Piwonia krzewiasta...

1. Data: 2006-03-28 23:38:58

Temat: Piwonia krzewiasta...
Od: "ewa" <m...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

jednak mi przemarzła... Posadzona jesienią. Ale tuż nad korzeniem jest
kawałek zdrowej jeszcze łodygi. Wiec mam pytanko: czy one są szczepione? Tzn
czy to co jest jeszcze żywe to prawdopodobnie podkładka?

--
ewa

2. Data: 2006-03-29 04:29:39

Temat: Re: Piwonia krzewiasta...
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jednak mi przemarzła... Posadzona jesienią. Ale tuż nad korzeniem jest
> kawałek zdrowej jeszcze łodygi. Wiec mam pytanko: czy one są szczepione? Tzn
> czy to co jest jeszcze żywe to prawdopodobnie podkładka?

Jeśli kupiona w którymś z marketów, to trzeba spodziewać się,że szczepiona.
Prawdopodobnie na siewce krzewiastej,więc możesz mieć, ale nie wiadomo jaką.
Piwonie często odbijają, ale z dużym opóźnieniem, musisz być cierpliwa.
Pozdrawiam.Mirzan

3. Data: 2006-03-29 11:35:31

Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ewa wrote:
> [...]
> kawałek zdrowej jeszcze łodygi. Wiec mam pytanko: czy one są
> szczepione? Tzn czy to co jest jeszcze żywe to prawdopodobnie

Ja sadziłem w listopadzie i pięknie przezimowała, zakopczykowana
i osłonięta jedliną. Piękne, duże czerwone pąki czekają, aż miło popatrzeć.

Arkadiusz Prażmowski
www.oczkowodne.net
www.forum.oczkowodne.net
www.sklep.oczkowodne.net

4. Data: 2006-03-29 12:04:53

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ewa" <m...@l...com> napisał w wiadomości
> [...]
szczepione? Tzn
> czy to co jest jeszcze żywe to prawdopodobnie podkładka?

Obejrzyj dokładnie pieniek , odgarnij nawet nieco ziemi .
Szczepienie powinno być widoczne jako nieznaczna zmiana
grubości , koloru i faktury kory . Jeżeli jest i ponad nim jest
żywe , czekaj (oczywiście zabezpiecz kopczykiem spowrotem) ,
może puści pędy z części szlachetnej . Pędy z dolnej podkładki
usuwaj "na obrączkę" jeśli się pokażą . Po odbiciu szlachetnej
części te pędy powinny przestać wybijać .
--

pozdrawiam :-) piotr

5. Data: 2006-03-29 16:13:45

Od: "ewa" <m...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mirzan"

> [...]
jaką.
> Piwonie często odbijają, ale z dużym opóźnieniem, musisz być cierpliwa.

Kupiona u ogrodnika Andrzeja Kochanowskiego... główna łodyga została
złamana, mimo że ją okopczykowalam...i na pewno wszystko jest martwe,
jedynie kawałek przy ziemi żyje.
Zmartwiłeś mnie tym szczepieniem...jeszcze miałam nadzieję...a to moja
pierwsza piwonia krzewiasta :(

--
ewa

6. Data: 2006-03-29 16:28:24

Od: "ewa" <m...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "piotrh"

> [...]
> usuwaj "na obrączkę" jeśli się pokażą . Po odbiciu szlachetnej
> części te pędy powinny przestać wybijać .

oglądnęlam...jesli nie była podwójnie szczepiona, tzn z jakąś wstawką to
doopa.
Niestety...mialam ci ja piwonię...krótko miałam :(((

może mi polecisz skąd kupić jakąś zdrową i ładną i w miarę odporną?

--
ewa

7. Data: 2006-03-29 17:19:42

Od: "Elzbieta Berlicka" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "piotrh"

Witaj!

Zobacz na www.piwonia.com . Jest olbrzymi wybór

Pozdrawiam , Elzbieta

8. Data: 2006-03-29 20:39:05

Od: "ewa" <m...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elzbieta Berlicka"

> Witaj!
> Zobacz na www.piwonia.com . Jest olbrzymi wybór

Dzięki wielkie za podanie stronki. :-)))
Oblukałam, piękne i mam ochotę na kilka ;)
Ale nigdzie nie znalazłam cennika ani informacji czy można nabyć wysylkowo.
Wiesz może czy prowadzą tego typu usługi?

pozdrawiam piwoniowo ;-)

--
ewa

9. Data: 2006-03-30 04:02:49

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ale nigdzie nie znalazłam cennika ani informacji czy można nabyć wysylkowo.
> Wiesz może czy prowadzą tego typu usługi?

Zanim zamówisz, przeprowadź wywiad jakiej wielkości są sadzonki.
Kupiłem kiedyś 5 odmian, sadzonki były grubości zapałki, padły
wszystkie.
Pozdrawiam.Mirzan

10. Data: 2006-03-30 06:07:41

Od: "Elzbieta Berlicka" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ale nigdzie nie znalazłam cennika ani informacji czy można nabyć wysylkowo.
> Wiesz może czy prowadzą tego typu usługi?

Witam!
Prowadzą wysyłkowo. Pani bardzo miła . Ale naturalnie popytać trzeba dokładnie
o wielkosć sadzonek , jak sugeruje Mirek.
Ja nie kupowałam tam , ale kupowali znajomi.
Popros o ofertę.

Pozdrawiam , Elzbieta

jeszcze raz Re
powrót