jajka na twardo

1. Data: 2005-05-21 11:01:22

Temat: jajka na twardo
Od: "Joanna Konopka" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Zostaly mi ze sniadania 4 jajka na twardo. Wyrzucic szkoda a na takie nie ma
chetnych. Zuzylabym je do obiadu. Mysle o nalesnikach z farszem jajecznym.
Slyszalam jak ktos sie zachwycal takimi nalesnikami, ale nie bardzo wiem jak sie
zabrac do nich: farsz jajeczno-pieczarkowy, jajeczno pomidorowy, ale nie wiem
czy bedzie to zjadliwe.
Moze jakis sos do tego?
Help :))

Joasia

2. Data: 2005-05-21 12:12:15

Temat: Re: jajka na twardo
Od: "pusiak" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zabrac do nich: farsz jajeczno-pieczarkowy, jajeczno pomidorowy, ale nie wiem

Zrób jakąś zupę, którą podaje się z jajkami na twardo np. szczawiową.
Ja niedawno robiłam pierożki pieczone w piekarniku , które wypełnione były
farszem: pieczarki, ryż, jajka na twardo, pietruszka
pozdrawiam
pusiak

3. Data: 2005-05-21 13:49:27

Od: "Joanna Konopka" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ja niedawno robiłam pierożki pieczone w piekarniku , które wypełnione były
> farszem: pieczarki, ryż, jajka na twardo, pietruszka

A mozna przepis na te pierozki? Bo brzmi smakowicie :)

Joasia

4. Data: 2005-05-21 15:37:49

Od: "Ania" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

I ja też poproszę przepis - bardzo, bardzo...

Ania

5. Data: 2005-05-22 07:21:09

Od: "pusiak" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kruche pierożki z pieczarkami

Składniki dla 4 osób:
1 3/4 szklanki mąki (30dkg)
4 jajka
1 zółtko
120 ml kwaśnej śmietany
8 dag ryżu
4 łyżki masła
12 dag pieczarek
1/2 pęczka natki pietruszki
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
sól i pieprz

Mąke wymieszać z proszkiem do pieczenia, przesiać do miski. Dodać szczyptę soli,
jedno jajko, utarty na wiórki tłuszcz i śmietanę, zagnieść ciasto. Przygotowane
ciasto włożyć na 45 minut do lodówki.

Przygotować nadzienie: ryż wsypać do osolonego wrzątku, gotować 15 minut.
Pozostałe jajka ugotować na twardo, obrać, ostudzić i pokroić w drobną kostkę.
Pieczarki oczyścić, opłukać i posiekać. Natkę posiekać, wymieszać z pieczarkami,
jajkami i ryżem, doprawić do smaku solą i pieprzem.

Kruche ciasto rozwałkować na wysypanej mąką stolnicy do wymiarów 40x50cm.
Pokroić na kwadraty o boku 10cm. Na kazdy nakładać po łyżce nadzienia. Brzegi
posmarować rozmąconym żółtkiem, skleić pierogi. Wierzch posmarować reszta
żółtka, ułożyć na natłuszczonej blasze i piec około 25 minut w temp. 200st.C

Uwaga: Pierożki można przygotować z innym farszem np. mięsnym czy serowym

Przepis pochodzi z Kolekcji Dobrej Kuchni.

6. Data: 2005-05-22 09:42:26

Temat: Re: Pierozki
Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pusiak" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

Mam pytania natury technicznej.
Maslo - lyzka plaska, pelna czy czubata? Ile deko/gram powinno skladac sie
na te 4 lyzki masla?
Czy mozna dodac pieczarki podsmazone?

Iwona
// Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać / /
Cyceron

7. Data: 2005-05-22 10:15:43

Od: "pusiak" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "pusiak" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
>
> Mam pytania natury technicznej.
> Maslo - lyzka plaska, pelna czy czubata? Ile deko/gram powinno skladac sie
> na te 4 lyzki masla?

Nie podano w przepisie ile dokładnie to jest 4 łyżki masła dlatego trzeba "na
oko" niestety. Ale wydaje mi się, że pełne spokojnie wystarczą.

> Czy mozna dodac pieczarki podsmazone?

Możesz spróbować dodać podsmażone. Jak chcesz. Może ja też na drugi raz dodam
podsmażone.

pusiak

8. Data: 2005-05-22 14:26:39

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> oko" niestety. Ale wydaje mi się, że pełne spokojnie wystarczą.

> Możesz spróbować dodać podsmażone. Jak chcesz. Może ja też na drugi raz

Pytam o podsmazone, bo ja czesto kupuje wieksza ilosc pieczarek, podsmazam,
studze, dziele do woreczkow i do zamrazalnika. I mam jak znalazl na kazda
okazje:)

Dzieki za odp.

9. Data: 2005-05-23 05:49:56

Od: "pusiak" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> studze, dziele do woreczkow i do zamrazalnika. I mam jak znalazl na kazda

To koniecznie napisz jak ci smakowało z podsmażonymi pieczarkami.

pozdrawiam
pusiak

Mikser KitchenAid
ekspresy firmy Ariete?? ktoś używa??
menu na chrzciny
Chwalę ciasto z rabarbarem i budyniem
Sałatka owocowa - pewnie juz było, ale co tam