Co to nawoz sztuczny?

1. Data: 2013-11-03 18:09:49

Temat: Co to nawoz sztuczny?
Od: zkd <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

W spadku,w piwnicy jako resztka (pól worka) znalazłem nawoz. Kolor
czerwony. ciemno karminowy. Podpowie ktos co to za nawoz?

2. Data: 2013-11-03 20:06:42

Temat: Re: Co to nawoz sztuczny?
Od: SJS <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-11-03 18:09, zkd pisze:
> W spadku,w piwnicy jako resztka (pól worka) znalazłem nawoz. Kolor
> czerwony. ciemno karminowy. Podpowie ktos co to za nawoz?
Nalepki pospadały?

--
sjs

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

3. Data: 2013-11-04 12:57:11

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zkd" <f...@f...com> napisał w wiadomości

> W spadku,w piwnicy jako resztka (pól worka) znalazłem nawoz. Kolor
> czerwony. ciemno karminowy. Podpowie ktos co to za nawoz?

Hejka. Sądzę po kolorze, że to jest sól potasowa 60% ale ręki nie dam
sobie uciąć.
Pozdrawiam domyślnie Ja...cki

4. Data: 2013-11-04 19:28:31

Od: zkd <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 4 Nov 2013 12:57:11 +0100, "Dirko" <j...@w...pl> wrote:
> [...]
Kolor

> Hejka. Sądzę po kolorze, że to jest sól potasowa 60% ale ręki

Dzieki za zainteresowanie -merytoryczne- .
Moglbym wyrzucic do smietnika (szkodnictwo)
Moglbym wyrzucic do odpadow chemicznych
Wole jednak wykorzystac do ogrodu, jak rozpoznam do konca.
Nawozow nigdy nie stosowalem stad brak rozeznania.
Dla ciekawskich losu nalepek, to podaje informacje ze jest to pol
worka foliowego, a druga polowa( zapewne z opisem legła w smietniku
ze dwadziescia lat temu(?).

5. Data: 2013-11-05 12:03:27

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wole jednak wykorzystac do ogrodu, jak rozpoznam do konca.
> Nawozow nigdy nie stosowalem stad brak rozeznania.

Hejka. Warto znaleźć jakieś laboratorium (na uczelni, w sanepidzie czy
stacji chemiczno-rolniczej), żeby mieć pewność. Sól potasowa to prosty
związek KCl (chlorek potasu) a pamietam jak na ćwiczeniach z chemii
nieorganicznej przez kilka miesięcy rozpoznawaliśmy na zaliczenie za pomocą
skomplikowanych reakcji chemicznych różne aniony i kationy.

> Dla ciekawskich losu nalepek, to podaje informacje ze jest to pol worka
> foliowego, a druga polowa( zapewne z opisem legła w smietniku ze
> dwadziescia lat temu(?).

W tamtych czasach sól potasowa była dystrybuowana luzem: wagonami
kolejowymi, przyczepami, łopatami więc ten worek foliowy może być całkiem
przypadkowy.
Pozdrawiam ewaporacyjnie Ja...cki

6. Data: 2013-12-15 00:57:20

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <j...@w...pl> wrote in message
> [...]
> nieorganicznej przez kilka miesięcy rozpoznawaliśmy na zaliczenie za
> pomocą skomplikowanych reakcji chemicznych różne aniony i kationy.

I z całą pewnością nie był czerwony...

A do autora wątka mam pytanie: skąd pewność że to nawóz a nie np. farba?
Kolor czerwony, ciemno karminowy kojarzy mi się z chemii z solami chromu
i ołowiu... Nie ryzykowałbym wysypywania do ogródka nieznanej substancji
chemicznej, tymbardziej o tak niebezpiecznie-wyglądającym kolorze.
Nawozy są tanie, takie pół worka nie warte wiele i za parę złotych możesz
sobie nieźle nabroić w ogródku jeśli to co w worku to jakaś farba na ołowiu.

7. Data: 2013-12-17 23:42:38

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 14 Dec 2013 17:57:20 -0600, Pszemol napisał(a):

> Kolor czerwony, ciemno karminowy kojarzy mi się z chemii z solami chromu
> i ołowiu...

Np z minią ołowiową.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Tetratlenek_trio%C5%82o
wiu
--
XL

8. Data: 2013-12-20 22:55:12

Od: "4cx1000" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

A jednak zostałaś.
Miło mi.

9. Data: 2013-12-20 22:57:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 20 Dec 2013 22:55:12 +0100, 4cx1000 napisał(a):

> U?ytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisa? w wiadomo?ci
>
> A jednak zosta?a?.
> Mi?o mi.

Miło mi, że Ci miło :-)
Trudno mi nie gadać, a już nie gadać o ogrodach...
:-)))
--
XL

Z innej beczki