Pijecie francuskie wina?

1. Data: 2003-04-18 02:49:21

Temat: Pijecie francuskie wina?
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Bo tutaj, w USA, ze względów patriotycznych bojkotuje się
francuskie produkty... W szczególności francuskie wina :-)

1. Data: 2003-04-18 04:41:37

Temat: Re: Pijecie francuskie wina?
Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bo tutaj, w USA, ze względów patriotycznych bojkotuje się
> francuskie produkty... W szczególności francuskie wina :-)

Pilam , pije i pic bede, troche smieszny ten caly bojkot, mam na ten temat
swoje zdanie, ale nie czas to i nie miejsce zeby sie rozpisywac :)
A francuskie wina sa super .. zwlaszcza do takich ilosci jedzenia ;)))

Marta

1. Data: 2003-04-18 04:43:28

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bo tutaj, w USA, ze względów patriotycznych bojkotuje się
> francuskie produkty... W szczególności francuskie wina :-)

A jeszcze zapytam, jak ten bojkot wyglada? Wylewacie te biedne wina.. do
zoladkow?;))

Marta

1. Data: 2003-04-18 05:07:00

Od: kamila slawinska <k...@a...for.it> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 17 Apr 2003 21:49:21 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
wrote:

>Bo tutaj, w USA, ze względów patriotycznych bojkotuje się
>francuskie produkty... W szczególności francuskie wina :-)

kto bojkotuje, ten bojkotuje :P

niepatriotycznie wesolych swiat zyczy

kamila z NYC
(z kieliszkiem znakomitego moet&chandon w jednej, a kawalkiem pysznego
brie supreme w drugiej rece)

--
"The war on terror involves Saddam Hussein because of the nature of Saddam Hussein,
the history of Saddam Hussein, and his willingness to terrorize himself."

1. Data: 2003-04-18 05:18:01

Od: "JurekA" <jurdag@....o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol wrote:
> Bo tutaj, w USA, ze względów patriotycznych bojkotuje się
> francuskie produkty... W szczególności francuskie wina :-)

... z tym bojkotem francuskich produktow spozywczych to chyba troche na
zasadzie "na zlosc mamie niech mnie glowa boli" :>

J ;-)

1. Data: 2003-04-18 05:54:38

Od: kamila slawinska <k...@a...for.it> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 18 Apr 2003 07:18:01 +0200, "JurekA" <jurdag@....o2.pl> wrote:

>... z tym bojkotem francuskich produktow spozywczych to chyba troche na
>zasadzie "na zlosc mamie niech mnie glowa boli" :>

hihi. z miesiac temu w 'new yorkerze' byl taki rysunek: elegancka
upper-middle-class para siedzi w restauracji nad pustymi kieliszkami i
talerzami, nerwowo czytajac menu; maz mowi do zony: 'nie wiedzialem,
ze bycie patriota bedzie takie skomplikowane'. to chyba najlepiej
charakteryzuje istote zjawiska :)

pozdrowienia,
kamila

1. Data: 2003-04-18 06:00:36

Od: "JurekA" <jurdag@....o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

kamila slawinska wrote:
/cut/

no troszke tak ... wina i sery to Francuzi maja bardzo dobre, wiec jesli
juz mialbym ich bojkotowac to po prostu by do nich sie nie pchal skoro
tak im nie podobaja sie Amerykanie ...

Uklony,

J.

1. Data: 2003-04-18 16:14:31

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

JurekA wrote:

> [...]
>
> no troszke tak ... wina i sery to Francuzi maja bardzo dobre, wiec jesli
> juz mialbym ich bojkotowac to po prostu by do nich sie nie pchal skoro

Mieszkam teraz o 25 mil od granicy Kanadyjskiej i mam to szczescie, ze
moge sluchac kanadyjskiego radia. Amerykanskie radio (i cale media) jest
tak trzymane za pysk, ze zadne wiadomosci nie cenzurowane przez obecny
rezim nie przedostana sie na lacza. Ale majac dostep do kanadyjskiego
radia otrzymujemy troche szerszy widok na swiat niz w amerykanskich
mediach. Poziom swobody politycznej i osobistej w kanadyjskim radio
przypomina mi lata siedemdziesiate w USA.

Mnie te bojkoty smiesza, szczegolnie nonsensy jakie porobily sie przez
usilowanie zmiany nazwy frytek z "french fries" na "freedom fries".
Dziesiatki dowcipow posypaly sie typu freedom kiss, freedom laundry,
freedom tickler, no i znany film "Freedom Connection."

A jesli chodzi o wino, to tak przywyklam do ciezkich bogatych bukietow
kalifornijskich win, pachnacych jerzynami, debem i sloncem, ze
francuskie wina znalazly sie na drugim planie. A teraz odkrywam caly
szereg malutkich winnic usianych po okolicy, w ktorej mieszkam (polnocna
czesc stanu Washington,) ktore produkuja niezwykle przednie wina z
winogron rosnacych w poludniowej czesci stanu Washington. Te wina laczy
charakterystyczny smak winogron, ktore majac gruba skorke poprzez duze
wachniecia temperatur miedzy dniem i noca, dostarczaja oleistosci i
bukietu, ktory dlugo pozostaje w pamieci smakowej.

Magdalena Bassett

1. Data: 2003-04-18 16:26:26

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Witaj Magdo !!! Juz sie o Ciebie martwilismy na serio...

Dans la news:3EA02467.F316115A@olypen.com,
Magdalena Bassett <m...@o...com> a écrit:

> [...]
> amerykanskich mediach. Poziom swobody politycznej i osobistej w
> kanadyjskim radio przypomina mi lata siedemdziesiate w USA.

My tutaj we Francji zupelnie nie rozumiemy skad ta sieczka umyslowa w
Stanach. To znaczy rozumiemy, ale nam sie to w glowie nie miesci.

> [...]
> poprzez duze wachniecia temperatur miedzy dniem i noca, dostarczaja
> oleistosci i bukietu, ktory dlugo pozostaje w pamieci smakowej.

U nas mozna znalezc niestety tyllo lekkie kalifornijskie wina, typu
gamay. Zazdroszcze.
Oczywiscie nikt kalifornijskich win nie bojkotuje...

> Magdalena Bassett

Ewcia
(co wieczor bojotujaca bojkot ;-)

--
Niesz !

1. Data: 2003-04-18 16:33:27

Od: "JurekA" <jurdag@....o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:
> Mieszkam teraz o 25 mil od granicy Kanadyjskiej

.... to poogladaj sobie moze dla odtrucia lewicujaca Kanada chociaz
South Park ;-)))

Uklony, ;-)

J. (ktory od dziecka lubi Amerykanow - ale na ich miejscu jednak wino i
sery z Francji by jadl bo taki bojkot to masochizm)

Swiateczne jedzonko
Ciasto krówkowe
gdze kartki (ciekawe)
jak to się robi???