Pizza i pieczywo do gyrosa

1. Data: 2000-12-19 11:27:18

Temat: Pizza i pieczywo do gyrosa
Od: e...@n...pl (Ela Nosal) szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich

Gdyby ktos znal przepis na domowy wyrob to bylabym bardzo wdzieczna.
Marzy mi se taka pulna cieniutka buleczka rozplywajaca sie w ustach ze juz
nie wspomne o pizzy :))

Pozdrawiam

Ela

--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2000-12-20 23:06:26

Temat: Re: Pizza i pieczywo do gyrosa
Od: Joanna Komorowska <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ela Nosal wrote:

> Witam wszystkich
>
> Gdyby ktos znal przepis na domowy wyrob to bylabym bardzo wdzieczna.
> Marzy mi se taka pulna cieniutka buleczka rozplywajaca sie w ustach ze juz
> nie wspomne o pizzy :))

Ja polecam bardzo smaczne chlebki pita, to chyba bardzo blisko do gyrosa?!

Przepis na 6 placków:
1.5 dag drożdży
1 szkl. ciepłej wody
1/2 łyżeczki cukru
3 szkl. mąki
2 łyżki oleju
łyżeczka soli
olej do posmarowania ciasta i blachy

1. Drożdże rozetrzyj z cukrem, wymieszaj z ciepłą woda (pół szkl.) i
odstaw na parę minut w ciepłe miejsce.
2. Makę i sól wsyp do miski, wlej rozczyn, resztę wody i olej, wszystko
dokładnie wymieszaj łyżką.
3. Przełóż ciasto na blat posypany mąką i wyrabiaj, często podsypując
mąką, aż będzie lśniące i gładkie.
4. Wysmaruj je olejem, włóż do miski i odstaw pod przykryciem do
wyrośnięcia ( powinno podwoić swoją objętość).
5. Podziel ciasto na 6 części i rozwałkuj je na placuszki centymetrowej grubości.
6. Nagrzej piekarnik do 250 st. Piecz placki na blasze lekko
posmarowanej tłuszczem. Kiedy pity zaczną się wydymać, to znak, że zaraz
będą gotowe ( nie powinny się zarumienić).
7. Upieczone placki zawiń w folię lub w pergamin, by pozostały miękkie.
Można je też zamrozić i tuż przed podaniem podgrzać w piekarniku.

Placki nacinamy wzdłuż krawędzi, by powstała kieszeń. Można ją teraz
napełniać, czym się chce.
Ja najbardziej lubię z warzywami, serem i jogurtem lub majonezem.

Smacznego!

Świąteczne pozdrowienia z Wrocławia.
Joanna Komorowska

1. Data: 2000-12-21 07:50:45

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Komorowska" <j...@w...pl> wrote in message

> Placki nacinamy wzdłuż krawędzi, by powstała kieszeń. Można ją teraz
> napełniać, czym się chce.

> Ja najbardziej lubię z warzywami, serem i jogurtem lub majonezem.

Mozesz to ostatnie zdanie rozwinac, podac jakies szczegoly?

Dzieki Jola

1. Data: 2000-12-21 11:56:58

Od: Joanna Komorowska <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mozesz to ostatnie zdanie rozwinac, podac jakies szczegoly?

Wersja najłatwiejsza to:
warzywka: pomidory, ogórki ( świeże, korniszony), papryka, sałata(
najlepsza lodowa), cebulka, oliwki, itp. pokrojone wkładamy do kieszeni
pity, przemiennie z serem żółtym ( pokrojonym w kostkę lub startym ) lub
kawałkami mięsa gotowanego, smażonego. To wszystko polewam sosem
jogurtowym lub majonezowym:
jogurt ( majonez) wymieszny z czosnkiem, solą, pieprzem, ziołami.

Niektórzy smarują pitę (od środka lub z zewnątrz) pastą z cieciorki (
hummusem), lub awokado i jedzą z sałatka z pomidorów i ogórków.

HUMMUS
10 dag cieciorki (lub żółtego grochu)
10 dag zmielonego ziarna sezamu
sok z 1cytryny
2 zmiażdżone ząbki czosnku
2 łyżeczki soli
ćwierć łyżeczki chili (niekoniecznie)
3 łyżki oliwy z oliwek lub oleju sezamowego

1.Groch opłucz, zalej woda i odstaw na noc.
2. Ugotuj do miękkości i zmiksuj na jednolitą masę z pozostałymi
składnikami. Jeśli masa jest zbyt gęsta ( powinna mieć konsystencję
majonezu), dodaj sok z cytryny lub wywar z cieciorki.

Gotową pasrę można przybrać listkami świeżej mięty, pokropić oliwą i
posypać szczyptą papryki.
Hummus to także świetny dodatek do mięsa i ryb.

PASA Z AWOKADO

awokado
zmiażdżony zabek czosnku
sól

Owoc przekrój wzdłuż, wyjmij pestkę, wybierz łyżką miąższ, rozgnieć
widelcem (zmiksuj) i wymieszaj z czosnkiem i sola.

Smacznego!
Joanna Komorowska

mailto:j...@w...pl

poncz do tortu
Pomocy !!
Co do L.O.S.O.S.i.a ??? - SUPER HIPER PILNE!!!
Jak podac karpia?
WWW Wirtualna Kuchnia - poprawka i zyczenia :-)