Piła akumulatorowa - doradźcie zakup

1. Data: 2013-12-08 17:51:34

Temat: Piła akumulatorowa - doradźcie zakup
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Chciałem kupić na prezent piłę z przeznaczeniem do cięcia małych drzewek,
krzewów - jednym słowem do szybkiego cięcia "drewna zielonego"...

Ma to być alternatywa do małej spalinowej piły łańcuchowej która ma swe
wymagania, np. konieczność trzymania dwoma rękami, małą odporność
łańcucha i prowadnicy na cięcie pniaczków bardzo blisko przy ziemi
(kamienie w łańcuch!) konieczność ostrzenia łańcucha, itp, itd...

Mieszkam w USA, tu znalazłem piłę która spełniałaby moje wymagania:
http://www.cpomilwaukee.com/milwaukee-2625-21ct-18v-
cordless-m18-hackzall-reciprocating-saw-with-compact
-li-ion-battery/miln2625-21ct,default,pd.html?start=
3&q=2625

Zalety jakie widzę to (głównie) przeznaczenie do trzymania w jednej ręce,
można więc drugą ręką przygiąć konarek, gałąź i ciąć - bateria za ręką
i silnik przed ręką daje takie wyważenie że dobrze się pracuje - typowe
piły tnące w taki sposób przeznaczone są do pracy dwoma rękami...
Zakres ruchu brzeszczota przy cięciu: 3/4 cala, czyli jakieś 2cm, prawie
3000 cięć na minutę.

Gdybym chciał coś jeszcze ambitniejszego to mam droższą opcję HITACHI:
http://www.cpohitachitools.com/hitachi-cr18dl-18v-co
rdless-reciprocating-saw-kit/hitncr18dl,default,pd.h
tml?start=2&cgid=hitachi-reciprocating-saws
Ta ma większy zakres ruchu brzeszczota 1 i 1/8 cala, czyli 2.85cm, ale
mniej bo 2100 cięć na minutę.

Problem w tym, że jak kupię tą piłę w USA to ładowarka będzie na 120VAC
a i jej gwarancja (5 letnia na piłę, 2 letnia na aku) w Polsce
małoużyteczna...

W związku z tym pytanie: kupię analogiczną piłę w Polsce? Co polecicie?

Patrzyłem na wyroby STIHL na ich website i mają tylko piły łańcuchowe...

Tymczasem u BOSCHa tylko jakieś małe zabaweczki KEO z aku na 10,8V:
http://www.bosch-garden.com/pl/pl/narzędziaogrodowe/
elektronarzędzia-ogrodowe/akumulatorowe-piły-ogrodow
e-199965.jsp

Na co patrzeć? Gdzie i kto w Polsce oferuje takie piły jak Milwaukee lub
Hitachi?

2. Data: 2013-12-08 17:59:35

Temat: Re: Piła akumulatorowa - doradźcie zakup
Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-12-08 17:51, Pszemol pisze:

> W związku z tym pytanie: kupię analogiczną piłę w Polsce?

http://allegro.pl/listing/listing.php?string=szablas
ta&search_scope=category-26792

3. Data: 2013-12-08 19:05:43

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"wolim" <n...@p...tu> wrote in message

> http://allegro.pl/listing/listing.php?string=szablas
ta&search_scope=category-26792

http://allegro.pl/uniwersalna-pilarka-szablasta-milw
aukee-c18-hz-i3729496153.html
Cena prawie 1500zł w "hurtowni" Carinet? Ktoś sobie jaja robi?
Ten sam zestaw w USA $180... Co jest grane?

4. Data: 2013-12-08 19:40:40

Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-12-08 17:51, Pszemol pisze:
> Chciałem kupić na prezent piłę z przeznaczeniem do cięcia małych drzewek,
> krzewów - jednym słowem do szybkiego cięcia "drewna zielonego"...
Akumulatorowa będzie miała bardzo krótki czas pracy, a sam akumulator
wytrzyma tyle, ile typowy LiIon, czy LiPol a więc 2 góra 3 lata.
WYdaje mi się, że szukasz tzw. pilarki do podkrzesywania, Stihl
sprzedaje to jako "do pielęgnacji drzew".
Jest lekka, uchwyt ma nad korpusem i w środku ciężkości, więc obsługuje
się jedną ręką.
Tu pierwszy z brzegu przykład:
http://www.stihl.pl/Produkty-STIHL/Pilarki-%C5%82a%C
5%84cuchowe/Pilarki-do-piel%C4%99gnacji-drzew/22174-
1560/MS-150-TC-E.aspx
Jacek

5. Data: 2013-12-08 19:54:13

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek" <s...@o...pl> wrote in message
> [...]
> Tu pierwszy z brzegu przykład:
> http://www.stihl.pl/Produkty-STIHL/Pilarki-%C5%82a%C
5%84cuchowe/Pilarki-do-piel%C4%99gnacji-drzew/22174-

Dzięki Jacku, ale pilarkę spalinową (łańcuchową) to on już ma... :-)
Właśnie jakiegoś Stihla jak ten co podałeś, a może ciut innego?
Myślałem o alternatywie która byłaby prostsza w obsłudze, ale
może źle myślę i taka mniejsza pilarka łańcuchowa byłaby dobra.
Pomyślę...

6. Data: 2013-12-08 20:04:26

Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-12-08 19:54, Pszemol pisze:

> Myślałem o alternatywie która byłaby prostsza w obsłudze, ale
> może źle myślę i taka mniejsza pilarka łańcuchowa byłaby dobra.
> Pomyślę...
Teraz w Castoramie sprzedają takie małe spalinówki z uchwytem na górze,
jak ten Stihl. Bodajże 249 zł. Całkiem dobrze leży w dłoni i myślę, że i
na drabinie jedną ręką się spokojnie popracuje.
Co do cięcia przy ziemi, to każdą piłe szlag trafi (no może łańcuchową
szybciej). Ja na taką okoliczność zakładam stary łańcuch.
Co do piły elektrycznej, to Stihl ma też taką łańcuchową z akumulatorem
160 Wh. Spalinówka 1 KM to ok. 730 W. Mamy więc czas pracy z pełną mocą
13 minut. Wygląda w teorii nieźle, ale ja się wyleczyłem z narzędzi
akumulatorowych.
Jacek

7. Data: 2013-12-08 20:31:03

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek" <s...@o...pl> wrote in message

> Teraz w Castoramie sprzedają takie małe spalinówki z uchwytem na górze,
> jak ten Stihl. Bodajże 249 zł. Całkiem dobrze leży w dłoni i myślę, że i
> na drabinie jedną ręką się spokojnie popracuje.

Pamiętasz jaka to marka?
Ten Stihl co podałeś wcześniej waży prawie 4kg, ta piła jaką chcę kupić 2kg.
Ile waży ta mała z Castoramy?

> Co do cięcia przy ziemi, to każdą piłe szlag trafi (no może łańcuchową
> szybciej). Ja na taką okoliczność zakładam stary łańcuch.

Jasne, ale taka szablowa piła nie zabiera ziemii z kamieniami
w tryby - jak dziabniesz końcem brzeszczota w ziemię to nic
się nie stanie...

> [...]
> 160 Wh. Spalinówka 1 KM to ok. 730 W. Mamy więc czas pracy z pełną mocą 13
> minut. Wygląda w teorii nieźle, ale ja się wyleczyłem z narzędzi

Myślę że łańcuchowa piła może mieć większe straty mocy w czasie
pracy niż taka pilarka brzeszczotowa: zauważ że nie masz oporów
prowadnicy jak w przypadku łańcuchowej, trzeba to ciągle oliwić
aby opory były mniejsze ale dużo pary idzie w gwizdek...

Dlatego pomyślałem że do pracy w ogrodzie do małych gałązek
i 2-3 latków samosiejek przyda się mniejsza/lżejsza alternatywa dla
spalinowej piły łańcuchowej którą już ten człowiek posiada.

8. Data: 2013-12-08 20:35:51

Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-12-08 20:31, Pszemol pisze:

> Dlatego pomyślałem że do pracy w ogrodzie do małych gałązek
> i 2-3 latków samosiejek przyda się mniejsza/lżejsza alternatywa dla
> spalinowej piły łańcuchowej którą już ten człowiek posiada.
Możesz też rozważyć sekator elektryczny:
http://www.activ.com.pl/sekatory-pellenc-sekator-ele
ktryczny-treelion-lixion.html
Jednakże cena zwala z nóg (przynajmniej mnie)
Jacek

9. Data: 2013-12-08 20:56:13

Od: DJ <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2013-12-08 20:31:03 +0100, "Pszemol" <P...@P...com> said:

> Dlatego pomyœlałem że do pracy w ogrodzie do małych gałšzek
> i 2-3 latków samosiejek przyda się mniejsza/lżejsza alternatywa dla
> spalinowej piły łańcuchowej którš już ten człowiek posiada.

Do 2-3 letnich samosiejek to najlepiej nada się sekator do gałęzi. Ten
z długimi ramionami. Warto zwrócić uwagę żeby noże były z porządnej
stali.

--
DJ

10. Data: 2013-12-08 20:56:22

Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-12-08 20:31, Pszemol pisze:

> Pamiętasz jaka to marka?
Nie pamiętam, ale chińska. Widziałem to niecały miesiąc temu, więc
jeszcze powinny być.
Miałem podobnego chińczyka "Assembled in USA" ;-)
i działa do dziś w zasadzie bezawaryjnie.
Jacek

Aga! - TVN, Mam Talent, godz. 20:00
Jak przezimować donicę z truskawkami?
Mam pytanie o fasolę w ogrodzie