Szczepienie drzew...

1. Data: 2002-04-19 21:18:48

Temat: Szczepienie drzew...
Od: "Marcin" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Czy ktoś z Sz. Grupowiczów zajmował się kiedyś szczepieniem drzew ?
Mam na działce dziką wisienkę (samosiejkę). Przyszła od sąsiada :-)) Jeśli
chodzi o owoce to niewielki z niej pożytek... lecz podkład na szczep chyba
niezły...

Chciałbym zaszczepić na niej najchętniej czereśnię :-) No, w ostateczności
uszlachetnić wiśnię...
Czy szczepienia takie można jeszcze przeprowadzać (czy nie jest za późno) ?
Czy zna ktoś jakąś stronę, gdzie technika szczepienia byłaby w dość
przystępny sposób opisana ? A może ktoś z Was ma jakieś szczególne
doświadczenia w tym temacie...

Będąc wdzięczny za wszystkie cenne uwagi, pozdrawiam -

Marcin

2. Data: 2002-04-24 09:23:51

Temat: Re: Szczepienie drzew...
Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam,
> Czy ktoś z Sz. Grupowiczów zajmował się kiedyś szczepieniem drzew ?

Teraz, gdy kora robi się elastyczna pod wpływem ruszającej wegetacji,
czytałam że można szczepić pod korę.
Sama nie próbowałam w tym okresie szczepić.
Latem można oczkować.

Pozdrawiam Krycha

3. Data: 2002-04-24 21:14:24

Temat: Pierwsza próba dokonana :-)
Od: "Marcin" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

:-)
Niech więc rosną wszczepione gałązki. Nie wiem co prawda czy moje
szczepienia można zaliczyć do tych "pod korę", ale może coś z tego wyjdzie.
Reasumując - na dzikiej wisience zaszczepiłem dwie gałązki czereśni,
antonówkę i jeszcze jedno fantastyczne jabłko od sąsiada :-)) Wszystko
owinąłem specjalnymi tasiemkami i obsmarowałem smarowidłem (kupiłem w
sklepie taki "zestaw naprawczy" :-)).

Wychodzę z założenia, że jeśli teraz nic z tego nie będzie, to drugą próbę
wykonam w sierpniu, gdy już opadną wszystkie owoce... trzecią próbę w lutym
gdy rośliny jeszcze śpią. Pożyjemy... zobaczymy...

Jeśli są wśród Was zainteresowane osoby wynikiem moich doświadczeń... zdam
relację, gdy zaobserwuję jakieś zmiany na drzewku :-)

Serdecznie pozdrawiam,
Marcin

4. Data: 2002-04-26 11:35:08

Temat: Re: Pierwsza próba dokonana :-)
Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> :-)
> Niech więc rosną wszczepione gałązki.
(...)
> Wychodzę z założenia, że jeśli teraz nic z tego nie będzie, to drugą próbę
> wykonam w sierpniu, gdy już opadną wszystkie owoce... trzecią próbę w lutym
> gdy rośliny jeszcze śpią. Pożyjemy... zobaczymy... (...)

Masz zadatki na dobrego ogrodnika :-))
Co to ma cierpliwość czekac na efekty w kolejnych sezonach.

Jestem bardzo ciekawa efektów Twoich szczepien.

Mnie udało się zaszczepic jabłon na gruszy w zeszłym roku były
owoce mozesz zobaczyc na www.republika.pl/kkrycha

Pozdrawiam Krycha

stara dziurawa jablon - CO ROBIC
kurs na ogrodnika...