Piłowanie drewna

1. Data: 2007-10-28 09:41:16

Temat: Piłowanie drewna
Od: "dacz" <d...@w...vp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam;
mam do przepiłowania 20 mp przestrzennych drewna do kominka (grab, dąb)- w
przyszłych latach również :)). Czy poradzę sobie piłą spalinową 1,9 KM ?
(jest taka niedroga firmy Einhell-450 zł), czy tez lepiej kupić 3 razy
droższą i mocniejszą Husqvarnę, Makitę itp.? Czy warto aż tyle przepłacać?
Czy komfort pracy sprzętem lepszych firm jest wart tej ceny- aż trzyktotnej
przebitki? Będę wdzięczny za podzielenie się doświadczenami.
Pozdrawiam
Darek

2. Data: 2007-10-28 12:44:15

Temat: Re: Piłowanie drewna
Od: Naj <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

....czy tez lepiej kupić 3 razy
> droższą i mocniejszą Husqvarnę, Makitę itp.? Czy warto aż tyle przepłacać?
==============
20 mp to dla ciebie ok. 15 godzin pracy. Jeżeli jesteś zupełnie
początkujący, to kup chińszczyznę, i tak ją popsujesz :)
A trochę poważniej, to dowiedz się (dokładnie) gdzie jest serwis. Jak
nie dostaniesz dokładnej odpowiedzi - to uciekaj... Z postu wynika że
kupujesz w markecie, jeżeli powiedzą Ci , że serwis jest tylko poprzez
market - to uciekaj jeszcze szybciej...
Jeżeli to jest jedyna robota dla pilarki w roku - najmij sobie drwala.
Jeśli mnie pamięć nie myli, to najtańsza H (i chyba też M) kosztuje ok.
800 zł, 3x to chyba nie jest...
Pozdrowienia
Jan

3. Data: 2007-10-28 15:32:37

Od: "johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Naj" biere towary jyny z najwyższej półki:

> 20 mp to dla ciebie ok. 15 godzin pracy. Jeżeli jesteś zupełnie
> początkujący, to kup chińszczyznę, i tak ją popsujesz :)

Eee tam! Ja tam haratam chińczyzną z Leroya za niecałe 400zł juz drugi rok.
I piła rżnie jak aktorzy porno aktorki porno!!!

Zdroofka Johnny
http://www.johnny.civ.pl/

4. Data: 2007-10-28 17:48:41

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

dacz wrote:
> [...]
> Czy komfort pracy sprzętem lepszych firm jest wart tej ceny- aż trzyktotnej
> przebitki? Będę wdzięczny za podzielenie się doświadczenami.

Wielokrotnie się przekonałem, że lepiej kupić lepsze narzędzia. Kto
gorsze kupuje, dwa razy kupuje.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

5. Data: 2007-10-28 18:48:24

Od: Anna Kowalska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 28 Oct 2007 10:41:16 +0100, dacz napisał(a):

> Witam;
> mam do przepiłowania 20 mp przestrzennych drewna do kominka (grab, dąb)- w
> przyszłych latach również :)). Czy poradzę sobie piłą spalinową 1,9 KM ?

Lepszy jest najlepszy sprzet, na jaki Cie stac.
Zwaz sobie, ze czasem drewno kominkowe ma calkiem niezle przekroje, byle
czym nie bedzie lekko ciac. 20 mp to spora gorka.
Tak sobie tylko mysle, czy jestes na tyle zawziety, zeby uzywac tego
narzedzia rowniez przez te przyszle lata :-)

Z naszych doswiadczen:
1 rok: drewno kupione w walkach, sami cielismy i rabalismy
2 rok: drewno kupione juz pociete, sami tylko rabalismy
3 rok: drewno kupione pociete i porabane, czesc za grubo, wiec trzeba bylo
samemu porabac
4 rok i nastepne: kupione po wczesniejszym upewnieniu sie, ze porabane i
pociete na takie kawalki, jakie nam odpowiadaja.

Starosc idzie, pary w rekach brakuje :-)
--
Pozdrowienia
Anka :-)

6. Data: 2007-10-28 20:26:19

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:1xniej33zk11s$.kjdx3jsohxir$.dlg@40tude.net Anna
Kowalska <a...@p...onet.pl> napisał(a):

> Starosc idzie, pary w rekach brakuje :-)

Hejka. Ręce to szczegół. Dopóki para będzie szła w gwizdek, dopóty
starość nie przyjdzie. ;-)
Pozdrawiam jowialnie Ja...cki

7. Data: 2007-10-28 21:54:19

Od: s...@s...pl (Smal Tadeusz) szukaj wiadomości tego autora

8. Data: 2007-10-29 06:20:31

Od: "charloso" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dacz" <d...@w...vp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Czy komfort pracy sprzętem lepszych firm jest wart tej ceny- aż
> trzyktotnej przebitki? Będę wdzięczny za podzielenie się doświadczenami.

Ja mam elektryczna dom i ogrod 1,8KW; 3 sezon tnie po 10 mp drewna.
Kosztowała polowe Einhella. Srednica niektorych kawalkow znacznie
pow 40cm Po co ci spalinowa, lubisz zapach?
Przy pracy musisz sobie ukladac belki do ciecia odrzucac pociete kawalki
na bok jezeli robisz to sam, to zajmie ci to troche czasu,
a spalinowa w tym czasie jedzie....

W efekcie koncowym liczy sie smarowanie i ostry lancuch.

9. Data: 2007-10-30 11:26:48

Od: "moto" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>mam do przepiłowania
piłujemy PILNIKIEM