać musi chirurg a nie kosmetyczka.
Przy okazji pozdrawiam wszyskich.

----------------
Krzysiek, FEBP
----------------
Jeśli nie wiesz co robisz, rób to porządnie

3. Data: 2001-07-06 20:30:19

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

NakaiSuzuki napisał(a):

> W kšżdym razie usuwać musi chirurg a nie kosmetyczka.

Po chirurgu zostanie brzydka blizna :-(

Pozdrawiam,
Kaja
--
*Ćwiczenie czyni mistrzem; wprawa
prowadzi do doskonałości*

4. Data: 2001-07-06 20:56:14

Od: Lukasz Komsta <l...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

NakaiSuzuki wrote:

> [...]

W sumie tak, ale to jest zawsze twarz -więc nie wiadomo, jak to będzie
wyglądać. Ja bym rozważył 2 możliwości:

-zapuszczenie brody (schowa się we włosach i nie będzie podrażniany)
-golenie na sucho maszynką np. braun - skaleczyć ani podrażnić się
praktycznie nie da.

--
* Lukasz Komsta * ICQ 14892426 *
* http://www.luke.eu.org/ *

5. Data: 2001-07-08 15:38:50

Temat: Odp: Pieprzyk i usuwanie ...
Od: "Rafal Maj (Raf256)" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Warto. Najprawdopodobniej Twój pieprzyk to znamię barwnikowe -> drażnione
> może przekształcić się w czerniaka. Standart to usuwać gdy: 1) gdy jest w

Ja z kolei słyszałem że NIE powinno się usuwać pieprzyków, bo właśnie to
powoduje czerniaka... to w końcu jak jest na prawde ?

--
Raf256

6. Data: 2001-07-08 18:56:25

Od: "margaretka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafal Maj (Raf256)" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> Ja z kolei słyszałem że NIE powinno się usuwać pieprzyków, bo właśnie to
> powoduje czerniaka... to w końcu jak jest na prawde ?

Zgadzam się z tym, że usuwa się tylko te pieprzyki, które narażone są na
ciągłe podrażnienia. Faktycznie grozi to czerniakiem.
Pozdrawiam m a r g a r e t k a

7. Data: 2001-07-08 20:48:48

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafal Maj (Raf256) napisał:

> Ja z kolei słyszałem że NIE powinno się usuwać pieprzyków, bo właśnie to
> powoduje czerniaka... to w końcu jak jest na prawde ?

Stara ludowa zasada brzmi aby niczego nie usuwac z twarzy,
a czy powiklania sa czy ich brak to porozmawiaj z patologiem.
W koncu on to bada juz po zgonie.
J.

8. Data: 2001-07-08 20:50:07

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

margaretka napisał:

> Użytkownik "Rafal Maj (Raf256)" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> drażnione

> Zgadzam się z tym, że usuwa się tylko te pieprzyki, które narażone sš na
> cišgłe podrażnienia. Faktycznie grozi to czerniakiem.

w ilu procentach usuniety/nie usuniety pieprzyk zlosliwieje do czerniaka,
kalafiora ?
J.

9. Data: 2001-07-08 21:34:45

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Rafal Maj (Raf256)" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

Najlepiej by było, zebyś poszedł do onkologa, który zobaczy tego pieprzyka i Ci
powie co mozesz z tym zrobić.

Pozdrawiam,
Kaja
--
*Gdzie złoto przemawia, milczą języki*

10. Data: 2001-07-08 21:42:47

Od: "krzysztof\(ek\)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "margaretka" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> Zgadzam się z tym, że usuwa się tylko te pieprzyki, które narażone są
na
> ciągłe podrażnienia. Faktycznie grozi to czerniakiem.

A skad taka wiadomosc???

pozdr
krzysztof(ek)

Skolioza.