Pierwsze włosy pod pachami u chłopca

11. Data: 2007-06-02 21:16:24

Temat: Re: Pierwsze włosy pod pachami u chłopca
Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dorota" <dorota@_PULAPKA_message.pl> wrote in message
news:4661c209$1@news.home.net.pl...

> A moja kolezanka miała w wieku 9 lat, ale byla otyła, co sprzyja.

E tam. Niżej podpisana była chuda jak patyk i zaczęła w wieku 10,5. Nie ma
norm - są tylko geny i hormony.
Anka

12. Data: 2007-06-02 21:51:29

Od: "Kropelkaa" <k...@u...gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota" <dorota@_PULAPKA_message.pl> napisał w wiadomości

> A moja kolezanka miała w wieku 9 lat, ale byla otyła, co sprzyja.

Ja mialam tez 9 (pierwsza), a 9,5 regularnie i otyla (wtedy) na pewno nie
bylam. Szczesliwa z tego powodu tez nie

Agnieszka

13. Data: 2007-06-02 22:17:27

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "miranka"

> E tam. Niżej podpisana była chuda jak patyk i zaczęła w wieku 10,5. Nie ma
> norm - są tylko geny i hormony.

A jednak. Jest kombinacja niskiej wagi urodzeniowej i nadwagi w okolicach 6
r.ż., która (statystycznie oczywiście) zwiększa możliwość wczesnego
wystąpienia miesiączki. Badania australijskie bodajże.

EwaSzy

14. Data: 2007-06-03 00:43:42

Od: "Lozen" <i...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Harun al Rashid wrote:

> [...]
> okolicach 6 r.ż., która (statystycznie oczywiście) zwiększa możliwość
> wczesnego wystąpienia miesiączki. Badania australijskie bodajże.

Ja swego czasu tez gdzies czytalam, ze przy przekroczeniu pewnej wagi
hormony poniekad sie budza, a ze jedne wczesniej ta wage przeskakuja
niz inne...

Ale tak, tkanka tluszczowa odgrywa wazna role, i tak jak jej nadmiar
powoduje prace hormonow, tak jej niedomiar moze spowodowac wstrzymanie
(np u dziewczyn uprawiajacych gimnastyke sportowa - w okresie
intensywnych treningow).

A co do wybrykow natury to znam jedna ktora w wieku dzieciecko-szkolnym
byla chuda jak patyk i mogla praktycznie zyc powietrzem, ktora pierwszy
okres dostala w wieku 9 lat, a drugi w wieku 12. Miejsce mialo jakies
40 lat temu, do tego z dala od domu, na koloniach, i moze nie musze
dodawac, ze dziewczynka byla niezle tym wystraszona.

pozdrawiam
Kasia

15. Data: 2007-06-03 12:11:41

Od: "Dorota" <dorota@_PULAPKA_message.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lozen" <i...@h...com> napisał w wiadomości

> [...]
> powoduje prace hormonow, tak jej niedomiar moze spowodowac wstrzymanie
> (np u dziewczyn uprawiajacych gimnastyke sportowa - w okresie

Organizm musi dawać nadzieję na utrzymanie ew. ciąży, stąd grubsze
dziewczyniki dojrzewają wcześniej. Oczywiście są od tego wyjątki, jak od
każdej reguły.
Sta też zanik miesiączki w czasie treningów.
W dawnch czasach na wsiach większość dzeci rodzila sie późną wiosną i ktos
to uzasadniał tym, że kobiety zachodziły w ciążę dopiero po letnim nawale
prac polowych.
D.

16. Data: 2007-06-03 12:16:30

Od: "Dorota" <dorota@_PULAPKA_message.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kropelkaa" <k...@u...gmail.com> napisał
w wiadomości news:f3soqj$eoh$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "Dorota" <dorota@_PULAPKA_message.pl> napisał w wiadomości

> Ja mialam tez 9 (pierwsza), a 9,5 regularnie i otyla (wtedy) na pewno nie
> bylam. Szczesliwa z tego powodu tez nie

Niektóre mają jeszcze gozej.
Ciekawostke załączam.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Lina_Medina
D.

17. Data: 2007-06-04 06:49:29

Od: P...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Jacek napisał(a):

> Dziś wypatrzyliśmy u naszego 12 (i pół) latka pierwsze włosy pod pachami.
> Czy aby nie za wcześnie?

Ranyjulek - bez przesady. Pamiętam jak w 5, czy 6 klasie podstawówki
miałem owłosione nogi i było mi ogólnie niefajnie.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

18. Data: 2007-06-05 14:43:30

Od: Borek <m...@d...chembuddy.whats.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 03 Jun 2007 14:11:41 +0200, Dorota <dorota@_PULAPKA_message.pl>
wrote:

> W dawnch czasach na wsiach większość dzeci rodzila sie późną wiosną i
> ktos to uzasadniał tym, że kobiety zachodziły w ciążę dopiero po letnim
> nawale prac polowych.

To trwa dalej, tylko z lekka modyfikacją - w lecie ludzie jadą na wakacje,
zajmują się tą robotą gdzie się da (w tym także w polu) i na wiosnę mamy
wysyp dzieci związany z nawałem prac polowych :)

Borek
--
http://www.chembuddy.com/?left=BATE&right=pH-calcula
tor

19. Data: 2007-06-05 19:45:31

Od: "Dorota" <dorota@_PULAPKA_message.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Borek" <m...@d...chembuddy.whats.com.invalid> napisał
w wiadomości news:op.ttgdusjeu0t02r@borek...

> To trwa dalej, tylko z lekka modyfikacją - w lecie ludzie jadą na wakacje,
> zajmują się tą robotą gdzie się da (w tym także w polu) i na wiosnę mamy
> wysyp dzieci związany z nawałem prac polowych :)

To spora modyfikacja, bo tamtejsza robota w polu wpływala wlaśnie
antykoncepcyjnie.
D.

20. Data: 2007-06-06 08:10:47

Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dorota napisał/wrote dnia/on 2007-06-05 21:45:

> To spora modyfikacja, bo tamtejsza robota w polu wpływala wlaśnie
> antykoncepcyjnie.

Jeśli nie raczej wczesnoporonnie...

ŁK

Zabawy dla dzieci kl. III-VI