##Pizza##-dlugie

1. Data: 2002-05-02 14:19:10

Temat: Re: ##Pizza##-dlugie
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Nie jestem biegly z anglika i no i w dodatku jestem leniem:))))))))
>Wiec kilka pytan:
>Czy ktos probowal wedlug tego przepisu robic?
>Co przy skladnikach znaczy :
>- unbleached all purpose flour ?
>- MSG ?

pierwsze to jest nie beilona maka (slowo daje) - taka chlebowa,
drugie to monosodium glutamate - czyli trutka czyli ulepszacz
smaku. dziala na ludzi ujemnie - ich smak nie wskazuje tendencji
zwyzkowej

Krysia, wracam do szukania dzialek pod Warszawa
K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com The #1 Newsgroup Service in the World!
-----= Over 100,000 Newsgroups - Ulimited Fast Downloads - 19 Servers =-----

1. Data: 2002-05-02 14:24:53

Temat: ##Pizza##-dlugie
Od: "Domin" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No to tak: kiedys na grupie padl pewnien link na przepis niby to na
orginalne
ciasto z Pizza Hut no i szlo to tak:
______
PIZZA HUT'S PIZZA DOUGH

Recipe By :
Serving Size : 1 Preparation Time :0:00
Categories : Breads Pizza

Amount Measure Ingredient -- Preparation Method
-------- ------------ --------------------------------
1 1/3 cups water
2 teaspoons sugar
1 1/4 teaspoons salt
2 tablespoons olive oil
2 tablespoons cornmeal
2 cups unbleached all purpose flour
1 cup bread flour
1 teaspoon baking powder
1/4 teaspoon garlic powder
1/4 teaspoon onion powder
3/8 teaspoon MSG
1 1/2 teaspoons instant yeast
(You may use all-purpose flour only for
-- this recipe)

Bread machine: Add ingredients to machine bread pan in order given or as
per manufacturer's instructions. Set to 'dough' mode.
Food processor: Place water, sugar, salt and olive oil in bowl of food
processor and pulse to dissolve sugar and salt. Add yeast, bread flour and
all purpose flour. Process until a soft ball forms. Remove from machine
and allow to rest, covered with a tea towel, about 45 minutes.
Dough hook: Place water, sugar, salt and olive oil in bowl of mixer and
dissolve sugar and salt. Stir in yeast, bread flour and all purpose flour
and knead with dough hook to form a soft, but not-too sticky dough (about 8
minutes). Remove from machine and allow to rest, covered with a tea towel
about 45 minutes.
By Hand: In this case, use only all-purpose flour. Place water, sugar,
salt and olive oil in bowl and dissolve sugar and salt. Stir in yeast, all
purpose flour and knead to form a soft, but not-too sticky dough (about
8-l0 minutes). Allow to rest, covered with a tea towel about 45 minutes.
(*) For a breadier pizza dough - depending on taste and recipe
requirements, you can add an additional 1/4 tsp. yeast.
Deflate dough very gently before using and allow it to rest a further 15
minutes before using in a recipe. You may refrigerate dough in an oiled
plastic bag for up to two days.
Tender, chewy, dare we say 'commercial' tasting. This dough uses two
leaveners to achieve that chain restaurant texture.
_______

[...]

I jeszcze jak ktos jest dobry z anglika to pewnie zajmie mu to 5 minut
moglby sposob wykonania tak w skrocie.
Jak cos to posiedze ze slownikiem :))

Wezcie tez pod uwage moja odwage (pisanie czegos na temat pizzy z tego co
zauwazylem wywouje u wiekszosci osob wysypke :))))))) )

A i jeszcze orginalny link - to tak dla niedowiarkow:)
http://groups.google.com/groups?q=%2B%22pizza+Hut+do
ugh%22&hl=en&selm=4.1.19
990208224433.009589e0%40mail.winternet.com&rnum=4

Dziekuje za pomoc.

Pozdrawiam.

Dominik - chcacy jeszcze dzisiaj wyprobowac przepis:))

1. Data: 2002-05-02 14:44:00

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <s...@p...onet.pl> napisał(a):

> Czy ktos probowal wedlug tego przepisu robic?

Nie ja. :-)

> Co przy skladnikach znaczy :
> - unbleached all purpose flour ?

Niebielona mąka ogólnego stosowania, cokolwiek miałoby to znaczyć.
Może Magda Bassett powie, co będzie jej polskim ekwiwalentem.

> - MSG

glutaminian monosodowy - glutaminian sodu

> I jeszcze jak ktos jest dobry z anglika to pewnie zajmie mu to 5
> minut moglby sposob wykonania tak w skrocie.

Ręcznie: woda, cukier, sól, oliwa - do miski. Wymieszać, aż się sól i cukier
rozpuszczą. Wmieszać drożdże i mąkę (tę all-purpose unbleached) i wyrabiać
miękkie, ale nieklejące się ciasto - ok. 8-10 minut. Odstawić do wyrośnięcia
pod ściereczką na ok. 45 minut.

Jeśli dobrze zrozumiałem, następnie delikatnie rozpłaszczyć i zostawić do
wyrośnięcia na kolejne 15 minut przed "montowaniem" pizzy.

--
Konrad J. Brywczyński No use to complain
k...@b...tk If you're caught out in the rain

1. Data: 2002-05-02 14:57:53

Od: "Domin" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad Brywczyński" <b...@w...pdi.net> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Jeśli dobrze zrozumiałem, następnie delikatnie rozpłaszczyć i zostawić do
> wyrośnięcia na kolejne 15 minut przed "montowaniem" pizzy.

Dziekuje bardzo za wyjasnienia.
I jeszcze jedno :
bread flour - czy to po polskiemu zwykla maka , czy jakas grubo zmielona czy
jeszcze inny wymysl.
I co do tego MSG - to w sklepie pewnie tego nie dostane?

Dominik.

1. Data: 2002-05-02 15:02:18

Od: "Domin" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zwyzkowej
>
> Krysia, wracam do szukania dzialek pod Warszawa

Dziekuje za odpowiedz.

Mnie to i nawet MSG nie zaszkodzi wiec moge wszamywac to garsciami:)))

No a wlasnie przypomnialem sobie ze tydzien temu robiac pizze zostalo mi
troche ciasta, ktore zamrozilem.
No i jestem sam ciekaw co mi dzisiaj z tego wyjdzie - pewnie sie ostro
zdziwie.
Wiec zrezygnuje dzisiaj chyba z tego przepisu na rzecz mrozonki.:)))

Dominik.

1. Data: 2002-05-02 15:32:09

Od: "Art(Gruby)" <j...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 02 May 2002 15:19:10 +0100, Krysia Thompson
<K...@h...fsnet.co.uk> wrote:

> [...]
>drugie to monosodium glutamate - czyli trutka czyli ulepszacz
>smaku. dziala na ludzi ujemnie - ich smak nie wskazuje tendencji

naturalny skladnik wielu warzyw ie pomidorow...

>Krysia, wracam do szukania dzialek pod Warszawa

to ty powaznie ...

>K.T. - starannie opakowana

Art(Gruby)
Abyssus abyssum invocat.

1. Data: 2002-05-02 15:33:34

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Domin wrote:
> 1 1/3 cups water
> 2 teaspoons sugar
> 1 1/4 teaspoons salt
> 2 tablespoons olive oil
> 2 tablespoons cornmeal
> 2 cups unbleached all purpose flour

Zwykla maka pszenna, niebielona (u nas mozna dostac bielona i niebielona)

> 1 cup bread flour

wysokoglutenowa maka do produkcji chleba (ale zobacz notke ponizej)

> 1 teaspoon baking powder
> 1/4 teaspoon garlic powder
> 1/4 teaspoon onion powder
> 3/8 teaspoon MSG
> 1 1/2 teaspoons instant yeast

MSG=glutaminian sodu - odpusc sobie, jest to bardzo niezdrowe,
rakotworcze, sluzy do polepszania smaku

> (You may use all-purpose flour only for
> -- this recipe)

Mozesz rowniez uzyc zwykla make w tym przepisie

Jesli robisz ciasto recznie to:

> By Hand: In this case, use only all-purpose flour.

Uzyj tylko zwyklej maki

> [...]
> purpose flour and knead to form a soft, but not-too sticky dough (about

wode, cukier, sol i oliwe umiescic w misce, dodac drozdze i make i
wyrabiac az miekkie i niezbyt lepkie ciasto.

>Allow to rest, covered with a tea towel about 45 minutes.

Daj odpoczac ciastu pod sciereczka przez 45 minut.

> (*) For a breadier pizza dough - depending on taste and recipe
> requirements, you can add an additional 1/4 tsp. yeast.

Mozesz dodac wiecej drozdzy, jesli chcesz miec bardziej "chlebowy" smak
ciasta pizzy.

> Deflate dough very gently before using and allow it to rest a further 15
> minutes before using in a recipe. You may refrigerate dough in an oiled
> plastic bag for up to two days.

Zgniesc bable (bomble) w ciescie delikatnie, uformowac i zostawic na
nastepne 15 minut.

MB

1. Data: 2002-05-02 16:02:03

Od: "Domin" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ciasta pizzy.

> Zgniesc bable (bomble) w ciescie delikatnie, uformowac i zostawic na

Dziekuje pieknie za odpowiedz.
Polecam sie na przyszlosc:))
A co do tego MSG to pewnie kazdego rodzaju pieczywo zawiera tenze skladnik
wiec pewnie cale zycie sie tym trujemy:))

Dominik.

1. Data: 2002-05-02 16:57:11

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>naturalny skladnik wielu warzyw ie pomidorow...

>to ty powaznie ...

>Art(Gruby)
>Abyssus abyssum invocat.

ja powaznie...juz zasieg nam sie zwieksza do Tarczyna ;)

Krysia

1. Data: 2002-05-02 17:52:14

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <s...@p...onet.pl> napisał(a):

> A co do tego MSG to pewnie kazdego rodzaju pieczywo zawiera tenze
> skladnik wiec pewnie cale zycie sie tym trujemy:))

Pieczywo - raczej nie - natomiast chińskie żarcie zwykle w dużej ilości
(w sosie sojowym i w postaci proszku). Niektórzy są na to uczuleni, ale
ze szkodliwością bym nie przesadzał...

--
Konrad J. Brywczyński should it be implausible
k...@b...tk that a man can supervise

radioaktywny wieprzek
gdzie moge kupic olej sezamowy - w trojmiescie i okolicach?
mięso strusia???
Pizza....
marynaty do mięs