Pijany Izydor - ciasto bez pieczenia

1. Data: 2005-06-02 11:33:17

Temat: Pijany Izydor - ciasto bez pieczenia
Od: "RR" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzien Dobry

Czy ma ktos przepis na ciasto, ktore niedawno kupilem w budce na ul.
Klaudyny (Warszawa) pod nazwa (wedlug mnie paskudna) "pijany Izydor"? Jest
smaczne i podejrzewam, ze niskokaloryczne. Ogromna jego zaleta jest to, ze
zrobione jast bez pieczenia:
- na dole jest masa makowo-kokosowa chyba troszke nasaczona alkoholem,
- wyzej smaczna masa, nie tlusta, tak jakby zrobiona ze spienionego sera
homogenizowanego albo jogurtu - trudno mi wyczuc,
- na gorze polozony herbatnik (typu petit beurre), oblany polewa
czekoladowa,
- przystrojone orzechem wloskim, niestety zbyt twardym w stosunku do calego
ciasta.

Zeby lepiej przekazac jego wyglad umiescilem zdjecie na stronie o adresie:

http://jamarket.superhost.pl/jamarket/ftp/klienci/

Prosze o przepis.
Pozdrawiam

Rafal

2. Data: 2005-06-02 11:42:27

Temat: Re: Pijany Izydor - ciasto bez pieczenia
Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"RR" wrote in message news:d7mqpp$2e6v$1@news2.ipartners.pl...
> [...]
| smaczne i podejrzewam, ze niskokaloryczne. Ogromna jego zaleta jest to, ze
<...>
| http://jamarket.superhost.pl/jamarket/ftp/klienci/

Niestety ciasta znane na grupie pod nazwa "Pijany Izydor" nie maja nic
wspólnego z opisanym i pokazanym przez Ciebie... Ostatni watek o grupowych
ciastach byl 20 maja "pijany izydor Waldka-ktoś już robił?". I te grupowe
ciasta naprawde zasluguja na nazwe "pijanych" ;)
Co do kalorycznosci... to moim skromnym zdaniem ani ten kupny, ani ten
grupowy nie naleza do niskokalorycznych... chociazby przez alkohol, orzechy,
czekolade...

Niestety takiego ciasta, jak piszesz nie znam... ale zawsze mozna
poeksperymentowac z masami z roznych innych ciast... np. serkowa z sernika
na zimno, ta makowo-kokosowa, to nie wiem skad, bo nie przepadam za takimi
ciastami, ale moze ktos inny skojarzy... przykryc calosc herbatnikami i
polac rozpuszczona czekolada :)

Bożenka z Wilna :-)
słoneczna miodzio dziewczyna
http://kuchenna.host.sk

3. Data: 2005-06-02 11:58:22

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

RR napisał(a):

> - przystrojone orzechem wloskim, niestety zbyt twardym w stosunku do calego
> ciasta.

A tak a'propos tego orzecha - czy wie ktoś może, co się robi, żeby
włoskiego orzecha zmiękczyć właśnie po to, żeby nie był za twardy w
cieście w takich sytuacjach? Wiem, że jest to możliwe, bo w niektórych
ciastach w cukierniach te orzechy są właśnie miękkie.

Pozdrawiam
Ewa

4. Data: 2005-06-02 12:00:09

Od: "JerzyN" <007_usuń_to@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medea" <e...@p...fm>
> [...]
> cieście w takich sytuacjach? Wiem, że jest to możliwe, bo w niektórych
> ciastach w cukierniach te orzechy są właśnie miękkie.

Wstaw do nagrzanego piekarnika na parę minut.
pozdr. Jerzy

5. Data: 2005-06-02 12:00:31

Od: "aniared/A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

RR napisał(a):
> [...]
> smaczne i podejrzewam, ze niskokaloryczne. Ogromna jego zaleta jest to, ze

To nie jest ciasto bez pieczenia. Masa makowo-kokosowa jest pieczona.
Ciasto znane jest jako "cycki Murzynki", z tym, że biszkopty są
zastąpione herbatnikiem, z czym malownicza nazwa traci zupełnie sens ;).
Inna nazwa tego ciasta to "Pijak". Polecam serdecznie, jest bardzo
smaczne, moja rodzina za nim przepada.
A oto link: http://www.kuchnia.com.pl/DiD/cycuszki.html
--
Ania

6. Data: 2005-06-02 12:06:19

Od: "RR" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pijane Izydory z dnia 20.05.2005 sa o wiele bardziej pijane! Ten, o ktorym pisze
tylko lekko tracal alkoholem i mysle, ze moglby byc wogole bez alkoholu - nadawalby
sie dla dzieci.

7. Data: 2005-06-02 12:14:07

Od: "Ela" <e...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> cieście w takich sytuacjach? Wiem, że jest to możliwe, bo w niektórych
> ciastach w cukierniach te orzechy są właśnie miękkie.

Orzechy należy namoczyć na kilka godzin w wodzie. Np- na noc.Odlać wodę /
będzie brązowa / . Orzechy będą pozbawione goryczki i miękkie:))))))
Pozdrawiam gościnnie
Ela

8. Data: 2005-06-02 13:13:23

Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"medea" wrote in message news:d7ms8g$4ht$1@proxy.provider.pl...
> [...]
| cieście w takich sytuacjach? Wiem, że jest to możliwe, bo w niektórych
| ciastach w cukierniach te orzechy są właśnie miękkie.

Jak robie orzechowy sos do makaronu, to orzechy praze na goracej patelni,
nie sa az tak twarde... do ciast czasami, jak pisze Ela namaczam.

9. Data: 2005-06-02 13:21:15

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Bozena napisał(a):

> Jak robie orzechowy sos do makaronu,