Pizza neapolitanska;-) troche [OT]

1. Data: 2002-10-02 10:52:38

Temat: Pizza neapolitanska;-) troche [OT]
Od: "Flowera" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie Drodzy Grupowicze
Wczoraj zupelnie przez przypadek obejrzalam program
na Planete o pizzy neapolitanskiej,
Program byl niesamowity opowiadal dokladnie o tradycji
pizzy neapolitanskiej i skladnikach
Kto by pomyslal, ze aby zrobic taki "zwykly" placek potrzebne jest
tyle zachodu, bo i maka specjalna (podobno sprowadzana z USA i testowana
przy muzyce Chopina !! )))i produkowana w jednej tylko fabryce w Neapolu,
mozarella z bawolego sera (pokazywali nawet
farme bawolow a porpos bardzo sympatyczne zwierzeta, pomidory specjalne
czyli san marzano :)z ktorych robi sie sos do pizzy )))) (a sos to podobno
tylko te pomidory i sol!!)
acha i jeszcze byla fabryka oliwy z oliwek tzn taka z dawnych czasow gdzie
robi sie prawdziwa Extra Vergine)))

Co bylo niesamowite to to ,ze pokazywali swieto nie wiem czy dobrze
pamietam chyba sw Januarego
w tym dniu wszyscy pozeraja pizze ))))) pokazywali stoiska doslownie piec
kolo pieca
z pizza i wszysko wypiekane na miejscu i to w niesamowitym tempie placek sos
z pomidorow na to
pare plasterkow mozarelli, bazylia oraz oliwa z oliwek)))

Oczywiscie do wypieku pizzy potrzebny jest specjalny piec ktory wykonuja
zdunowie
podobno tylko noca !! i opalana drewnem miedzy innymi z drzewa oliwnego )))
W programie doradzano tez ze najlepsza pizza neapolitanska mozna zjesc
w pizzerii "Da Michele",, byla to zupelnie zwyczajna pizzeria i mily starszy
Pan czyli glowny kucharz
podejrzewam o imieniu Michele ))) podobno ustawiaja sie kolejki przed ta
pizzeria.
Nie wiem czy ktos z Was bedac we Wloszech probowal "prawdziwa wloska pizze"
ktora tak naprawde ma zupelnie
inny smak niz ta z pizzy hut, wiem ze niektorzy ja uwielbiaja inni krzywia
sie na jej widok,
mi smakowala bardzo ;-) bedac w Mediolanie mialam okazje byc w prawdziwej
pizzerii z takim wlasnie piecem
i tez stalismy w kolejce przed pizzeria mmm pycha)))))
Podobno tez sa tylko dwa rodzaje pizzy (tzn takie uznaja neapolitanczycy)
czyli Marinara i Margherita
mniam mniam )))))))) to by bylo na tyle na temat pizzy neapolitanskiej
Czy ktos z Was kiedys w domu probowal zrobic taka pizze neapolitanska
pozdrawiam
flo )))))))

______________ ICQ#:
39287498 Current ICQ status: + More ways to contact me i See more about me:
______________

1. Data: 2002-10-02 10:59:45

Temat: Re: Pizza neapolitanska;-) troche [OT]
Od: Peyton <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Spomiędzy jego sztywnych palców wypadła zakrwawiona kartka podpisana
"Flowera":
> maka specjalna (podobno sprowadzana z USA i testowana
> przy muzyce Chopina !! )

oj, chyba autorzy programu postanowili zakpic sobie z telewidzow... :-)

p8on

--
begin otworz.exe

gdyby pszczolami byly niedzwiadki nisko nad ziemia mialyby chatki :-)

1. Data: 2002-10-02 11:02:54

Od: "Flowera" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

oj nie tzn moze nie bylam dokladna podobno czesc zboza sprowadzaja
z USA (wydaje mi sie ze nia maja zbyt dobrych warunkow pod uprawy zboza )
bo maka jest robiona w fabryce )))))))))))))

Użytkownik Peyton <p...@t...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:anejj3$7jc$...@n...tpi.pl...

1. Data: 2002-10-02 11:10:09

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Peyton" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
)

> oj, chyba autorzy programu postanowili zakpic sobie z telewidzow... :-)

A co ty za załączniki dołączasz?!!!
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-10-02 11:15:08

Od: Peyton <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Spomiędzy jego sztywnych palców wypadła zakrwawiona kartka podpisana
"Flowera":
> maka jest robiona w fabryce )))))))))))))

z czego? mam nadzieje, ze nie z makulatury, ani starych samochodow :-)

p8on

--
begin otworz_mnie.exe

gdyby pszczolami byly niedzwiadki nisko nad ziemia mialyby chatki :-)

1. Data: 2002-10-02 11:15:50

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Spomiędzy jego sztywnych palców wypadła zakrwawiona kartka podpisana
> "Flowera":
>
> z czego? mam nadzieje, ze nie z makulatury, ani starych samochodow :-)

Znowu to samo dodałeś załącznik otworz_mnie.exe
Za pierwszym razem było otworz.exe

1. Data: 2002-10-02 11:16:03

Od: Peyton <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Spomiędzy jego sztywnych palców wypadła zakrwawiona kartka podpisana
"Joanna Duszczyńska":
> A co ty za załączniki dołączasz?!!!

zadne. jaja sobie robie. myslalem, ze sie domyslisz :-)

p8on

--
begin otworz_mnie.exe

gdyby pszczolami byly niedzwiadki nisko nad ziemia mialyby chatki :-)

1. Data: 2002-10-02 11:18:03

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Spomiędzy jego sztywnych palców wypadła zakrwawiona kartka podpisana
> "Joanna Duszczyńska":
>
> zadne. jaja sobie robie. myslalem, ze sie domyslisz :-)

Według mnie żart nie na poziomie :-(

1. Data: 2002-10-02 11:23:09

Od: Peyton <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Spomiędzy jego sztywnych palców wypadła zakrwawiona kartka podpisana
"Joanna Duszczyńska":
> Znowu to samo dodałeś załącznik otworz_mnie.exe
> Za pierwszym razem było otworz.exe

pomyslalem, ze teraz bedzie brzmial bardziej kuszaco.

fut -> pl.news.mordplik

;-) p8on

--
begin otworz_mnie.exe

gdyby pszczolami byly niedzwiadki nisko nad ziemia mialyby chatki :-)

1. Data: 2002-10-02 11:31:10

Od: Seva <s...@p...lp> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> napisał(a) w wiadomości

> A co ty za załączniki dołączasz?!!!