Pierniki -twarde jak diabli :(

1. Data: 2004-12-20 15:59:32

Temat: Pierniki -twarde jak diabli :(
Od: "DaVitt" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Upiekłem pierniki - pyszne choć twarde :)
Od jakiegoś czasu ok 10dni leżą pozamykane w blaszanej puszcze.
Dzisiaj sprawdzam :( i jak były twarde tak są.
Co jest nie tak?
Co mam z nimi zrobić aby skruszały / zmiękły ?
Wigilia tuż tuż a tu widzę że pierniki chyba w herbacie moczyć będę :D
Czekam na pomocną radę.
A może mam już wodę na herbatę postawić? :)
Pozdrawiam - DaVitt

1. Data: 2004-12-20 16:02:12

Temat: Re: Pierniki -twarde jak diabli :(
Od: "walkie!" <w...@w...wroclaw.net.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik DaVitt napisał:

> [...]
> Czekam na pomocną radę.
> A może mam już wodę na herbatę postawić? :)

Wloz jablka i pomarancze do puszek z piernikami. Owoce oddadza wilgoc
Twoim ciasteczkom.

--
* Justyna - walkie!
* http://walkie.cegla.art.pl & http://shanties.art.pl

1. Data: 2004-12-20 16:17:09

Od: "DaVitt" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "walkie!" napisał :
> Wloz jablka i pomarancze do puszek z piernikami. Owoce oddadza wilgoc
> Twoim ciasteczkom.

Dzięki przeogromne!!
Już lecę do kuchni i próbuję.
Pozdrawiam
DaVitt

1. Data: 2004-12-20 17:59:52

Od: "walkie!" <w...@w...wroclaw.net.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik DaVitt napisał:

> Dzięki przeogromne!!
> Już lecę do kuchni i próbuję.
> Pozdrawiam
> DaVitt

Nie ma za co. Tylko zagladaj zeby wszystko nie zaplesnialo.

1. Data: 2004-12-20 18:27:35

Od: "morghul" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli nie będą miekły wystarczająco szybko wsadz przekrojone na pół.
Smacznego
morghul

1. Data: 2004-12-21 11:30:08

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "walkie!" <w...@w...wroclaw.net.com.pl> napisał w wiadomości

> Nie ma za co. Tylko zagladaj zeby wszystko nie zaplesnialo.
>
> --

kombinujecie, a pewnie wystarczy je wyciagnac z tej puszki szczelnej, ulozyc
na talerzyku i poczekac jeden do kilku dni. Wchlona sobie spokojnie wilgoc z
powietrza. W moim przypadku zawsze dziala.
Chyba ze mam jakies bardziej mokre niz inni mieszkanie ;-P

wkn

1. Data: 2004-12-21 11:34:25

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powietrza. W moim przypadku zawsze dziala.
> Chyba ze mam jakies bardziej mokre niz inni mieszkanie ;-P

Z kolei Qd podpowiedziała mi taki sposób (mam nadzieje, ze mnie nie ochrzani
za zdradzanie rodzinnych patentów) - pierniki wsypac do lnianego worka,
starej powłoczki na poduszki albo czegoś w tym stylu i wywiesić na balkon,
wchłoną wilgoć z powietrza.
Sprawdziłam - działa, tylko ze względu na deszcz na worek z piernikami
wsadziłam reklamówkę, wiec te wilgoć chłonęły tylko od spodu.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2004-12-21 14:14:06

Od: "DaVitt" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "walkie!" napisał :
> Wloz jablka i pomarancze do puszek z piernikami. Owoce oddadza wilgoc
> Twoim ciasteczkom.

REEEEEEEEWEEEEEELACJAAAA!!!!
Działa!
Tylko jak te pierniki mają wytrzymać do świąt? :)
Chyba w kasie pancernej :)
Dziękuję za podpowiedź i wielkie sorry bo później zauważyłem że już była o
tym mowa.
Biję się w pierś - nie czytałem archiwum.
Pozdrawiam wszystkich i życzę smacznej nie tylko ryby na wigilii.
DaVitt

1. Data: 2004-12-21 15:42:36

Od: "walkie!" <w...@w...wroclaw.net.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik DaVitt napisał:

> [...]
> tym mowa.
> Biję się w pierś - nie czytałem archiwum.
> Pozdrawiam wszystkich i życzę smacznej nie tylko ryby na wigilii.

wyciagnij jablka, moze znow stwardnieja ;) i tak w kolko do Swiat ;)

1. Data: 2004-12-22 09:54:26

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

DaVitt napisał(a):

> Co mam z nimi zrobić aby skruszały / zmiękły ?

Kiedys dawno temu probowalam zmiekszyc pierniki jablkiem i w efekcie
jablko splesnialo, a pierniki byly nadal twarde.
Zrobilam wiec inaczej: do duzego gara do gotowania na parze (co najmniej
3l z bardzo duzym ,,koszykiem'' i scisle przylegajaca pokrywka, wlalam
troche zimnej wody, na ,,koszyk'' nasypalam piernikow (dwa duze sloje
sie zmiescily), przykrylam i zostawilam na noc. I zmiekly ;)

th.

buraki
BZZZ BZZ ALARM - pierniczki w stanie zagrożenia! ;-)
wędzenie...
Enchiladas (Wielkie żarcie)
szyszki pomocy