Pigulki antykoncepcyjne a watroba

1. Data: 2003-04-08 21:14:47

Temat: Pigulki antykoncepcyjne a watroba
Od: "Tomek" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bliska mi osoba (nie palaca, mloda, zdrowa kobieta) skrzy sie na bol watroby
kojarzony z pigulkami antykoncepcyjnymi. Bol wystepowal przy wszystkich
rodzajach pigulkek jakie zazywala (Cilest, Microgynon. Harmonet, Dine 35).

Zalezy nam, zeby na razie nie rezygnowac z pigulek. A poza tym niema
pewnosci czy ten bol to watroba :(

Jak mozna temu zaradzic - cos oslonowego na watrobe ?

Pozdrawiam
Tomek

2. Data: 2003-04-09 06:36:31

Temat: Re: Pigulki antykoncepcyjne a watroba
Od: suzuki nakai <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak mozna temu zaradzic - cos oslonowego na watrobe ?
1) obadac przy uzyciu dochtora czy we watrobie cos sie dzieje
2) jak sie dzieje odstawic. Polekowe uszkodzenie w. to nie przelewki

--
Krzysiek, EBP
Jezeli nie wiesz co robic rob to dobrze.

3. Data: 2003-04-09 06:37:50

Od: "justyp" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

trzeba zdiagnozować ten ból- czy to faktycznie wątroba.
Troszkę oszczędzają wątrobe pojazjelitowe środki hormonalne, tzn. w Polsce w
tej chwili to tylko depo-provera (zastrzyki) i Mirena (wkładka z
progestagenem)
Osłonowo na wątrobe można spróbować Sylimarol lub Sylivit

4. Data: 2003-04-09 06:55:43

Od: "Zuza" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Wedlug tego co usyszalam od ginekologa: przy rozpoczeciu zazywania tabletek
(ale rowniez w trakcie ich zazywania) pownno sie robic tzw.proby watrobowe.
Teoretycznie na to badanie powinien wysylac lekarz, ktory przepisuje
tabletki, w praktyce sprawa chyba zapomniana.
pzdr Zuza

5. Data: 2003-04-09 08:08:33

Od: "AsiaS" <a...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "justyp"
> Troszkę oszczędzają wątrobe (..)Mirena
Troszkę? A może prawie w ogóle nie docierają do niej?
Asia - ciekawa danych

6. Data: 2003-04-09 08:29:04

Od: "justyp" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AsiaS" <a...@n...onet.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "justyp"
> Troszkę? A może prawie w ogóle nie docierają do niej?

Myślę jednak, ze trochę dociera- hormon wchłania się przez skórę do krwi,
krew z hormonami jest rozprowadzania po całym organiźmie, do wątroby też
dociera. Dlatego napisałam "troszkę"

7. Data: 2003-04-09 08:31:09

Od: "AsiaS" <a...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "justyp"
> Myślę jednak, ze trochę dociera
Trochę dociera to nie jest to samo co trochę oszczędza, to dwa bieguny;-)
Asia

8. Data: 2003-04-09 11:19:43

Od: "Koka" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zuza" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Teoretycznie na to badanie powinien wysylac lekarz, ktory przepisuje
> tabletki, w praktyce sprawa chyba zapomniana.

zapomniana sprawa czy nie, ale to badanie faktycznie trzeba zrobić. wynik
pokaze czy tabletki szkodza na watrobe czy nie;
pozdr

Może zaopiniujecie www?
problem...
blizna