Pionowe kreski na paznokciach

1. Data: 2003-12-14 08:11:54

Temat: Pionowe kreski na paznokciach
Od: "Joachim D. Nawrot" <w...@...sygnaturce.com> szukaj wiadomości tego autora

Mam problem - na paznokciach mam takie dziwne, wąziutkie, pionowe
kreseczki - jakby namalowane cieniutką warstwą wosku - są równoległe do
siebie, i występują na każdym z paznokci - ktoś wie, jak się tego
pozbyć...?
Słyszałem, że to niedobór witamin powoduje takie coś - kupiłem więc sobie
preparat witaminowy "Centrum", i jem go codziennie od ponad tygodnia, ale
na razie żadnej poprawy nie widać... :(
Jakieś porady...? Będę wdzięczny :)

--
pozdrawiam, :: e-mail: 213[ucho]hot[kropka]pl
Joachim D. Nawrot :: tel: 691580241

1. Data: 2003-12-14 11:05:53

Temat: Re: Pionowe kreski na paznokciach
Od: "Nicki" <majka'usuntoprosze'@klub.chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> preparat witaminowy "Centrum", i jem go codziennie od ponad tygodnia, ale

palisz? piszejsz duzo kawy? masz wrzody albo chory zoladek?
slyszalam ze to sa glowne powody takich jak to piszesz kresek na
paznokciach, no ale moge sie mylic

pozdr

1. Data: 2003-12-14 12:08:16

Od: "Iris" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nicki <majka'usuntoprosze'@klub.chip.pl> napisał(a):
> palisz? piszejsz duzo kawy? masz wrzody albo chory
> zoladek? slyszalam ze to sa glowne powody takich jak
> piszesz kresek na paznokciach, no ale moge sie mylic

Jeszcze schorzenia watroby, niektore choroby skorne. W
kazdym razie poki istnieje powod/przyczyna, poty nie
pozbedziesz sie tych bruzd. Witaminy wzmocnia
paznokcie, ale bruzd nie usuna. Czasem nie odczuwa sie
zadnych dolegliwosci, a to bruzdy sa sygnalem, ze cos
zaczyna sie zle dziac. Lekarze o tym wiedza.
Kosmetycznie - jesli bruzdy Ci przeszkadzaja - mozesz
pokrywac je bezbarwnym preparatem wygladzajacym
powierzchnie plytek paznokci. Sporo firm ma go w swojej
ofercie.
Nina

1. Data: 2003-12-15 13:58:34

Od: "Joachim D. Nawrot" <w...@...sygnaturce.com> szukaj wiadomości tego autora

Nicki [z adresu e-mail majka'usuntoprosze'@klub.chip.pl] napisał(a):

: palisz?

nie
: piszejsz duzo kawy?

ostatnio nie - ale calkiem niedawno [3 miesiace temu] byl taki okres, ze
przez miesiac pilem kawy bardzo duzo... moze to sie utrzymywac do dzisiaj,
tzn. skutki tego...?

: masz wrzody albo chory zoladek?

nie powiem, zebym sie zdrowo odzywial, ale tez nie mam nawet 20 lat -
totez wrzody zoladka tudziez choroba wydaje mi sie niezbyt
prawdopodobna...

: slyszalam ze to sa glowne powody takich jak to piszesz kresek na
: paznokciach, no ale moge sie mylic

hmmm... no nie wiem... moze sie wybiore do lekarza z tym...

1. Data: 2003-12-15 13:59:29

Od: "Joachim D. Nawrot" <w...@...sygnaturce.com> szukaj wiadomości tego autora

Iris [z adresu e-mail i...@g...pl] napisał(a):

[...]

Dzieki. Jaki preparat polecasz? Bo szczerze mowiac jako mezczyzna nie znam
sie w ogole na tego typu preparatach ;)
A co do przyczyny - tak jak napisalem wczesniej, przy najblizszej okazji
wybiore sie do lekarza, mam tylko nadzieje, ze zadnej gastroskopii mi
robic nie beda... :/

1. Data: 2003-12-15 14:33:03

Od: "Bam" <N...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joachim D. Nawrot" <w...@...sygnaturce.com> napisał w
wiadomości news:brkec2$hi$1@topaz.icpnet.pl...
> [...]
>
> nie powiem, zebym sie zdrowo odzywial, ale tez nie mam nawet 20 lat -
> totez wrzody zoladka tudziez choroba wydaje mi sie niezbyt

Wrzody na żołądku to nie sprawa staruszków.
Moja znajoma ma córkę lat 16 która od roku nie może się z tym uporać.
Na tle nerwowym.
Ja też mam takie kreski na paznokciach, ale pojawiły mi się właśnie razem z
problemami żołądkowymi i żadne preparaty ich nie likwidują.
Idź do lekarza może?

1. Data: 2003-12-15 14:40:48

Od: "Blancanieves" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joachim D. Nawrot <w...@...sygnaturce.com> napisał/a:

> Jaki preparat polecasz? Bo szczerze mowiac jako mezczyzna nie znam
> sie w ogole na tego typu preparatach ;)

Polecam żel z wapniem firmy Killys. Bardzo ładnie wyrównuje bruzdy na
paznokciach. Można go kupić w hipermarketach (Carrefure, Auchan -
pewnie w Geant też) w dziale z akcesoriami kosmetycznymi. W Carrefure
kosztuje 9,99 zł. Tylko _uwaga_: po zastosowaniu tego preparatu
paznokcie świecą się jak po użyciu lakieru bezbarwnego.

Blancanieves (Kasia)

FAQ grupy pl.rec.uroda
http://uroda.imhbl.net/pru-faq.html

1. Data: 2003-12-15 15:35:22

Od: "Iris" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Blancanieves <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> Polecam żel z wapniem firmy Killys. Bardzo ładnie
> wyrównuje bruzdy na paznokciach.

Ewentualnie f-my Vipera - odzywka wapniowa z
prowitamina B5 Calcium Shield.
Albo f-my Rimmel - wygladzajacy podklad Smoother Base
Coat and Ridge Filler. Oriflame tez mial taka
wygladzajaca baze, ale IMO slabo wygladzala.
Sugeruje zel z wapniem polecany przez Blancanieves, lub
odzywke z wapniem Vipery. Oba maja rowniez wlasciwosci
lecznicze. Niestety polysk maja wszystkie, ale
bezbarwny, wiec chyba mocno nie bedzie razil:)
Nina

1. Data: 2003-12-15 17:55:02

Od: "Nicki" <majka'usuntoprosze'@klub.chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> : paznokciach, no ale moge sie mylic
>
> hmmm... no nie wiem... moze sie wybiore do lekarza z tym...

to w zwiazku z powyzszym idz do lekarza, moze to nic takiego, ale z autopsji
wiem ze przy chorobie zoladka, papierosach i kawie dzieja sie takie rzeczy
swoja droga paznokcie tak jak i oko sa wrazniwe na zmiany w organizmie, wiec
mimo roznych dobrych preparatow polecanych przez kolezanki jednak trza isc
sie dac przebadac ;)
pozdr

1. Data: 2003-12-15 18:36:41

Od: "Iris" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> organizmie, wiec mimo roznych dobrych preparatow
> polecanych przez kolezanki jednak trza isc sie dac

Tym bardziej, ze od zlozenia wizyty lekarzowi zaczela
sie dyskusja.
Preparaty sa jedynie srodkiem tymczasowym, dla
poprawienia urody.
Mysle, ze nie ma potrzeby obawiac sie lekarza.
Prawdopodobnie zbada ogolnie, zleci podstawowe analizy
i wypisze stosowna recepte. IMO gastrofiberoskopia,
sondowanie i tym podobne zabiegi Ci nie groza:) No,
moze w przyszlosci, jesli skutkiem palenia,
niewlasciwego odzywiania, stresow itd. nabawisz sie
jednak wrzodow zoladka ;)
Nina

białe plamki
Plamki