Piwonia drzewiasta

11. Data: 2002-04-22 17:14:27

Temat: Re: Piwonia drzewiasta
Od: "Tomek Niemiec" <t...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam taka malutka od kilku lat, jezeli wiosna przyjdzie wczesnie, to zdazy
zakwitnac i wyglada super, a jezeli pozno, to zabija ja majowe przymrozki.
Wiem, ze mieszkasz na poludnio, to jest zupelnie inny klimat. Ja blisko
Buga, wiec klimat surowy. Na pewno warto probowac, bo kwiaty daja duzo
satysfakcji. U mnie: na kwasnej ziemi, w polcieniu, bez wiatru, wzglednie
mokro, w towarzystwie sumakow, a wlasciwie pod nimi
pozdrawiam,
Tomek Niemiec,

12. Data: 2002-04-22 18:28:09

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości
> Dostałam chwilowego zaćmienia umysłu (tzw, pomroczność jasna)i nabyłam
> piwonię drzewiastą:(. Baardzo proszę o wszystkie sprawdzone, praktycznie
> rady co do uprawy - tylko i wyłącznie praktyczne!

Moja rada - nie poddawaj się ;-)))
Świetna roślina - zawsze je podziwiam w ogrodzie botanicznym .
Może też kiedyś kupię ?

--

pozdrawiam ja i moje muszlowce
J.Krzysztof Chiliński

13. Data: 2002-04-22 20:21:44

Od: j...@c...pl (Jan P. Cieciński ) szukaj wiadomości tego autora

"Basia" napisała:
Dostałam chwilowego zaćmienia umysłu (tzw, pomroczność jasna)i nabyłam
piwonię drzewiastą:(. Baardzo proszę o wszystkie sprawdzone, praktycznie
rady co do uprawy - tylko i wyłącznie praktyczne!

Nie ma się co przejmować, rośnie jak chwast. W 1991 roku posadziłem w
cieniu, pod drzewem (jawor) na stromym stoku kłącza trzech gatunków piwonii
Paeonia anomala, P. lactiflora, oraz P. suffruticosa. Najgorzej rosła
lactiflora, zagłuszyły ją posadzone za blisko 2 osobniki dzikiej P.
nachylonej (P. anomala). Pomimo ostrego klimatu (Bieszczady) i niestarannej
opieki krzew piwonii drzewiastej rośnie i kwitnie. Co prawda czasem kilka
pąków kwiatowych gnije. Nawiasem mówiąc nazwa "Piwonia drzewiasta" nie
pasuje do tego gatunku. Spotkałem też w książkach nazwę "Piwonia
krzewiasta", która lepiej oddaje wygląd tej rośliny.

Pozdrawiam, Jan
http://members.chello.pl/j.ciecinski

14. Data: 2002-04-23 06:04:41

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 2) Cien/slonce, pH, piach/glina? (o winoroslach to, psiakosc, powaznie
> dyskutujecie!)

Bo winorosla to powazna sprawa! :-)))
Pozdrawiam :-)
Janusz

15. Data: 2002-04-23 06:07:11

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> A swoją drogą udzielać Tobie porad na temat roślin kwitnących to zaszczyt
> ale i strach. ;-)))

Bo Basi się na zartobliwe figle zebrało! To i my żarcikami.... :-))))))
Pozdrawiam :-)
Janusz

16. Data: 2002-04-23 10:03:35

Temat: Odp: Piwonia drzewiasta
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> Bo Basi się na zartobliwe figle zebrało! To i my żarcikami.... :-))))))

Ja wcale nie żartuję!
a) Nie wiem, co to za piwonia. Ot, siewka.
b) Piwonię drzewiastą dostałam kiedyś od sąsiada w listopadzie, opisywałam w
swoim czasie te perypetie. Po dwóch latach bardzo nędznej wegetacji padła.
Oczywiście nowej nie posadzę w tym samym miejscu, ale naprawdę wszelkie
porady są mile widziane. Również w imieniu sąsiadki, która uprawia p.d. od
paru lat, a kwiaty się nie rozwijają, pąki zasychają.

Pozdrawiam Baaardzo poważnie, Basia.

17. Data: 2002-04-23 10:05:57

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości
>
> Bo winorosla to powazna sprawa! :-)))

No nie, takie wiechcie?
;)
Pozdrawiam, Basia.

18. Data: 2002-04-23 10:19:58

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No nie, takie wiechcie?

Ej! Baśka! :-(((
Janusz

19. Data: 2002-04-23 13:11:04

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości
>
> Ej! Baśka! :-(((

Nic to!

Pozdrawiam, Basia.

20. Data: 2002-04-23 17:33:43

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Również w imieniu sąsiadki, która uprawia p.d. od
> paru lat, a kwiaty się nie rozwijają, pąki zasychają.
>
> Pozdrawiam Baaardzo poważnie, Basia.

Wg.Bugały -systematyczne podlewanie w czasie kwitnienia.

J.Krzysztof Chiliński - Serwis "muszlowcowy"
j...@p...pl j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch1
j...@i...pl - http://www.tymofarm.pl/

super okazja
Woda
O recenzję poproszę!
Siatki ogrodzeniowe, tkane, zgrzewane,panele ogrodzeniowe i inne ...
archiwum???