rozmowy działkowców

1. Data: 2013-10-27 00:40:57

Temat: rozmowy działkowców
Od: "SJS" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiesz, w tym roku to pory chyba większe sadziłem niż zebrałem
U mnie marchewka jakaś taka niewydarzona - krótkie to i cienkie
prawie jak buraczki
za to orzech włoski obrodził - szukamy orzechów na bosaka
Dlaczego tak?
bo w trawie tylko tak je można znaleźć
Maliny mi zmarzły!
Wiosną?
Nie, teraz - jakoś tak późno w tym roku dojrzewały
a jak u was?

2. Data: 2013-10-27 07:48:29

Temat: Re: rozmowy działkowców
Od: "michalek" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "SJS" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> Wiesz, w tym roku to pory chyba większe sadziłem niż zebrałem
ja miałem tak z cebulą szalotką

> U mnie marchewka jakaś taka niewydarzona - krótkie to i cienkie
> prawie jak buraczki
marchewka urosła, ale co zebrałe do września to mam, resztę
coś pod ziemią zeżarło

> [...]
> Maliny mi zmarzły!
> Wiosną?
> Nie, teraz - jakoś tak późno w tym roku dojrzewały
jesiennych zebrałem dość dużo, ale dużo jeszcze szykowało
się do dojrzewania i te zmarzły

> a jak u was?

czosnek jest niewiele większy niż zasadzony :)
dynię piżmową zdążyłem zebrać przed przymrozkami (ładnie
obrodziła, z kilku krzaczorków dużo owoców) polecam do kuchni
smaczną wersję dyni

3. Data: 2013-10-27 14:18:45

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "SJS" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> a jak u was?

Hejka. Pory podobnie beznadziejnie, mokra zgnilizna bakteryjna na
cebuli, wyjątkowo kiepskie buraczki, ogórki szybko poległy od mączniaka za
to strączkowe - bób i fasolka szparagowa na medal. A maliny ładnie
obrodziły.
Pozdrawiam ewaluacyjnie Ja...cki

4. Data: 2013-10-28 14:30:05

Od: michalina <m...@v...no_spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-10-27 00:40, SJS pisze:

> za to orzech włoski obrodził - szukamy orzechów na bosaka
> Dlaczego tak?
> bo w trawie tylko tak je można znaleźć
Orzech włoski rośnie.

Pory okopczykowałam i zostawiam na zimę.
Dereni zebrałam znaczną ilość i nalewka się robi.
Toż samo dotyczy aroni.
michalina

5. Data: 2013-10-28 17:21:10

Od: "Felix" <u...@v...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "michalina" <m...@v...no_spam.pl> napisał w wiadomości

> Orzech włoski rośnie.
>
> Pory okopczykowałam i zostawiam na zimę.
> Dereni zebrałam znaczną ilość i nalewka się robi.
> Toż samo dotyczy aroni.

Kolejny rok daję szansę aronii, ale powiem, że z wszystkich nalewek, czy
win, te z aronii są najgorsze.
Nie ma smaku, a właściwie ma, czuć w tym... chwasta:)

F.

6. Data: 2013-11-10 16:05:49

Od: e <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-10-28 17:21, Felix pisze:

> Kolejny rok daję szansę aronii, ale powiem, że z wszystkich nalewek, czy
> win, te z aronii są najgorsze.
> Nie ma smaku, a właściwie ma, czuć w tym... chwasta:)

Bardzo poprawia smak dodatek liści z wiśni + miód.

7. Data: 2013-11-12 02:27:00

Od: "Moon" <l...@v...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "e" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> Bardzo poprawia smak dodatek liści z wiśni + miód.

Liście z wiśni? Ciekawe!
Miód? Nie lubię i mam uczulenie.

Moon (Felix)

8. Data: 2013-11-12 09:52:04

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Moon" <l...@v...net> napisał w wiadomości

> Liście z wiśni? Ciekawe!

Hejka. Są znane i stosowane, np w pierwszym z brzegu przepisie na
nalewkę z aronii:
a.. aronia, 1,5KG
b.. LIŚCIE WIŚNIOWE, 300 SZT.
c.. cukier, 2KG
d.. woda, 3L.
e.. kwasek cytrynowy, 50G.
f.. SPIRYTUS 96%, 1.5L
Pozdrawiam popularnie Ja...cki

9. Data: 2013-11-13 03:01:43

Od: "Moon" <l...@v...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Moon" <l...@v...net> napisał w wiadomości

> Hejka. Są znane i stosowane, np w pierwszym z brzegu przepisie na
> [...]

Bardzo interesujace, ale jak uważacie, co one "robią", te liście? Jaki mają
wpływ na smak, czy cośtam? Ciekawi mnie to, bo do następnego sezonu kawał
czasu. Na szczęście wiśnie mam...
Niepokoi mnie też trochę większa ilość cukru od wagi owoców w przepisie.

Moon

10. Data: 2013-11-13 21:20:24

Od: "NEWS" <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Moon" napisał w wiadomości grup

> [...]

czasu. Na szczęście wiśnie mam...
Niepokoi mnie też trochę większa ilość cukru od wagi owoców w przepisie.

*************
Witam

Ja nalewkę robię tak

Do słoika 1 litr wsypuję umyte owoce aronii i zalewam w proporcji 1:1
spirytus oraz biała wódka
do takiego słoika wchodzi około 0,5 l mieszanki alkoholowej.
Odstawiam to wszystko na około 1 miesiąc. Po miesiącu odlewam ekstrakt
a owoce zasypuję cukrem i mieszam je tak aby wszystkie owoce obtoczone były
cukrem.
to wszystko ładuje do słoików i po około dwóch tygodniach (obserwuje jak
puściło sok)
ponownie zlewam płynną zawartość i dolewam do tego co wcześniej zlałem.
Owoce pod wpływem cukru zmniejszą swoją objętość o około połowę stając się
bardziej suche.
taką czynność z cukrem powtarzam jeszcze 1 raz lub 2 razy w zależności od
tego czy da się coś jeszcze wyciągnąć z owoców.
Wszystkie odciągi mieszam razem i jest wtedy dopiero nalewka do picia.
Przepis prosty a trunek naprawdę super.
Robiłem kiedyś z liśćmi z wiśni ale poza dodatkową robotą efektów nie
widziałem.

Ten sposób można zastosować do innych owoców np. wiśni itp.

Pozdrawiam
Roman

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.