smalec pytanko

1. Data: 2002-10-02 10:01:53

Temat: smalec pytanko
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc

powiedzcie mi, czy to prawda, co uslyszalam o smalcu. Od pewnego czasu za
chiny ludowe nie moge zrobic smalcu, ktory porzadnie zastyga. Jest tak samo
smaczny, ale troche miekki, mimo ze stoi w lodowce.
No i uslyszalam od znajomej, ze to wina smalcu, ze jej tacie, ktory robi
smalec od kilkunastu lat tez wychodzi taki miekkawy. To o co tu tak naprawde
chodzi???

dzieki z gory
wkn

1. Data: 2002-10-02 10:12:43

Temat: Re: smalec pytanko
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wkn" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> No i uslyszalam od znajomej, ze to wina smalcu, ze jej tacie, ktory robi
> smalec od kilkunastu lat tez wychodzi taki miekkawy. To o co tu tak

A może zaczęłaś dawać za dużo dodatków, typu cebula, jabłko - znaczy
mokrych i nie ma jak zastygnąć...
Mi zastyga.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-10-02 11:26:12

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:anegva$4ij$1@news.onet.pl...

> A może zaczęłaś dawać za dużo dodatków, typu cebula, jabłko - znaczy
> mokrych i nie ma jak zastygnąć...
> Mi zastyga.
> --

wiesz, on zastyga, ale tak nie do konca. Mieszam jak zwykle mielona slonine
kawalkiem tlustego boczku, do tego jedna cebula, sol, pieprz i szczypta
majeranku i czabru

wkn

1. Data: 2002-10-02 11:35:09

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> wiesz, on zastyga, ale tak nie do konca. Mieszam jak zwykle mielona
slonine
> kawalkiem tlustego boczku, do tego jedna cebula, sol, pieprz i szczypta
> majeranku i czabru

Tak się zastanawiam, a może jak się teraz hoduje te świnki beztłuszczowe, to
im się coś złego z tymi resztkami słoniny stało?
Ale mi zastyga...

1. Data: 2002-10-02 11:36:46

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Tak się zastanawiam, a może jak się teraz hoduje te świnki beztłuszczowe,
> im się coś złego z tymi resztkami słoniny stało?

moze to faktycznie wina sloniny, cos sie nie za bardzo przy krojeniu do
zmielenia prezyla, byla raczej mietka (mientka ;-))
a ja to wszystko jeszcze doprawilam boczkiem, zeby bylo duzo skwarek.
Moze powinnam lazic po sklepach w poszukiwaniu grubej sloniny, takiej jakiej
kiedys bylo pelno na ladach... a nie kupowac gdzie blizej i byle szybciej

wkn

1. Data: 2002-10-02 11:40:51

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moze powinnam lazic po sklepach w poszukiwaniu grubej sloniny, takiej
jakiej
> kiedys bylo pelno na ladach... a nie kupowac gdzie blizej i byle szybciej

Takiej naprawdę grubej to dawno nie widziałam... Kiedyś słonina to miał 4-5
cm grubości, a teraz najwyżej 2 cm...

1. Data: 2002-10-02 11:42:54

Od: "agi ( fghfgh )" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wkn wrote:

> moze to faktycznie wina sloniny,

Wina sloniny. Mnie zawsze zastyga ale za to ostatnio trafilam na tak
smierdzaca, ze nie wyrobilam w trakcie robienia i calosc wywalilam.
Swieza byla...
pzdr
agi

1. Data: 2002-10-02 11:45:24

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "agi ( fghfgh )" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Wina sloniny. Mnie zawsze zastyga ale za to ostatnio trafilam na tak
> smierdzaca, ze nie wyrobilam w trakcie robienia i calosc wywalilam.
> [...]

no trudno, nie bede sie tym przejmowac, bo smak ma jak trzeba i wczoraj
pochlonelismy caly bochenek chleba z tym smalcem, z ogorkiem swiezym i
kiszonym. Do piwa bylo jak znalazl :)

wkn

1. Data: 2002-10-02 11:57:28

Temat: Re: smalec pytanko [OT]
Od: "slonko" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

To moze ja sie przy okazji spytac, jak sprawdzic, czy slonina nie jest z
knura. Ja sie na tym nie znam, ale kolezanka mi mowila, ze smalec z takiej
sloniny okropnie smierdzi i nie da sie go jesc. Mowila tez, ze w marketach
czesto taka knurowa sprzedaja i w ten sposob robia klientow na szaro. Jest
jakis sposob, zeby to sprawdzic? A moze z tym knurem to nie jest prawda?

Pozd.
Magda-Slonko(Wroclaw)

1. Data: 2002-10-02 12:00:45

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "slonko" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jakis sposob, zeby to sprawdzic? A moze z tym knurem to nie jest prawda?

Normalna jest biała, a z knura żółtawa. Przynajmniej tak mówi moje
doświadczenie.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

carbonara - lekko OT:)
No to jak? Robić bigosik? ;-)
babka ziemniaczana
Polska-Chorwacja
Chylę czoło przed autorką zimowej sałatki z buraków z papryką :)))